זרים ושערים: נבחרת המחזור ה-4 בליגת העל

זרים ובן חיים מככבים
זרים ובן חיים מככבים | צילום: דני מרון, ערן לוף, עדי אבישי

המחזור הכי פורה עד כה סיפק גם מצטיינים. וגם: המספרים של בן חיים

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בליגת העל היה המחזור הפורה ביותר עד כה עם 21 שערים מה שמספק לנו ממוצע של בדיוק שלושה שערים למשחק. אז מי הצטיינו והפכו אותו לכזה? הנה לכם נבחרי המחזור.

 

 

שוער: פיט פלטהאוזן (הפועל חיפה)
זה לא סוד שתפקיד השוער הזר בהפועל חיפה כבר לא מהווה את החוליה החזקה במועדון. אנטולוביץ' וקובאר הם רק חלק מהשוערים שנחתו בקריית חיים ולא הרשימו בלשון המעטה. גם השוער ההולנדי עם הרזומה המרשים לא פתח את העונה בצורה טובה, אך בניצחון על אשדוד, העניק הרבה שקט לקבוצה שלו.

 

מגן ימני: לירן סרדל (הפועל חיפה)
לפני כשנה, הוא כבר היה בדרך לעזוב. בהפועל חיפה החליטו להיאבק ולהשאירו והמגן הימני הצעיר פותח את העונה בצורה טובה. משחק ההגנה של הפועל חיפה בשבת לא היה מהמוצלחים שראינו. פלטהאוזן וסרדל בלטו לטובה, כאשר המגן הימני הוסיף בישול מרהיב למהראן לאלה.

 


קוויאר ופתח תקווה, לוהטים בצדק (יוני אריאלי)

 

בלם: קרלוס קוויאר (מכבי פ"ת)
כבר אי אפשר להתעלם. הבלם הספרדי הוותיק כבש את ליגת העל. שבוע שני ברציפות שהוא נמצא בנבחרת המחזור ולא פלא שבפ"ת כבר שכחו מי זה שאבייה תומא. עוד משחק פשוט מצוין לקוויאר בדוחה המאיים עזר להגנת מכבי פ"ת להעלים את ז'אורז'יניו וחבריו. לא בכדי הקבוצה ספגה הכי פחות בליגה.

 

בלם: חסוס רואדה (בית"ר ירושלים)
בקיץ הוא עוד רצה לעזוב, אבל בבית"ר נלחמו עליו והוא מחזיר בגדול. בשלושת המחזורים הראשונים בית"ר עוד הוציאה שישה כדורים מהרשת אך רואדה, היה אחראי בלעדי לשער השוויון הדרמטי מול מכבי ת"א במחזור שעבר והשבוע, כבש שער נהדר עם העקב בניצחון המשכנע של קבוצתו 0:3 על הפועל אשקלון בטדי וגם עזר לה לשמור על שער נקי.

 


נלחמו עליו וזו התמורה (דני מרון)

 

מגן שמאלי: אבי ריקן (מכבי ת"א)
עומרי בן הרוש נמצא בכושר לא טוב. במכבי עשו חושבים והחזירו את ריקן ההתקפי להרכב הפותח. התמורה? שער פשוט נהדר ברגל ימין הפחות טובה שלו ופריצות נהדרות באגף שמאל. בכושר הנוכחי, ריקן עולה על בן הרוש ואם ימשיך ככה במשחקים הקרובים, הוא בהחלט עשוי להיות חלק מהסגל של אלישע לוי בחודש הבא.

 

קשר: קמיל ואצק (מכבי חיפה)
לא מעט זרים נכשלו במכבי חיפה בשלוש השנים האחרונות. נראה שמהרגע הראשון, הקשר הצ'כי הפך לאהוב בסמי עופר. אמש ואצ'ק היה מצטיין בשדה בשורות הירוקים בניצחון על אהלופה הפועל באר שבע ועזר לשלוט בחוליית הקישור שנתנה פייט אדיר לאוגו, הובאן וחבריהם, שרק בחמישי גברו בסן סירו על אינטר. תוסיפו לכך את 14 הקילומטרים שרץ הצ'כי. פלא שבסמי עופר משבחים ומהללים אותו?

 


מהללים בזכות, ואצק (ערן לוף)

 

קשר: דידייה ברוסו (עירוני ק"ש)
16 שערים היו לקשר הנהדר הזה מחוף השנהב בעונה שעברה בלאומית במדי הפועל ר"ג, וכל זה מעמדת הקשר האחורי. מוטי איוניר חיזר אחריו בקיץ עד שהגיע. הקשר היה המצטיין במגרש עם בישול נגד הפועל ת"א וכמעט קינח עם שער נוסף לזה שכבש בטדי. בקריית שמונה הרוויחו בגדול את הקשר. לא פלא אם כבר בעונה הגדולה הוא ישחק באחת הגדולות.

 

קשר: דמיר שובשיץ' (הפועל ת"א)
עד כה, הזרים של הפועל ת"א לא בדיוק משכנעים. גורובסוב משחק אחורה, סימיץ' כבש שער עצמי ורק זר אחד גורם לאוהדי הפועל להיות אופטימיים. הבוסני-קרואטי בן ה-26, כבש ובישל ב-3:3 הדרמטי עם קריית שמונה ולא פלא שיש מי שמשווה אותו לגילי ורמוט, עוד אחד שעשה שנים יפות באדום. המספר מחייב, לא?

 


שובשיץ', הזר הכי מרשים של גוטמן? (עדי אבישי)

 

חלוץ: טל בן חיים (מכבי ת"א)
אי אפשר כבר להתעלם. טל בן חיים הוא הכוכב הבלתי מעורער של מכבי ת"א.אם היו ספקות לגבי יורשו של זהבי, לפחות מבחינת כמות הכיבושים, בן חיים עושה את זה עד כה בגדול עם שישה שערים בארבעה מחזורים. זה לא רק השערים, זו העובדה שבכל פעם שמכבי מתקשה, בן חיים נמצא שם.

 

חלוץ: אלון תורג'מן (בני יהודה)
שנתיים לא קלות עברו על אלון תורג'מן. זה התחיל בייבוש על הספסל של מכבי חיפה, המשיך בחצי עונה לא ממש מוצלחת בהפועל ת"א והחלוץ שסומן כאחד המובילים בכדורגל הישראלי, עבר לבני יהודה. אפשר להגיד שעד כה, הפתיחה שלו מצוינת. שני שערים יש לו בארבעה מחזורים, כולל שער הניצחון הסופר חשוב השבוע בכפר סבא, שסידר לכתומים ניצחון בכורה.

 


תורג'מן, החל נהדר (עדי אבישי)

 

חלוץ: מיחאי רומן (מכבי פ"ת)
עוד נציג להפתעת הליגה עד כה. בפתח תקווה השקיעו עבו בקיץ סכום לא מבוטל והתעקשו לצרפו לאחר קיץ מלא בחיפושים לאחר חלוץ. עד המשחק הזה, רומן לא בדיוק עמד בציפיות והתקשה לסכן את השער, אך אחרי השער שכבש בסכנין, במועדון בטוחים שיפתח עבורו הסכר להמשך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי