יוסי מזרחי: בעלי קבוצות בישראל רוצים יסמנים

האזינו לראיון המלא
האזינו לראיון המלא |

המנהל המקצועי של אשדוד ב-103FM: "אעזור לרוני אוואט, לא אחליף אותו"

(גודל טקסט)

יוסי מזרחי חזר לליגת העל, אבל הפעם בתפקיד המנהל המקצועי. שעה קלה לאחר שאימן את הפועל ירושלים וסיים עמה ב-0:0 בדרבי מול קטמון, בישר המאמן לכשחקניו על עזיבתו ולמחרת חתם לקדנציה נוספת במ.ס אשדוד.

"היו דברים שלא היו תלויים בי ושאי אפשר היה לשנות", סיפר מזרחי בראיון ב-103FM, "עבדתי עם בחורים צעירים וטיפחתי אותם, אין הרבה תקשורת ולחץ, אבל הנהלת הפועל ירושלים יודעת שהודעתי להם לפני שבועיים שלא אמשיך והם ביקשו ממני להמשיך עד הדרבי נגד קטמון ושאף אחד לא ידע מזה עד אז. לכן זה נראה פתאומי, אבל להנהלה זה היה ידוע".

אז מתי נוצר הקשר הראשוני עם אשדוד? "הדיבורים החלו שישה ימים לפני שעזבתי. אשדוד פנו אליי וקיבלתי את ברכת הדרך", אישר המנהל המקצועי החדש של עיר הנמל הדרומית, "אני מגיע במטרה אחת והיא לעזור לאשדוד. אני בטוח במאת האחוזים שאעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המאמן רוני אוואט – הוא יעמוד על הקווים, יאמן ויקבע הרכבים – אבל יש לי ניסיון כדי לעזור לו בקרבות התחתית".

במשחקו האחרון בירושלים. "ההנהלה ידעה שאעזוב" (דני מרון)

מזרחי נשאל אם תחילה הוצע לו להחליף את אוואט והבהיר: "זה כלל לא עלה על הפרק. אשב על הספסל כי לי יש תעודת פרו ולרוני לא", אמר ולמעשה אישר כי גילי לנדאו, שעובד במחלקות הנוער, יוכל לשבת ביציע. "לא אפגע בסמכות המאמן, אנחנו עובדים ביחד ואני אנסה כמה שפחות להתערב. כשעבדתי בנבחרת עם אברהם גרנט אתם חושבים שהוא לא שאל אותי לפעמים? גם אם אני מעליו הוא יכול להתייעץ ואם הוא לא ירצה אני לא אגיד לו כלום".

לשאלה מהו המודל של מזרחי באשדוד, כמו גוטמן בהפועל, קרויף במכבי או קרלסן בחיפה, השיב: "כל עוד אוכל לא אתערב בכלל בנושאים המקצועיים והמאמן יחליט, הוא מכיר את הקבוצה כרגע יותר טוב ממני. זה משני לחלוטין שאני יושב על הספסל ואני לא רואה בזה בעיה".

להגיע במקום אוואט? "כלל לא היה על הפרק" (דני מרון)

"אשדוד נמצאת במקום האחרון וברור שחלק מהעניין זה המצב הקשה, לא הייתי מגיע אם היא הייתה במקום השלישי. הקבוצה צריכה עזרה ואני לא רואה שום בעיה בזה", התייחס גם לעיתוי המינוי ונשאל אם יש קשר לכניסתו של ג'קי בן זקן למאסר בחודש הבא, "פנו אליי כי הייתי פנוי. גם בקיץ הייתה הצעה ודחיתי אותה. יכול להיות שג'קי רואה בי כאחד האנשים שהוא יכול לסמוך עליהם. סגרנו לשלוש שנים וחצי – שנה וחצי בקבוצה הבוגרת ואחר כך מנהל מקצועי של מחלקת הנוער".

לסיום התבקש מזרחי לומר כיצד הגיע לסיטואציה בה הוא מחוץ לליגת העל: "בכדורגל הישראלי מזמן לא מתקבלות החלטות מקצועיות, אלא כאלה שנוחות לבעלי הבית", אמר המאמן שסיים את תפקידו בבני יהודה בקיץ האחרון.

בטן מלאה על בעלי הקבוצות (ערן לוף)

"הבעלים רוצים מאמנים מסוגים שונים ולא וותיקים, 'יסמנים' או מודרניים, איך שתקראו לזה, כך שזה לא מתסכל בכלל. אחד הדברים שאני אוהב זה לעבוד ולא משנה לי אם בליגה שלישית או רביעית או במכבי חיפה. לכל מקום יש את המטרות שלו וצריך להגיע אליהן".

אז האם אשדוד תישאר בליגה בסיום העונה? "המצב לא פשוט ולא קל כי הקבוצה השיגה ארבע נקודות מתוך 24 אפשריות, ובשביל להישאר נצטרך להתרומם – אבל אם לא הייתי מאמין בכך לא הייתי מגיע. ההסכם שלי לא מותנה בהישארות, אלא שאבוא ואעבוד קשה. הסגל הזה לא מספיק, זה ברור, אבל אני קודם כל אלמד אותו. אני לא מהפרופסורים הגדולים שרואים שחקן בטלוויזיה ומנתחים אותו ישר".

בן זקן. "אולי הוא רואה בי כאחד שאפשר לסמוך עליו" (דני מרון)

לאברמוב ובני יהודה הוא לא היה מחמיא ככה כנראה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי