זהבי בדרך לגוואנגז'ו, שתשלם כ-10 מיליון יורו

זהבי
זהבי | צילום: דני מרון

מכבי תל אביב קיבלה הצעה משופרת. מלך השערים יקבל מענק חתימה שמן במיוחד

(גודל טקסט)

ערן זהבי ביקש לעזוב את מכבי תל אביב ואמור לפשוט את המדים הצהובים בימים הקרובים בדרך לליגה הסינית. סגנית האלופה קיבלה הצעה משופרת מגוואנגז'ו והקבוצה צפויה להרוויח תמורת העברתו כ-10 מיליון יורו בעונה. צוותים של שני המועדונים עורכים מגעים והשחקן עצמו, שאמור לקבל מענק חתימה נכבד בסך 5 מיליון דולרים, עשוי לטוס בסוף השבוע לסין.

 

אם וכאשר יעבור, זו לא תהיה ההזדמנות הראשונה של זהבי מחוץ לליגת העל. הסקורר כבר ניסה את מזלו במדי פאלרמו מהליגה האיטלקית, אבל סבל מפציעה, התקשה לשכנע וחזר לארץ לאחר כשנה וחצי בארץ המגף. בשלוש העונות החולפות הוא היה מלך שערי ליגת העל, כאשר בזו החולפת שבר את שיאו המיתולוגי של ניסים אלמליח והציב את הרף החדש על 35 שערי ליגה בעונה אחת.

 

 

כפי שכבר פורסם כאן באתר ספורט1, גוואנגז'ו הציעה לזהבי כארבעה מיליון יורו לעונה, כמעט פי 3 משכרו במדי מכבי תל אביב. הקבוצה הסינית, שכבר הביעה עניין בצירופו של השחקן בקיץ שעבר, התעניינה גם בטל בן חיים החלוץ.

 

זהבי וחבריו טל בן חיים ודור מיכה שבו הבוקר מחופשתם בתאילנד, והכוכב הגדול של הקבוצה נפגש במהלך היום עם המנג'ר ג'ורדי קרויף ודן עמו על ההצעה מגוואנגז'ו הסינית. גורם במכבי תל אביב סיפר מוקדם יותר: "לאחר שערן יגיע לישראל, הדברים יתבהרו ובכל מקרה ההחלטה הסופית תהיה של מיץ' גולדהאר".

 

איגור פיליפנקו, הבלם היהודי הבלארוסי שהצטרף למכבי תל אביב, נבחר ב-11 הגרועים של העונה בליגה הספרדית בעונת 2014/15 על ידי המארקה. עם זאת ראוי לציין שהבחירה מעט מוזרה: פיליפנקו, שהצטרף למלאגה  בחלון ההעברות של ינואר 2015, לא שיחק דקה אחת בליגה באותה עונה ובגביע רשם 25 דקות בלבד, כמחליף מהספסל. ואגב, הוא הגיע מבאטה בוריסוב בהעברה חופשית.

 

פיליפנקו. בחברה טובה עם ורמולן ודאולפאו 

 

הליך אזרוחו של הבלאוסי אמור לקחת זמן ואם לא יושלם בשבועות הקרובים, יירשם פיליפנקו כזר על חשבון קרלוס גארסיה או נוסא איגייבור.

בתוך כך, מכבי תל אביב נכנסת ליום המבדקים השני וממשיכה בהכנות לקראת היציאה ביום חמישי למחנה האימונים באוסטריה. ג'ורדי קרויף החל אתמול בשיחות אישיות עם שחקני הקבוצה, כשהכוונה היא להגיע להסכם עזיבה/מכירה/השאלה של מספר שחקנים ישראלים או זרים. מלבד יואב זיו שלא קיבל הצעה לחוזה חדש, שחקנים כמו קרלוס גארסיה, נוסא איגייבור, טל בן חיים ועדן בן בסט מחזיקים בחוזה לעונה הבאה ובכוונתם לממש אותם עד שלא יוחלט אחרת על ידי ההולנדי.

 

איגיבור. בינתיים הוא במכבי ת"א (Gettyimages)

 

דניאל ליפשיץ סיכם במועדון לעונה נוספת כשוער משנה ובמועדון מחכים להשגת הסדר השאלה סופי מול רעננה, שבעליה אשר אלון אישר את הפרטים ואמר: "הכוונה היא שליפשיץ יהיה גם בעונה הנוכחית במכבי תל אביב. יש עדיין פרטים קטנים לסגור". ברק לוי יושאל ככל הנראה להפועל אשקלון.

 

במועדון מצפים להכרזה של קרויף על זהות המאמן החדש שיגיע לקבוצה במקומו של פיטר בוס ויתחיל בעבודתו במחנה האימונים באוסטריה. בתוך כך חשף המועדון את התלבושת לעונה הבאה. 

 

המדים החדשים של מכבי ת"א לעונה הבאה

 

הצהובים סיפקו השקה חגיגית (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי