יציב, מגוון וכבר התמודד עם זלאטן: מרקו סימיץ'

סימיץ' מול זלאטן איברהימוביץ'
סימיץ' מול זלאטן איברהימוביץ' |

בלם הרכש של הפועל ת"א, סרבי שבחר במונטנגרו, יהיה האיש של אלי גוטמן בהגנה

(גודל טקסט)

אחרי כשלונות העונה שעברה בהפועל תל אביב עם זרים, מרקו סימיץ' (שחתם לשלוש שנים) אמור להביא יציבות למשחק ההגנה של האדומים.

 

הסיפור של הבלם הסרבי בן ה-29 קצת מסובך. הוא נולד בסרביה, אבל משחק בנבחרת מונטנגרו. הוא גם היה אחד הסרבים הראשונים ששיחקו בבלארוס. באטה בוריסוב, רכשה אותו מיאגודינה (בה שיחקו שני שחקנים בשם זהה, שוער ובלם) בסכום נמוך של 150 אלף יורו. סימיץ' נולד בעיר קטנה בשם אוברנובץ', שגידלה מספר שחקנים טובים, למד באקדמיית הכדורגל של פרטיזן בלגרד ומעולם לא שיחק בבוגרים שלה.

 

 

אחרי שלא קודם לבוגרים של פרטיזן אמר: "יום אחד אגשים חלום לחזור לשם בתפקיד כלשהו". הוא עבר לשחק בחו"ל בספרטק טרנבה הבולגרית ולאחר מכן חזר לשתי קבוצות סרביות קטנות, ראדניצקי קרגויבץ ו-OFK מלדנוביץ', זאת לפני שניסה כוחו בהונבד בודפשט ההונגרית.

 

סימיץ' יביא איתו ניסיון של ליגת האלופות, אחרי ששיחק עם באטה בשלב הבתים מול הקבוצות הכי בכירות ביבשת. מול באיירן מינכן הוא ניסה לעצור את מריו מנדזוקיץ' והיה שותף לניצחון 1:3 סנסציוני באוקטובר 2012. באלבום התמונות שלו אפשר בוודאי למצוא תמונה שלו מ-2011 נאבק בזלאטן איברהימוביץ', אז במדי מילאן. הרוסונרי ניצחו 0:2 ושער אחד הבקיע איברה. קשה לעצור את השבדי. בישראל יתמודדו מולו חלוצים קצת פחות טובים. אפשר גם לומר שאחד מרגעי השיא שלו היה כשפגש את ליאו מסי וברצלונה בעונה עונה, אך התוצאה לא הייתה מלבבת. 0:4 ו-0:5 לקטאלונים. לא נעים, אבל חוויה מלמדת.

 

סימיץ'. ניסיון רב בליגת האלופות (gettyimages)

 

על התקופה שלו בבאטה אמר: "ברור שהיה לנו קשה מול הגדולות, אבל הראינו לעולם שעם קבוצה קטנה ותקציב לא גדול אפשר להגיע להישגים נפלאים. לפעמים אתה מביא שמות גדולים למועדונים, אבל אם השחקנים לא נופלים נכון בפאזל אתה יכול להיכשל. ההצלחה שלנו הייתה האווירה החיובית בקבוצה והביחד של כל השחקנים. אני לא מצטער לרגע שבחרתי לשחק בבלארוס, למרות שהייתי צריך קודם ללמוד את השפה וזה לא היה קל". עכשיו מצפה לו כנראה משימה ללמוד שפה קצת יותר קשה. 

 

בסרביה מתלוננים על כך שלא הייתה לסימיץ' סבלנות לשחק בנבחרת. "אני לא יודע למה הוא בכלל משחק במונטנגרו, הוא מאה אחוז סרבי. ב-2011 הוא זומן לסגל הסרבי, לא שיחק ואחרי שנתיים עבר למונטנגרו", אמר לספורט1 מיכאל אוטודיץ' מ"ז'ורנל אקספרס".

 

באוגוסט 2013 ערך סימיץ' את הבכורה שלו בנבחרת מונטגרו. המאמן מרקו ברנוביץ', שגייס אותו, אמר אז: "אנחנו עוקבים אחריו למעלה משנה ויש לו את האיכות להנהיג את הנבחרת מאחור. הוא שחקן רב גוני שיכול לשחק בכל ארבעת התפקידים בהגנה. מרוב שהוא אחראי, הוא אפילו יכול לשחק בשער".

 

בראיון עם סימיץ' במונטנגרו הוא נשאל מה בדיוק התפקיד האהוב עליו בהגנה, והפתיע: "אני בלם ומגן שמאלי בעיקר. אני משחק כבלם ברוב המשחקים, אבל האמת שכמגן שמאלי אני יכול לתת את המקסימום".

 

סימיץ'. רכש מבטיח למרכז ההגנה (gettyimages)

 

בארבע השנים האחרונות שיחק בהצלחה יחסית בקייסריספור הטורקית, ששילמה עליו מיליון יורו לבאטה בוריסוב. בטורקיה הוא שימש גם כקפטן. הכוכב האדום בלגרד ניסתה באפריל האחרון לשכנע אותו לחזור למקורות אחרי שזכתה באליפות. המאמן מיודרג בוזוביץ' אפילו שוחח איתו, אבל סימיץ' העדיף את הליגה הישראלית. אחת מהתכונות שלו, חוץ מהשבחת השחקנים שסביבו, היא יכולתו לנגוח שערים ולסייע להתקפה.

 

אלי גוטמן יכול להיות מרוצה שהבלם החדש שלו עבד תחת מאמן ושחקן עבר גדול כמו רוברט פרוסינצ'קי, מכוכבי ריאל מדריד וברצלונה בעבר ונבחרת קרואטיה שזכתה במקום השלישי במונדיאל 1998. הוא היה זה שהביא אותו לקייסריספור ואימן אותו שנתיים, לפני שעבר להדריך את נבחרת אזרבייג'אן.

 

גם בטורקיה הספיק סימיץ' לשחק נגד כמה מהחלוצים הגדולים. בעונה האחרונה בלבד פגש את מריו גומז מבשיקטאש, אוסקר קרדוסו מטרבזונספור, ווסלי סניידר ולוקאס פודולסקי מגלאטסראיי. מול פנרבחצ'ה הוא לא שיחק, אבל הספיק לרשום 75 משחקים וארבעה שערים במדי הקבוצה הטורקית.

 

החוזה שלו בקייסריספור הסתיים לאחר תקופה בה היו לו בעיות עם המאמן הנוכחי הקאן קוטלו, שהגיע באמצע העונה. הקבוצה ניצלה מירידה ברגע האחרון, בערך כמו הפועל תל אביב, אבל עם סימיץ' על הסיפון נראה שהאדומים יתייצבו העונה בכיוון מרכז-צמרת. מי שהמליץ עליו והמליץ לו לבוא הוא קשר באטה בעבר ונבחרת מונטנגרו, נמניה ניקוליץ'. עוד סרבי שהעדיף את המדים של השכנה. ההבנה ביניהם תהיה אחד המאפיינים החשובים בסגל האדום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי