המספרים שמאחורי הרכש של מכבי ת"א

גולסה ובניון עם יצחקי
גולסה ובניון עם יצחקי | צילום: אודי ציטיאט

פיליפנקו שותף רק ב-10.7% מהדקות, גולסה לא כבש שנים. שדרוג או דעיכה?

(גודל טקסט)

אחרי שלוש אליפויות רצופות, מכבי תל אביב סיימה את העונה שעברה ללא תארים. אם לא די בעונה הכושלת, לפחות בסטנדרטים של המועדון הצהוב, ערן זהבי, המוציא לפועל העיקרי ב-3.5 העונות האחרונות, נטש לטובת הכסף הגדול של סין. מנגד, הפועל באר שבע שמרה על הסגל החזק שזכה באליפות וצירפה ארבעה שחקנים.

 

אוהדי הקבוצה, שמפנטזים בכל פתיחת עונה על זכיה בכל התארים, נתקפו בפסימיות ובהחלט יש להם סיבה טובה לכך. חודשיים לאחר ההפסד בגמר הגביע, מכבי ת"א רכשה רק שלושה שחקנים ואנחנו החלטנו לבדוק את התפוקה שלהם לפני שהגיעו לקרית שלום. מתנצלים מראש, אך סיבות רבות לאופטימיות צהובה אין.

 

448 דקות מתוך 3,240 – זה המאזן של אייל גולסה בעונה שעברה במדי פאוק סלוניקי בליגה היוונית. הקשר פתח בהרכב בארבעה משחקים, בשבעה הוא עלה כמחליף ורק בשניים הוא השלים 90 דקות. סך הכל גולסה שיחק ב-13.8% ממשחקי הליגה של קבוצתו. אקס מכבי חיפה, שצפוי לתפוס את המשבצת של שלומי אזולאי במכבי ת"א, לא כבש שער במסגרת ליגה מאז ה-06.01.2013, קצת יותר משלוש שנים וחצי.

 

לפני המעבר ליוון, במדי מכבי חיפה, גולסה היה בורג משמעותי. הקשר כבש 13 שערים ב-85 משחקים בהרכב הירוקים. גולסה, שנחשב לאחת התקווה הגדולות של הכדורגל הישראלי, ערך את הופעת הבכורה שלו ב-21 בספטמבר 2008, לפני שהיה בן 17, כשנכנס כמחליף במשחק מול בני יהודה תל אביב.

 

לא הותיר שום רושם בליגה הספרדית. איגור פיליפנקו (אודי ציטיאט)

 

562 דקות מתוך 5,220 – זה המאזן הלא מרשים של איגור פיליפנקו בעונה וחצי במדי מלאגה. הבלם, שהגיע למכבי ת"א על תקן ישראלי, הצטרף לליגה הספרדית בינואר 2015. הוא פתח בהרכב בשישה משחקים מתוך 58, עלה כמחליף פעמיים ורק בארבעה משחקים הוא השלים 90 דקות.

 

אמנם פיליפנקו הגיע לכדורגל הישראלי מהליגה הספרדית הנוצצת, אך קשה לומר שהוא באמת הותיר שם חותם לאחר שנטל חלק רק ב-10.7% מהמשחקים. בלם נבחרת בלארוס, עם 43 הופעות בין-לאומיות, גדל במחלקת הנוער של באטה בוריסוב ובמדיה הוא כבש שישה שערים ב-84 הופעות. בנוסף, יש לו 51 הופעות במסגרת אירופית, כאשר 44 מהן בשלב המוקדמות והבתים של ליגת האלופות.

 

דווקא הרכש המבוגר ביותר של מכבי ת"א, יוסי בניון בן ה-36, רשם הכי הרבה דקות משחק בעונה החולפת. אקס מכבי חיפה פתח ב-20 משחקים, בתשעה הוא עלה כמחליף ובעשרה משחקים הוא השלים 90 דקות. בסך הכל הוא שיחק 1,818 מתוך 3,290 דקות בליגת העל וכבש שישה שערים. בניון מצא את הרשת כל 303 דקות, שער כל כמעט שלושה משחקים וחצי.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי