הכישרונות הגדולים שלא מצאו מקום בבית"ר

חדד
חדד |

הקשר שנותר מאחור, התגלית שהגיעה לנבחרת וזה שהפך לדוגמן. יש עתיד?

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים תצא מחר (שבת, 20:30, ספורט1) לאשדוד שם ימתין לה אקס אחד – חן עזריאל שעזב תמורת מיליון דולר בקיץ 2011 למכבי חיפה. עזריאל הוא רק אחד מרשימה לא קטנה של שחקנים מבטיחים שמכל מיני סיבות לא הצליחו לממש את הפוטנציאל שלהם בבירה.

 

אז אמנם קובי מויאל ודן איינבינדר חזרו לסיבוב נוסף בקבוצה ואריאל הרוש כבר מזמן במחוזות אחרים, אבל הנה רשימה של שחקנים שנחשבים לפספוס גדול בעשור האחרון במועדון מהבירה.

 

 

שמוליק קוזוקין
המגן/בלם מבית שמש עלה לקבוצה הבוגרת כבר בשנת 2006 אולם הפריצה שלו קרתה דווקא אצל יצחק שום ב-2008/09 אז הפך לשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת של המועדון.

 

אם לא די בזה קוזוקין אף קיבל זימון בגיל 20 כבר לנבחרת הבוגרת של ישראל כשדרור קשטן סימן אותו כדבר הבא. הוא סומן כ"מוכשר לגילו" על פי אנשי מקצוע.

 


סומן כדבר הבא (דני מרון)

 

"שמוליק לא היה השחקן הכי מוכשר שיש אבל את מוסר העבודה שלו והתשוקה שלו היה קשה לפספס", אומר מאמנו באותה תקופה יצחק שום.  "הפריצה שלו הייתה מאוד מהירה אבל הפציעות גמרו אותו. לדעתי עם קצת יותר טכניקה הוא היה מגיע לרמות הגבוהות ביותר".

 

קוזוקין עזב את בית"ר להפועל כפר סבא ומשם נדד עד בית שמש ששיחקה בליגה ב' ופרש ממשחק. כיום הוא מאמן כדורגל.

 

שי חדד
כבר ב-2004 כשהיה בן 17 ערך חדד את הופעת הבכורה בבית"ר ירושלים אז אצל אלי אוחנה אבל מאז שיחק בעיקר בקבוצת הנוער איתה זכה בדאבל. לאחר השאלה להפועל רמת גן חזר לבירה  ואצל אורי מלמיליאן הפך לשחקן הרכב כאשר השיא היה שבמספר משחקים שימש כקפטן במקומו של אריאל הרוש.

 


"עוד ישוב לליגת העל", חדד (אסף קליגר)

 

"שי הוא פוטנציאל מאוד גדול ושחקן שמאמנים אוהבים", מספר מלמיליאן. "הוא מבין משחק מצוין ותמיד נותן הכל על המגרש. לא ברור לי למה הוא לא נמצא ברמות הגבוהות".

 

חדד כרגע משמש קפטן בהפועל קטמון אבל מלמיליאן בטוח שהוא ישוב לליגת העל: "הוא נכס לכל קבוצה. הוא כרגע אמור להיות בשיא שלו ואין לי ספק שיחזור לליגת העל". אגב, אנשי מקצוע תולים את המצב של חדד בגמישות המקצועית שלו: "אם הוא היה משחק בעמדה קבוע במרכז השדה הוא היה מגשים את הפוטנציאל האדיר שלו".

 

צחי אליחן
הסילון שנולד בשבדיה אמנם רק בן 25 אבל כבר עכשיו נחשב לאחד הפספוסים הגדולים של המועדון. אליחן שיחק בעמדת הקיצוני והשתלב אצל דוד אמסלם בבוגרים אולם באף שלב לא הצליח לתפוס מקום של קבע בהרכב למי שכונה בגיל הנוער "יוסי בניון של בית"ר ירושלים". מאז שעזב את המועדון הירושלמי אליחן נדד בכמה מועדונים כשאשתקד שיחק בבני סכנין. כרגע הוא משחק במגדל העמק מליגה א'.

 


אליחן מול דסה בעונה שעברה, בינתיים ירד על לליגה א' (אסף קליגר)

 

חן עזריאל
אולי השם הכי נוצץ ברשימה ויחד עם זאת הכי מאכזב. החלוץ התמיר פרץ בעונת 2010/11 עם 8 שערים ומהירות מסחררת שהביאו את יענקל'ה שחר לשלם עליו כמעט ארבע מיליון שקלים ליו"ר המןעדון דאז איציק קורנפיין. בכרמל הוא לא ידע יותר מדי הצלחות וחזר להשאלה בבירה ב-2012 שם הספיק להרשית שמונה שערים שהזכירו לכולם את הפוטנציאל הגלום בו.

 

"חן זה אולי הפספוס הכי גדול שיש בכדורגל הישראלי", אומר שום. " יש לו מהירות מסחררת ודריבל מדהים שזה דברים שאי אפשר ללמד. לדעתי אם היה מתעקש לשחק בעמדת המגן היה היום בנבחרת ישראל". כידוע עזריאל חזר לאחר ההשאלה לחיפה ומשם להגיע לאשדוד שם הוא מנסה לשקם את הקריירה.

 


עזריאל, "הפספוס הגדול של הכדורגל הישראלי" (אסף קליגר)

 

עדן נחמני
כיורש של שלומי ארבייטמן סימנו את נחמני. החלוץ התמיר שעלה לבוגרים אצל דוד אמסלם אבל באותם שנים היה קשה להתפתח בעמדת החלוץ המרכזי כשלא מעט שחקנים זרים הגיעו לאיוש העמדה הכי לחוצה במועדון.

 

החלוץ התדרדר עד לסקציה נס ציונה בליגה א' שם הרשית 11 פעמים בעונה שעברה. העונה כבר עבר לדגמן ושוהה כעת בלונדון לרגל צילומי קמפיין חדש. בקבוצה מציינים שעם מעט סבלנות נחמני היה סקורר בליגת העל.

 


נחמני, עבר לעולם אחר (אינסטגרם)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי