כבירי: "לא עשיתי בדיקה מעמיקה מספיק כשהגעתי"

תהיה התאמה בין שכר לתפוקה על המגרש
תהיה התאמה בין שכר לתפוקה על המגרש |

הפועל ת"א נפגשה עם אוהדים. גוטמן: "הקיץ יהיה מורכב, לא באתי להתבזות"

(גודל טקסט)

עשרות אוהדי הפועל תל אביב הגיעו למפגש עם ראשי המועדון שהתקיים בשנה השנייה ברציפות במכללה למנהל. במפגש נכחו הבעלים אמיר כבירי, המנכ"ל ניר ענבר, יו"ר קבוצת הכדורסל רמי כהן המייעץ לכבירי, המאמן אלי גוטמן ויו"ר עמותת האדומים, אסף וולף. כלל הגורמים לא הכחישו שהמצב לא פשוט, אבל התעקשו לצאת במסר חד וברור: העניינים נמצאים תחת שליטה והעתיד צפוי להיות ורוד.

 

"עברנו שנה קשה מאוד וארוכה", פתח אמיר כבירי את הדברים. "העברתי מהכיס הפרטי שלי העונה 35 מיליון ש"ח", חשף. "כשהתחלנו את העונה הגרעון היה 21 מיליון ש"ח, אולם לא היינו מודעים לכל החובות שהיו ולכל הצ'קים שהיו בחוץ משנים עברו. הבדיקה שעשינו כשנכנסתי לא הייתה מעמיקה מספיק. אני לקחתי אחריות על כל חובות העבר עליהם ידעתי, ומסתבר על אלו שגם לא ידעתי, יכול להיות שאם הייתי מודע לכל התמונה לא הייתי נכנס לזה, אבל זו היסטוריה, יש לי אחריות. השקענו בשיפוץ מתחם האימונים כמעט חמישה מיליון שקלים, שילמנו גם על טעויות מקצועיות, והיינו במצב חירום אמיתי ככה שהיינו חייבים לפרוץ את מסגרת התקציב שהגדרנו כדי למנוע ירידת ליגה".

 

 

כבירי גם דיבר על בניית האצטדיון בבת ים ונטישת בלומפילד הצפוייה: "המטרה היחידה שלי היא להבטיח את עתידו של המועדון שלנו, ואני מתחייב שמהשקל הראשון שיגיע כרווח מהאצטדיון – הכסף יוזרם לקופת המועדון, זה המהות של כל הפרויקט. המצב בבלומפילד עוד לפני השיפוץ הוא שאנחנו מוציאים מיליונים על השימוש באצטדיון ואין אפשרות להרוויח אפילו שקל מאירוח המשחקים בו. אין מצב כזה בעולם. אחרי חודשים של ניסיונות הידברות עם העירייה, הגעתי למסקנה שאין אפשרות של מודל ניהולי משולב, ואני בטוח שגם אם אנחנו נעבור לבת ים בסופו של דבר, אף מועדון אחר לא יוכל לרכוש את בלומפילד".

 

העביר 35 מיליון ש"ח מהכיס הפרטי. כבירי (עדי אבישי)

 

יו"ר קבוצת הכדורסל, רמי כהן, שמייעץ לכבירי דיבר לאחר מכן: "הגעתי לבקשת אמיר בכדי לסייע למערכת להתמודד עם האתגרים הנובעים מהגרעון שנוצר. אני לא אנקוב במספר המדויק מטעמים ברורים, אבל המספרים שפורסמו בתקשורת נזרקו מבלי להתחשב בכך שהחובות נפרסו לטווח הארוך".

 

"הגירעון הוא מצב שלא היה צריך לקרות, ואנחנו לא חיים עם זה בשקט ובשלווה", המשיך כהן. "יש לנו תכנית כלכלית מסודרת לעונה הבאה, במסגרתה נתייעל במספר אלמנטים בהם ניתן לצמצם כמו הוצאות תפעול ומנהלת, סעיפים מסוימים בחוזים שנעשו שבתחשיב הכולל מצטברים לכסף לא קטן והוצאות נוספות. בסופו של דבר התקציב יהיה כ-40 מיליון שקלים וזה עדיין בין ארבעת התקציבים הגדולים בליגה. כמובן שאם נצליח להביא עוד כסף מספונסרים ושיתופי פעולה מסחריים התקציב הזה יגדל עוד ".

 

העירייה לא רצתה מודל של בעלות משותפת בבלומפילד (עדי אבישי)

 

לסיום, שחרר כהן הצהרה שיתכן וכוונה כלפי בן רייכרט: "חשוב להבהיר שכל המספרים שרצים על קיצוצים לא מדויקים, השחקנים עדיין מרוויחים וירוויחו סכומים נאים מאוד, אבל בהחלט ניתן לבצע התאמה ריאלית יותר בין המשכורות לתפוקה של כל שחקן, אנחנו רוצים להצליח ומי שיביא אותנו ואת עצמו להצלחות האלו גם ירוויח בהתאם, בדיוק כמו חברות מסחריות וחברות הייטק גדולות, כשיש הצלחה נהנים מהדיבידנדים"

 

המאמן אלי גוטמן לקח את המיקרופון ודיבר: "בעונה החולפת היה תקציב גדול אבל הוא נוצל בצורה לא נכונה מהבחינה המקצועית, והמשימה שלי הקיץ היא לשדרג את הבסיס הקיים. זה יהיה לא רציני לדבר על ציפיות או מה המטרות שלנו העונה. אני לא באתי להפועל תל אביב להתבזות, לא באתי לפה בשביל פלייאוף תחתון. אני הייתי עם המועדון הזה בתקופות הכי קשות שלו אבל גם ברגעים הכי גדולים שלו וזו השאיפה שלי".

גוטמן: הייתי עם המועדון ברגעים הכי גדולים שלו (gettyimages)

 

גוטמן המשיך: "אבל אנחנו עומדים בפני קיץ מאוד מורכב, אני יודע מה ההרכב שיש לי בראש אבל זה עוד מוקדם לפרט. המפתח של העונה הוא גם ביכולת שלנו לפגוע בזרים. אני רואה כל יום כמויות שחקנים ומדבר עם עשרות מאמנים וסוכנים. אני מבטיח לכם שבנושא הזה יש לכם על מי לסמוך".

 

יו"ר עמותת האדומים, אסף וולף היה אחרון הדוברים: "ההישג הכי גדול של העמותה היא השותפות שהצלחנו לייצר עם אמיר כבירי וההנהלה. העמותה מעורבת ומשותפת בנעשה במועדון וזה לא עניין מובן מאליו. הפועל תל אביב היא מודל למעורבות שקטה ולא מתערבת של הקהל, וחשוב נעריך זאת. גם ברגעי המחלוקת – אנחנו לא שוכחים את האינטרס המשותף, כמו בכל משפחה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי