כבירי הודה: גוטמן היה סגור עוד כשגיא לוי אימן

עונה לא פשוטה עברה על כולם. כבירי
עונה לא פשוטה עברה על כולם. כבירי | צילום: אריאל בשור

בעלי הפועל ת"א: "היה אמור להגיע בסוף העונה, אבל היה חשש שנרד"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ממשיכה בהכנות שלה לעונה הבאה, והקשר האחורי ניקולאס גורובס ממשיך להיות השם החם בוולפסון. הארגנטיני שסיים את חוזהו בטרגו מורש הרומנית צפוי להרוויח 340 אלף יורו לעונה וכל יתר תנאיו כבר סוכמו.

 

בתוך כך, התראיין הבעלים אמיר כבירי לאתר הרשמי של המועדון והתייחס בהרחבה לעונה החולפת, למשבר הכלכלי החריף שעובר על האדומים, המעבר לאצטדיון בבת ים וגם הילל את המאמן אלי גוטמן והבהיר שהוא רוצה לראות אותו עוד שנים רבות במועדון.

 

 

"העונה החולפת הייתה ארוכה ולא פשוטה עבור האוהדים, השחקנים, הצוות המקצועי, ההנהלה וכמובן שעבורי באופן אישי", פתח כבירי. "עברנו משברים כמעט בכל תחום שקשור לקבוצה בעונה שחלפה ושילמנו שכר לימוד כבד. עשינו השנה טעויות כמעט בכל תחום אפשרי, אבל החוכמה היא ללמוד ולתקן. אני יכול לומר בביטחון שאת הרוב כבר תיקנו או שאנחנו נמצאים כעת בעיצומו של תיקון.

 

אלכס פרגוסון הישראלי. גוטמן (עדי אבישי)

 

המצב המביש בו עובדים לא מקבלים משכורות לא יחזור

כבירי התייחס לבעיות הכלכליות ואי תשלום המשכורות: "נושא בעיות התזרים ואיתור כל חובות העבר הוא דוגמא לבעיות. צריך לזכור שאני כבעלים עשיתי דבר שאף בעלים בכדורגל הישראלי לא עשה לפניי, לקחתי את המועדון עם כל החובות וההתחייבויות עליי ובלי אף נכס שניתן לממש, כמו למשל מכירת שחקנים. אני לא בורח מאחריות ולא אוהב לתרץ, הזרמתי השנה למועדון סכומי כסף נכבדים ואני פה כדי להתמודד ולהישאר. לא נחזור למצב המביש בו אנחנו לא משלמים משכורות בזמן, למרות שגם כאן אני מבטיח שכל עובד במועדון יקבל את כל מה שמגיע לו כפי שהתחייבנו בחוזים".

 

כבירי דיבר גם על אלי גוטמן: "שהבאנו את המאמן הכי טוב בארץ והחתמנו אותו על חוזה ארוך טווח. הרצון לראות את גוטמן מוביל את המועדון בקדנציה שלי היה קיים בי מהרגע שהגעתי למועדון. בתחילת הדרך סיכמתי עם אלי שהוא יגיע רק בסיום העונה ובינתיים יעסוק בבניית הקבוצה, אולם המצב המקצועי המשיך להידרדר והבהרתי לו בצורה חד משמעית שאם הוא לא יגיע בנקודת הזמן ההיא, אולי לא תהיה קבוצה לבנות בעונה הבאה בליגת העל".

 

"אלי הוא הסמכות הבלעדית בנושא המקצועי ואני שקט ובטוח כשאני יודע שהוא מחזיק את המושכות. כל החלטה הקשורה לשחקנים – בין אם כלכלית או מקצועית, עוברת בהתאם לשיקולים המקצועיים של גוטמן בלבד. יש לו את כל הגיבוי ממני. מבחינת חלוקת העבודה אלי הוא הקובע היחיד בנושא המקצועי ואני יכול לומר שאין מקצוען ממנו. למען הסר ספק, אלי גוטמן חתום בהפועל להרבה שנים והשאיפה שלי היא שנצליח ביחד איתו, הוא יהיה האלכס פרגוסון של הפועל תל אביב".

 

עוד כשהוא אימן – גוטמן תכנן את העונה הבאה. גיא לוי (עדי אבישי)

 

האצטדיון בבת ים – הדבר הכי נכון להפועל ת"א

"אין לי ספק שכשאנשים יבינו את המשמעויות של מעבר לאצטדיון חדש הם יבינו שזה הדבר הכי נכון להפועל ת"א, ויכול להקפיץ אותנו מדרגה בכל הפרמטרים", התייחס הבעלים לבניית האצטדיון בבת ים והמעבר הצפוי אליו. "האצטדיון המיועד בבת ים הוא בעיני גולת הכותרת של כל הפעולות שמאחוריהן עומדת מטרה אחת: ביסוס מועדון חזק ויציב לטווח הארוך".

 

"אנחנו מוציאים מיליונים על השימוש בבלומפילד, ולמעשה מעבר לעניין מכירת המנויים כל משחק מסתיים בהפסד כלכלי. למעשה אנחנו רק אורחים בבלומפילד", אמר כבירי על האצטדיון הנוכחי. "גם השיפוץ לא ישנה באופן ניכר את המצב. בבלומפילד אין אפשרות לשלב חנות מוצרים ראויה, מוזיאון, מסעדות ובאופן כללי חווית צפייה כמו שמתוכנן באצטדיון החדש ולכן גם האפשרויות להגדיל את ההכנסות מסתכמות רק במכירת כרטיסים. אם האצטדיון בבת ים לא יוכל לשפר משמעותית את המצב הכלכלי של המועדון, לא נעזוב את בלומפילד".

 

לסיום, אמר כבירי: "אני יודע שתמיד אמרו לאוהדי הפועל ת"א שתקציב הקבוצה והשחקנים שנביא תלויים בכמה מנויים הם ירכשו, אבל אני רוצה להתחייב שאנחנו קודם כל נעבוד קשה ונבנה את הקבוצה הכי טובה שאפשר, ונוכיח לאוהדים שהשקענו משאבים רבים כדי להעמיד קבוצה תחרותית שתביא לנו גאווה. אני בטוח שהקהל ימלא את חלקו בהתאם וביחד נמלא את האצטדיון בפתח תקווה כדי שיהפוך למבצר בשנים הקרובות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי