זה אתה? הפריחה ההתקפית של איגייבור

איגייבור. נראה חד מתמיד
איגייבור. נראה חד מתמיד | צילום: דני מרון

היכולת מול השערים וחוסר יציבות. העונה של הניגרי של מכבי ת"א?

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב לא ידעו למה לצפות לאחר הקיץ הסוער שהסתיים עם מעברו של ערן זהבי, ספק השערים העיקרי, לגוואנגז'ו הסינית. הצהובים לא התחזקו בשמות מפוצצים ונראה היה כי לקבוצה של שוטה ארבלדזה תהיה בעיה קשה מאוד להבקיע שערים, אלא שלאחר שמונה משחקים רשמיים באירופה ובגביע הטוטו, הצהובים כבשו 16 שערים ונמצאים במירוץ לשלב הבתים בליגה האירופית. תומר חמד, עומר דמארי, ארון שוינפלד ושלל חלוצים זרים המועמדים לחיזוק לא הגיעו. מי שכן הגיע לעונה הזאת ונראה חד מתמיד הוא נוסא איגייבור. 

 

הקשר הניגרי, שכמעט התרגל להיות מושמץ, הגיע בקיץ 2014 מבטיס ועוד לא הצליח להפוך לשחקן מוביל במועדון הצהוב. עד עכשיו. רק לשם השוואה, בעונת 2014/15 הוא הבקיע 3 שערים ובישל כמות דומה בכל העונה. בעונה החולפת הבקיע שבעה שערים ובישל שניים. עכשיו כבר יש לו חמישה שערים והליגה עדיין לא נפתחה. 

 

 

מסתמן כי המאמן הגיאורגי מכיר ביכולותיו של איגייבור, מתפקד אותו במשולש הקישור בעמדה קדמית יותר ונותן לו חופש פעולה להיכנס לעומק ולאיים על השער. כרגע הוא דוהר בקצב שיהפוך אותו למלך השערים החדש של הקבוצה, בהתחשב בכך ששחקני ההתקפה האחרים עוד לא לגמרי נכנסו לקצב (בניון, מיכה ובן חיים עם שני שערים כל אחד, בן בסט אחד וסה עם שלושה).

 

נכנס לקצב ומוביל את מכבי ת"א (עדי אבישי)

 

סוכן השחקנים ניר קרין, שמתמחה בהבאת שחקנים מאפריקה (קונאטה ומאיוקה, למשל), מתייחס לשיפור בכושר ההבקעה של הקשר הניגרי. "כשנוסא הגיע לישראל בעונת 2011/12 להפועל ת''א, הוא שיחק בסיבוב הראשון בתפקיד הקשר הקדמי. כשחזר מבטיס למכבי ב-2014/15 הם העבירו אותו אחורה לתפקיד קשר 50-50, בו הוא משחק עד היום, אבל התפקיד של הקשר מקדימה לא זר לו, כך הוא שיחק בהפועל ת''א ובניגריה. יש לו גם את היכולות הטכניות וגם את הפיזיות ומה שקרה שבמכבי זה שהעדיפו לנצל את היכולות האלה בתפקיד נסוג יותר, ואז הוא יכול לבוא ככוח מהקו השני''. 

 

התפקיד החדש מוכר לו מימיו בהפועל ת"א (דני מרון)

 

"לתחושתי במכבי ישחקו איתו בשני התפקידים, גם בעמדה מספר 10 וגם בעמדות 6-8", מחדד קרין את הנקודה. "אני בטוח שהעובדה שהתפקוד בתחילת העונה הנוכחית, יותר קדימה, היא לאחר שהצוות המקצועי דיבר איתו והסביר לו את הכוונה בהצבה. היום שחקנים צריכים לדעת לעשות כמה תפקידים, עברו הימים ששחקן היה מבצע מטלה אחת בלבד על המגרש". 

 

לגבי המקום שפינה ערן זהבי בחוד, טוען קרין: ''ערן זהבי היה גאון, הוא ידע ללכת עוד יותר לעומק. הוא כל הזמן רץ וידע להתפנות ולהגיע לאחד על אחד מול שוער, או להגיע בדריבל מול מגן לעבור אותו ולבעוט לשער. אין ספק שלנוסא ולשחקנים אחרים השתחרר משהו, אך למרות זה לנוסא אין עדיין את המהירות והאיכות של זהבי". 

 

"עזיבת זהבי שיחררה משהו אצל השחקנים" (דני מרון)

 

"כרגע הכי טוב לנוסא זה להישאר בתפקיד ולנצל את הבעיטות החזקות שלו ואת ההצטרפות מהקו השני", מעריך הסוכן. "נוסא נראה העונה עם הרבה יותר מוטיבציה וצריך לזכור שבעונות שעברו עשה הרבה עבודה שחורה שלפעמים לא מוערכת על ידי האוהדים. הקהל לא תמיד סופר את חילוצי הכדור, ארגון המשחק וכל מטלה טקטית אחרת. אולי הקהל יכול להגיד מה הוא עושה על המגרש כשמסתכלים מהצד, אבל מה שהמאמן סופר זה את העבודה, התיקולים, שחרור הכדור בפס אחד".

 

ויקי פרץ, מגדולי החלוצים במכבי ת''א ונבחרת ישראל, מפרגן: ''קודם כל, איגייבור שחקן טוב. הוא עבר פציעה ארוכה שהפריעה לו והשנה הוא עשה הכנה טובה, נראה מצויין ונותנים לו להיכנס קדימה הרבה יותר. הוא שחקן 50-50 שיודע להיכנס לעמדות שמהן מבקיעים והוא עושה זאת בצורה יפה''.

 

לגבי הפיכתו של הניגרי למוציא לפועל אומר חלוץ העבר: "מבחינתי, אם הוא יגיע לעשרה שערים בעונה מהעמדה הזאת של 50-50 זה יהיה מצוין, אבל זה לא התפקיד שלו. יש לו את הפוטנציאל ההגנתי וההתקפי וזה קלאסה לקשר מרכזי". 

 

"פוטנציאל הגנתי והתקפי לקשר מרכזי". פרץ מפרגן (דני מרון)

 

גורם המקורב למועדון הצהוב חושב קצת אחרת: ''עם כל הכבוד לאיגייבור, זה עדיין לא הערך המוסף של שחקן זר מוביל ויקר שהגיע מהליגה הספרדית. בעונה שעברה ראינו את המרחק בין מכבי ת''א לליגת האלופות, וההרגשה הייתה שהשחקנים הישראלים ובראשם ערן זהבי הם אלה שהובילו אותה לשם ולא הזרים, שאפילו לא משפיעים כמו הזרים של הפועל באר שבע. אמנם הוא פתח את העונה בצורה יפה, אך חוסר היציבות ליווה אותו בשנתיים הקודמות. גם הפציעה שלו התארכה יותר מדי''.

 

יעקב הלל, שחקן העבר והסקאוט שהביא את הניגרי להפועל ת"א ב-2011, מספר: "הוא שחקן של בוקס טו בוקס, מאוד נייד. הוא מבין את המשחק בצורה טובה והוא יכול להתקדם אם יהיה שקט יותר מול השער. הוא צריך לשפר את קבלת ההחלטות שלו, יש לו סיכוי טוב לפרוח ולהיות בורג משמעותי במכבי ת"א העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי