הפועל תל אביב בגירעון של 40 מיליון שקלים

חייב הרבה כסף. כבירי
חייב הרבה כסף. כבירי | צילום: עדי אבישי

האדומים יישארו כנראה בליגה, אבל אז יחלו הצרות של כבירי. הפרטים בפנים

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב תצליח כנראה להישאר העונה בליגת העל, אבל סרט המלחמה יימשך בקיץ. זאת מאחר והאדומים יסיימו עם גירעון של לא פחות מ-40 מיליון שקל. איך נוצר סכום כזה? מתשלום כל התביעות והבוררויות, מתשלום לשחקנים מושאלים שמשחקים בארץ ובחו"ל, למאמנים שפוטרו וכמובן לאנשי הצוות המקצועי הנוכחי, מאמנים ושחקנים.

 

אמיר כבירי, הבעלים, ומני וייצמן, שהשקעתו בקבוצה כבר מזמן אינה סוד, יצטרכו לשבור את הראש במטרה לנסות ולסגור את הגירעון הזה ולבנות תקציב סביר לקראת העונה הבאה. משימה כמעט בלתי אפשרית.

 

 

הסיבה העיקרית לגירעון היא רכבת השחקנים והמאמנים – יותר מ-30 כאלה שנחתו במועדון בעיקר בקיץ והתווספו גם בחלון ההעברות של ינואר.

 

וייצמן וכבירי משלמים מדי חודש למעלה מ-30 משכורות וחלקי משכורות. וברקע קיימת התביעה שהגיש נגדה לפיפ"א דויד קלמן. הבלם ההונגרי, שלא שיחק אף משחק העונה במדים האדומים, מציין כי קיבל הודעת על סיום החוזה והדירה והמכונית נלקחו ממנו למרות שהסכים לכל התנאים שהוצעו לו ולא החמיץ אף אימון. "זו הפסקת חוזה פוגעת, חדה וללא סיבה", נכתב בתביעה לפיפ"א.

 

קלמן עוד מהווה "כסף קטן" לעומת הנפילות של הפועל תל אביב בזרים אחרים. כרטיס השחקן של ליביו אנטל נרכש מגנצ'לרבירליג'י הטורקית ב-650 אלף יורו. איפה הוא היום? חזר לרומניה לפנדורי. בדיוק כמו מיחאי פינטילי, שקיבל מכבירי אפילו את סרט הקפטן  וחזר גם הוא לרומניה לסטיאווה בוקרשט.

בודדים משחקים גם כיום בהפועל, כמעט כולם מקבלים כסף (עדי אבישי)

 

הפועל משלמת שכר לחמישה מאמנים. הספרדי ססאר מנדיונדו, עוזרו חאבייר לופס, גיא לוי, ואליד באדיר ואלי גוטמן. מעמסה כלכלית לא פשוטה.

 

אף אחד מבעלי המניות בהפועל ת"א לא התבקש, וגם לא יתבקש, לסייע בתזרים כלשהו. למעשה כל בעלי המניות מודרים ואין להם מושג על היקף החובות ועל החוזים שנחתמו בעידן כבירי. לא רק שאין חשיפה כספית, אלא אפילו ישיבת דירקטוריון אחת לא נערכה. גם "איומים" מצד בעל מניות לתבוע את החזר השקעתו לא באמת הפחידו את כבירי. הוא ממשיך להתעלם מהם כאילו לא היו שם מעולם.

 

עם סיום העונה מצפה להפועל תל אביב קיץ שקשה לחזות איך תצא ממנו. כמעט כל המושאלים חוזרים הביתה ולחלקם הגדול יש חוזים. גוטמן ירצה בוודאות להביא שחקנים מוכחים ולעבות את הסגל בלפחות חמישה כאלה. אם לוקחים עוד בחשבון שהאדומים כבר השתמשו בחלק מההכנסות הצפויות להם בעתיד, אז המצוקה של המועדון המפואר כבר לא תהיה רק מקצועית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי