זר לענף: מכבי ת"א לא צריכה מאמן מקומי

צוחק כל הדרך. קרויף
צוחק כל הדרך. קרויף | צילום: דני מרון

חזן ("ישראלי לא יעבוד") ומזרחי ("הזרים הוסיפו") בעד מאמן מחו"ל

(גודל טקסט)

עידן פטר בוס במכבי תל אביב הגיע לקיצו וג'ורדי קרויף שובר את הראש לגבי מציאת מחליף. קרויף ומיץ' גולדהאר נעולים בשנים האחרונות על קונספציית המאמן הזר, אבל האם לא הגיע הזמן שאת מכבי תל אביב יאמן מאמן ישראלי?

 

"בתחילת דרכו גולדהאר ניסה מאמנים ישראלים אבל מהר מאוד הוא הבין שכדאי לו מאמן זר", אומר אלון חזן, "מאמן ישראלי מכיר פה את כולם, מעורבב עם התקשורת, הסוכנים, העסקנים, זה משהו שקרויף וגולדהאר לא רוצים ובצדק. מאמן ישראלי לא יעבוד במכבי כי זה לא עבד שם בעבר ומיץ' פשוט לא מאמין במוצר".

 

  • קחו הצצה למאחורי הקלעים של בוס וקרויף

 

אלון מזרחי ששיחק בחו"ל ובמכבי: "לגולדהאר יש אפשרות לשלם למאמנים בכירים אז בצדק הוא הולך על מאמנים טובים ועובדה שאחר כך יש להם ביקוש ברמות הגבוהות ביבשת. פטר בוס הולך לאייאקס, סלבישה יוקאנוביץ' עבר לפולהאם, אוסקר גארסיה בזלצבורג וכמובן פאולו סוזה שהגיע לפיורנטינה מהליגה האיטלקית. אז מה כל כך רע במאמן זר?".

 

סוזה. מאמן כיום בפיורנטינה (עדי אבישי)

 

גם צביקה שרף, מאמן כדורסל וחובב כדורגל, מצטרך לדעתם של השניים הקודמים.  "בספורט ובעיקר בכדורגל ההישגים מדברים, והמאמנים הזרים הובילו את מכבי להישגים", קובע שרף, "הם שיפרו את הקבוצה, הובילו אותה לכמעט ארבע אליפויות ברציפות כך שאין סיבה להפסיק".

 

מוריניו חוזה בשיחה בין יוקאנוביץ' לאלברמן. אולי גם למיוחד יתחשק פלאפל יום אחד? (AFP)

 

אבל האם לשחקן הישראלי לא עדיף מאמן ישראלי?  "ממש לא. מאמן זר לא קורא את התקשורת, לא שומע את הקהל, מנוטרל לגמרי מהלחץ, הוא לא בקומבינות ואי אפשר להסתדר איתו", מצהיר חזן, "הוא נטו לטובת הקבוצה ופועל עניינית לפי מה שהוא רואה באימונים ובמשחקים".

 

אלון מזרחי סבור כי "המאמנים הזרים רק הוסיפו לשחקנים. הם באים עם פילוסופיית משחק משלהם, מנחילים את השיטה שלהם ובמבחן התוצאה מוציאים יותר מהשחקנים שלנו".

 

צביקה שרף מדבר על דיסטנס. "כשהשחקן הישראלי רואה מולו מאמן זר הוא מנסה לא להיכנס אתו לעימות כי זה לא ישתלם לו. בבאר שבע שחקנים ישראלים חלקו על כך שברק בכר לא הרכיב אותם וזה יצר מתיחויות, למשל ברדה ובוזגלו לא אהבו את הירידה שלהם לספסל. במכבי זה לא קרה ויש לזה סיבה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי