הפועל ב"ש שוב לא הגיעה לפלייאוף

בכר. איפה השדרוג?
בכר. איפה השדרוג? | צילום: עדי אבישי

אם קבוצתו של ברק בכר חולמת על אליפות, היא חייבת לשנות גישה ומהר

(גודל טקסט)

העלייה של מכבי ת"א לפסגת הליגה, הרבה יותר משמעותית מבחינה מנטאלית מאשר מתמטית במאבק האליפות. אחרי שבועות ארוכים של מרדף, האלופה כבשה את הפסגה בתזמון טוב מאוד מבחינתה, רגע לפני שבוע קריטי לכל הארבע שהעפילו לחצי הגמר, כשהן יפגשו גם בליגה למחזור קריטי.

 

אני לא מאלה שחושבים שמאבק האליפות סגור ונעול אבל אני בהחלט חושב שהפועל ב"ש צריכה להוכיח שהיא מופיעה לשלבי ההכרעה של העונה כי העובדות מוכיחות אחרת.

 

אחת הסבות העיקריות להחלפתו של אלישע לוי בעונה שעברה הייתה התחושה מצד הבעלים שהמאמן לא מסוגל לקחת את הקבוצה מדרגה נוספת קדימה, מהי המדרגה הזו? הכוונה היא להופיע גם למשחקי הפליאוף ולהאבק באמת על התואר הנכסף ולא רק לעונה הסדירה, בדיוק לשם כך היא הביאה את ברק בכר ועיבתה עד מאוד את סגל השחקנים כדי שפציעה כזו או אחרת לא תשפיע באופן קריטי על הקבוצה.

 

אבל מה לעשות שהנתונים מוכיחים שמה שהיה הוא מה שישנו וב"ש שוב לא מופיעה לפליאוף, הנה דוגמאות לרוב.

 

אחוז צבירת הנקודות של ב"ש בעונה הסדירה עומד על 82%, מרשים עד מדהים לא פחות, ומה קורה בפליאוף?, האדומים נוחתים נכון לעכשיו ל50% הצלחה.

 

מקרי? בעונה שעברה אחוז צבירת הנקודות היה כמעט 63%, ומה בפליאוף? ניחשתם נכון רק 43%, נלך עוד עונה אחת אחורה , עונת 13/14, אחוז צבירת הנקודות עמד על 75% בעונה הסדירה, ומה בפליאוף? רק 30%.

 

איפה אתם? נעלמתם בפלייאוף (דני מרון)

 

זה לא נגמר שם, ב"ש כבשה העונה עד סיום הליגה הסדירה, 1.84 שערים בממוצע למשחק, ובפליאוף?, רק שער למשחק, מה קרה בעונות הקודמות. את העונה הסדירה של 14/15 ב"ש סיימה עם ממוצע של 1.8 שערים למשחק כמעט כמו השנה, ובפליאוף היא שוב סבלה מירידה אם כי לא קריסה לממוצע של 1.6 שערים למשחק. לפני שנתיים היא כבשה 1.84 שערים בדיוק כמו העונה ובפליאוף כבשה רק 8 שערים, ממוצע של 0.8 שערים למשחק, למישהו יש מצנח?

 

הנתונים בהחלט מוכיחים שנכון לעכשיו מה שהיה הוא שישנו, בכר עם הצוות הגדול והסגל המעובה והמוכשר בתוספת האצטדיון החדש, לא מצליח לשנות במקום שבו קודמו נכשל.

 

השאלה היא למה, ועל כך בכר יצטרך לתת תשובות. ביום בו נחת אליניב ברדה בישראל הוא נשאל על תארים למועדון בו גדל, תשובתו הייתה שמועדון לא יכול ככה סתם לזכות בתואר, זה חייב להיות תהליך רב שנתי, למה? כי המועדון חייב שתהיה לו מסורת של זכיה בתארים ולב"ש אין מסורת כזו.

 

במהלך העונה ב"ש עמדה בפני אתגרים רבים וצלחה כמעט את כולם, אבל היה מי שאמר פעם שתארים מחלקים במאי לא בפברואר, אמר וצדק.

 

ב"ש עומדת בפני שלושה משחקים שיספרו מבחינתה את סיפור העונה כולה. היא חייבת שני ניצחונות על סכנין ורעננה בתוספת עליה לגמר כדי להוכיח שבכל זאת משהוא השתנה, ולכן בכר חייב להמר על ניצחון גם במחיר של הפסד מול סכנין כי תיקו והפסד זה בדיוק אותו דבר.

 

הבטיחו לנו קרב אליפות עד הסוף. כדי שזה יקרה, הטוענת לכתר חייבת סוף סוף להגיע לפליאוף. אחרת בעוד שבוע, הנעימה היחידה שתתנגן באצטדיון טרנר היא "מחול החרבות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי