כ-60 אלף ביציעים, והאם מכבי ת"א בדרך לדאבל?

21 שנה זה לא קרה להם. מכבי תא חוגגת
21 שנה זה לא קרה להם. מכבי תא חוגגת | צילום: דני מרון

עונה נפתחה ועמיקם כבר מצא נתונים נפלאים. וגם: ההישג הגדול של לינגאנה

(גודל טקסט)

למעלה מ-60 אלף צופים (61,900) הגיעו השבוע למחזור הפתיחה בליגת העל, מה שמדרג את המחזור במקום השישי במספר הצופים מאז קום המדינה, ומחזור הפתיחה השני מבחינת קהל אי פעם. מחזור הפתיחה הפופולרי ביותר היה אשתקד, אז הגיעו למגרשים 70,750 צופים.

 

2. בכלל, מאז שסמי עופר בתמונה שלושת מחזורי הפתיחה האחרונים אופיינו במשחק פתיחה של מכבי חיפה באצטדיונה, מה שהקפיץ את כמות הקהל באופן דרמטי. גם מחזור הפתיחה לפני שנתיים, שאליו הגיעו 59,158 צופים, נכלל בין עשרת מחזורי הפתיחה ההומים ביותר.

 

 

המדהים הוא שכמות הקהל שהגיעה רק לסמי עופר הייתה גבוהה ביותר מכמות הקהל שהגיעה למחזור הפתיחה כולו ב-2007, וגבוהה יותר מכמות הקהל בכל משחקי מחזורי הפתיחה של 23 מתוך 65 העונות מאז קום המדינה.

 

הירוקים הקפיצו משמעותית את ממוצע הצופים (ערן לוף)

 

3. זו הפעם השביעית בלבד – והראשונה מזה 21 שנה – שמכבי ת"א מוליכה את הטבלה לאחר המחזור הראשון. אז זה הסתיים בדאבל, אבל זה לא מבטיח דבר. רק 16 קבוצות שהוליכו אחרי המחזור הראשון את הטבלה, היו ראשונות גם במחזור האחרון, והאחרונה שבהן הייתה מכבי חיפה ב-2009. מכבי פ"ת (6 פעמים), בית"ר ת"א (5 פעמים) ואשדוד (3 פעמים) היו במקום הראשון במחזור הראשון ולא זכו אפילו באליפות אחת.

 

זכיה בדאבל עוד רחוקה. הצהובים חוגגים על כפ"ס (דני מרון)

 

4. מחזורי הפתיחה ידועים בריבוי שערים, וממוצע השערים במחזור הראשון עמד על 2.86 שערים למשחק. זו הפעם ה-40 מתוך 65 עונות, שבמחזור הפתיחה נכבשו למעלה מ-2.5 שערים בממוצע למשחק (אנדר/אובר קלאסי, שמרו את הגיליון לעונה הבאה), ובעונת 1951/2 נכבשו במחזור הפתיחה לא פחות מ-6.8 שערים בממוצע. בעיקר בזכות שתי תוצאות של 1-9 שנרשמו אז.

 

5. איסו לינגאנה כבש במחזור הפתיחה שלושה שערים. חמש שנים חלפו מאז כבש וויאם עמאשה רביעייה במחזור הפתיחה, אבל עמאשה היה היחיד שכבש שלושה שערים ומעלה מאז עשה זאת אייל בגלייבטר בפתיחת עונת 1994/5.

 

לינגאנה מאושר, ויש לו סיבה טובה לכך (ירון אלפי)

 

לינגאנה הוא השחקן ה-14 מאז קום המדינה שכבש שלושה שערים ומעלה במחזור הפתיחה. הגדילו לעשות יוסל'ה מירמוביץ' (מכבי ת"א) ומשה לוי (הפועל פ"ת) שכבשו באותו מחזור שישה שערים כל אחד.

 

ובכל זאת, לינגאנה הוא הזר ה-11 שמוליך את מלכות השערים אחרי מחזור הפתיחה. הוא אף השחקן הזר הראשון אי פעם שכובש שלושה שערים במחזור הפתיחה, מאז שהחלו לשחק פה זרים באופן רשמי בעונת 1989/90.

 

6. בהיעדרו של ערן זהבי, שעזב את הליגה לאחר שכבש 98 שערים בשלוש העונות וחצי האחרונות, מוליך אלירן עטר את טבלת מלך השערים של שחקני הליגה הפעילים עם 94 שערים. אחריו נמצאים שלומי ארבייטמן עם 91,  יוסי בניון עם 82, ברק יצחקי עם 73 ואליניב ברדה עם 63.

 

אלירן עטר הפצוע. מלך השערים הפעיל (ערן לוף)

 

7. טל בן חיים הפך ביום ראשון לשחקן ה-41 בתולדות מכבי ת"א שהגיע ל-20 שערי ליגה במדי המועדון. הוא גם חלף על פני ברק יצחקי ודור מיכה, שכבשו כל אחד 20 שערים לטובת סגנית האלופה, כדי להפוך למלך השערים הפעיל של המועדון. ונסיים באברהם פאס, שחגג השבוע את הופעתו ה-100 בליגה. כן ירבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי