הניסיון של שחר להעתיק ממכבי ת"א

קרלסן ושחר. הנורבגי הפך במהרה לאחראי
קרלסן ושחר. הנורבגי הפך במהרה לאחראי | צילום: ערן לוף

ניסים על הדרך שתשיב את מכבי חיפה לצמרת, אחרי שהבעלים נכנע ללחצים

(גודל טקסט)

במקרה שפספסתם, יעקב שחר סיפר במסיבת העיתונאים שהוא נכנע ללחצים והבין אחרי שנים ארוכות שתם העידן שבו הוא מחליט הכל במועדון, והחל עידן שבו יש למכבי חיפה צוות מקצועי רחב, כזה שמנהל מקצועית את המועדון ומציג את ההחלטות שלו בפני הדרג הניהולי והנשיא.

 

כנראה שבעידן הנוכחי של המועדון, שחר יקבל כמעט כל המלצה מקצועית שתוצג לו, בתנאי שתעמוד במסגרות הכלכליות של המועדון.

 

 

שחר בעצם מנסה לסגור פערים ממכבי ת"א. לאו דווקא מהפועל ב"ש, שמנוהלת בצורה שונההבעלים המנוסה מעתיק לאט לאט את המודל המקצועי שהקים גולדהאר בקריית שלום. במשך שנים – וגם כיום, אם תשאלו את הנשיא מהכרמל – הוא יאמר לכם שהתנאים הטובים ביותר להצלחה נמצאים במועדון שלו, ולכן הוא משוכנע שאם יעתיק את המודל התל אביבי, הוא גם יאפיל עליו.

 

שחר משוכנע שהתנאים הטובים ביותר נמצאים אצלו (ערן לוף)

 

קרלסן הגיע על תקן סקאוט משודרג, והפך במהרה לג'ורדי קרויף הירוק. הוא "סייע" בפיטוריו של רוני לוי, איתר את המאמן החדש, בחר את הזרים והתווה מדיניות מקצועית סדורה, כזו שלא הייתה במכבי חיפה כבר שנים ארוכות.

 

יהיה מעניין לראות אם המאמן ההולנדי החדש, שמציג רזומה לא פחות מרשים משל הבוס שלו, יהיה נתון למרותו כפי שכל מאמני מכבי ת"א נשמעים לג'ורדי.

 

דרך מקצועית ברורה כבר שנים לא הייתה בכרמל (ערן לוף)

 

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל כדי להצליח בשלב הראשון בכדורגל הישראלי צריך שלושה דברים.


הראשון – את הישראלים הטובים ביותר, וכאן למכבי חיפה יש בעיה, משום שהישראלים הטובים ביותר נמצאים אצל שתי הגדולות באמת: בהפועל ב"ש ובמכבי ת"א.

 

הישראלים הטובים יותר לא מעוניינים לחזור לארץ בשלב הזה, ולכן חיפה הסתפקה ברועי קהת, שחקן מוכשר אבל ממש לא כזה שנכנס לרשימת הישראלים הטובים ביותר, לפחות כרגע. די ברור שאחת הסיבות העיקריות לבחירתו של קהת בחיפה על פניה של האלופה היא העובדה שבחיפה מקומו בהרכב מובטח, ובב"ש ממש לא.

 

קהת. הגיע רק כי מקומו בהרכב מובטח (ערן לוף)

 

הדבר השני שיהפוך את חיפה למועמדת לאליפות היא בחירת זרים טובה, תחום שמכבי ת"א נכשלת בו באופן חרוץ.

 

חובת ההוכחה היא על קרלסן (ע"ע הקשר גארי קגלמאכר). גם הניסיון להיפטר מסטויקוביץ' ומאוברניאק, לצד חוסר הוודאות באשר ליכולתו של גליינור פלט לסחוב עונה שלמה, מראה שגם בפרמטר הזה חיפה נמצאת בפער מסוים מהטופ.

 

קגלמאכר. עדיין לא הוכיח את עצמו (ערן לוף)

 

הפרמטר השלישי הוא המאמן. שחר ניסה ונכשל, ניסה ונכשל. עכשיו הוא העניק את האחריות לבחירת המאמן לאיש מקצוע, לא לפני שהצהיר קבל עם ועדה כי טעה כשבחר את רוני לוי לתפקיד בתחילת העונה שעברה.

 

הרזומה והניסיון של רנה מולנסטיין מוכיחים שהוא יודע לא מעט כדורגל. החשש היחיד הוא שעבר זמן רב מדי מאז ניהל קבוצה ברמה יומיומית, וזה עלול להיות בעוכריו.

 

מולנסטיין. זמן רב לא עמד על הקווים (ערן לוף)

 

במצב הנוכחי של חיפה, היא חייבת להצליח ומיד. פתיחת עונה שלילית עלולה לגמור לשחר עוד עונה בזירה המקומית, ואני כבר לא בטוח שהמועדון הירוק יכול להכיל עוד כישלון כזה.

 

ואם נצא לרגע מהכרמל ונסתכל אל הכדורגל הישראלי, נבין מיד שמשהו טוב קורה כאן. חיפה כבר לא מוכנה להזדנב אחרי ב"ש ומכבי ת"א, גם בית"ר ירושלים נראית מבטיחה בשלב הזה, ואפילו הפועל ת"א מסקרנת. יכול להיות שאנחנו בפתחה של עונה גדול? הלוואי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי