זפרן: לא יודע אם אעזור, אבל גרוע יותר לא יהיה

זפרן מוצג בעכו. לא חושש מהסיטואציה
זפרן מוצג בעכו. לא חושש מהסיטואציה | צילום: פיראס עבד-אל קאדר

מאמנה החדש של עכו ב-103FM: "פה גדלתי. אימון הבוקר היה קטסטרופה"

(גודל טקסט)

הפועל עכו החליטה לזעזע את השורות והודיעה על פיטוריו של ירון הוכנבוים והחלפתו במאמן מומי זפרן כשנותרו שני מחזורים בלבד לסיום העונה, ולאחר שנפגש עם שחקניו החדשים והעביר אימון בכורה, התראיין זפרן בתכנית הספורט ב-103FM.

"לא הופתעתי מהפנייה של עכו. כבר בתחילת העונה הם פנו אליי וישבנו, אבל זה לא הסתדר וזזתי הצידה", הודה זפרן בתחילת הראיון והתייחס לעיתוי. "אני גם שאלתי אותם. הנהלת עכו אמרה לי שיגידו לנו שכל קבוצות התחתית החליפו מאמנים וניסו לעשות משהו, עזר או לא, ורק אנחנו לא. הם אמרו שיש מצב של תרדמת בקבוצה".

לשאלה מדוע לקח את המשרה שני מחזורים לסיום העונה השיב: "אני לא חושש מכלום. גדלתי במועדון הזה ושיחקתי את כל שנותיי שם, שברתי רגליים, יש לי פלטינות ומה שלא תרצו. עברתי מאז הרבה קבוצות ואני רוצה להודות להם. אם אני יכול לעשות את זה? לא יודע. המצב הוא קשה מאוד וכל דקה היא כמו גמר גביע העולם".

"כמו גמר גביע העולם" (פיראס עבד-אל קאדר)

אם ישאר בעונה הבאה ענה"אמרתי שזה ייראה מצחיק אם אני אגיע לשני משחקים. אמרו לי שמצדם שאשאר גם אם נרד. אני לא כופה את עצמי על אף אחד. ללא שיתוף פעולה בשביל מה אני צריך את זה?".

זפרן אימן בפעם האחרונה בליגת העל בעונת 2010/11, אך אז נאלץ לעזוב את עירוני רמת השרון בעקבות סיבות אישיות.  על כך אמר: "גם גרנט לא אימן ועכשיו הוא מאמן נבחרת. זה כמו רכיבה על אופניים, אותו דבר.

"אני מסכים שאני מגיע בעיתוי בעייתי וקשה, עכשיו השאלה היא אם אהיה שפן ואומר לעצמי שאני לא צריך את זה בכלל – אבל אני חייב את זה, כי חלק מהגוף והנשמה שלי זה הפועל עכו. זה המועדון שלי. אם אני יכול לעזור? לא יודע, יותר גרוע לא יכול להיות. אני יכול רק לעזור ואם השארתי אותם ולא אמשיך זה גם סבבה".

"גרוע מזה לא יכול להיות" (ערן לוף)

לעכו נותרו עוד שני משחקים לסיום העונה, בחוץ נגד הפועל כפר סבא ובבית מול הפועל קריית שמונה, וזפרן התייחס לסגל השחקנים שיעמוד לרשותו ב-180 דקות אלה: "ראיתי משחקים ואת חצי מהשחקנים אני מכיר באופן אישי. הסגל הוא קצר מאוד וצריך להוסיף לזה שבשבת קהינדה מוצהב וגם עוביידה וקופיטוביץ' לא משחקים. הם נכנסו לתרדמת שהם לא יכולים לנצח וצריך להחזיר להם את הביטחון. אלו אותם שחקנים כל העונה".

"צעקתי על השחקנים, הקצב היה קטסטרופלי", אמר זפרן על אימון הבכורה שלו הבוקר והתייחס גם למעמד המאמן בליגת העל: "ליושבי הראש קל למנות מאמנים מבלי שהם יעברו דרך ארוכה ויתנסו. אתה יודע מה זה היה לאמן בסכנין לפני ארבע שנים? זה חישל אותי לאמן ולשחק לעיני 5,000 איש בארצית.

"מאמן שלא עבר תהליך כזה ולשים עליו עשרות רשתות תקשורת, אלו לחצים שקשה לעמוד בהם. אנשים משופשפשים לעומת זאת עושים את השינוי, תראו את יוסי מזרחי בבני יהודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי