כדור אופטלגין: גיא לוזון לא קוסם, למה הוא טוב?

לוזון. חיידק הדשא הציק לי כשישב בבית
לוזון. חיידק הדשא הציק לי כשישב בבית | צילום: ניר קידר

יוסי מזרחי, דהאן וגם אקהויז בטוחים שהמינוי יכול לעזור להפועל ת"א. יוצאים לדרך

(גודל טקסט)

גיא לוזון הגיע להפועל תל אביב בעיתוי לא פשוט, רגע לפני הדרבי ואחרי שהקבוצה צברה רק שתי נקודות בארבעה  מחזורים. עם זאת המרואיינים לכתבה הזאת משוכנעים שהמאמן הכריזמטי הוא האיש הנכון במקום הנכון וכי יש ביכולתו של לשנות את מצבם העגום של האדומים.

 

"בשביל להוציא משהו מהדרבי הזה צריך להיות קוסם, צריך הרבה פסיכולוגיה", נאנח יעקב אקהויז בלם העבר, "אבל ללוזון זאת גם הזדמנות להתחיל קדנציה בצורה טובה כי אפילו תיקו ייחשב להישג".

 

 

גם מגן העבר של הפועל, עומרי קנדה, מתחיל פסימי ומסיים אופטימי: "עד לפני חמש שנים האדומים היו רק צריכים לעלות ולשחק בדרבי, כיום צריך גם להתפלל. אבל הפעם אני מאמין שהפועל ישחקו חזק ואגרסיבי כי גיא לוזון יביא טירוף. כדורגל לא נראה מהצד שלנו אבל נביא בכל זאת תוצאה טובה".

 

לוזון. "נראה את הפועל משודרגת כבר בדרבי" (ניר קידר)

 

יוסי מזרחי בטוח שבואו של אקס צ'רלטון וסטנדרד איזן במקצת את יחסי הכוחות. "אני בטוח שהשחקנים של הפועל תל אביב יתחברו ללוזון", אומר המאמן הוותיק, "הוא לא תופס דיסטנס ושחקנים קולטים מהר שהוא יכול לשדרג אותם. האדומים זכו ונראה את זה כבר בדרבי".

 

ג'ימי טורק לא רואה בהחתמת לוזון שינוי כלשהו. "הפועל תל אביב נבנתה בלי דמות שיכולה לקחת  את המושכות", מסביר שחקן העבר ופרשן ההווה, "לצערי במועדון הזה כל הזמן חוזרים על אותן טעויות, הכל נעשה בלחץ. קבוצה עם תקציב של 50 מיליון שקל חייבת להיות בין שלוש הראשונות. הכישלון הכי גדול הוא ששחקני נוער לא עולים בכל שנה לבוגרים ומשתלבים במערכת, לא חייב בהרכב".

 

ודודו דהאן, סוכנו של המאמן מסכם: "אצל לוזון הכל נע סביב המשחק, הוא מעודכן וטוטאלי בתשוקה שלו לכדורגל. הקבוצות שלו משחקות כדורגל מודרני, מתקדם".

 

לבוא עם גרזן מאחור

אבל לפני שלוזון יוכל להתאקלם במתחם חודורוב הוא צריך לצלוח משימה קשה:  לצאת בשלום מהדרבי. "הייתי מציב שמירה מיוחדת על טל בן חיים החלוץ ומשתדל להוציא אותו מריכוז מהדקה הראשונה", מייעץ אקהויז.  קובי סגל היה משחק סגור, פוקח עין על נוסא איגייבור ובן חיים החלוץ והעיקר לעלות בביטחון למשחק. "אם הפועל תתחיל בהססנות ופאניקה היא תחטוף בראש, אם השחקנים יעלו בגישה שאפשר לעשות תוצאה טובה, הם יכולים אפילו להפתיע ולנצח".

 

"המשימה הראשונה של לוזון תהיה לייצב את הקבוצה" (ניר קידר)

 

טורק: "אני חושש שאם נשחק פתוח נקבל בראש ולוזון יגיד שהוא רק יומיים בקבוצה ולא הספיק להכין אותה. בעיניי הכי חשוב לעצור את כדור השלג  ולייצב את הקבוצה".

 

חלוץ העבר, ג'ורג' בורבה, מתייחס להתמודדות בציוריות. "המרחקים בין הפועל למכבי עצומים,  באיכות השחקנים, ברמת הכדורגל, בהבנת המשחק, במהירות", קובע בורבה, "זה כמו שאתה מביא ילד קטן להילחם עם מבוגר הסיכוי היחיד הוא רק לבוא מאחורה עם גרזן". ואם אין גרזן מה עושים? "זאת בעיה כי להפועל יש בעייה בהבנת המשחק", מוסיף בורבה, "בחלק ההתקפי השחקנים צריכים לדעת לאן למסור. כרגע בהפועל לא יודעים למסור ימינה או שמאלה אלא מחזירים אחורה".

 

המניות יתחילו לעלות

יסתיים בניצחון, תיקו או הפסד לוזון חתום בהפועל תל אביב עד לתום העונה וכך או כך יהיה זה שינווט את האדומים גם אחרי הדרבי.

 

הבן דוד, ייטב לוזון: "החיידק של הכדורגל ישב אצל גיא לוזון חזק במוח והוא חיכה לאתגר שיתאים לו. הכוח שלו הוא הידע הרב שצבר, הוא חוזר בשל ומוכן ואני בטוח שנראה מהפועל כדורגל שיאהבו לראות".

 

אצל גיא לוזון האוהדים יראו כדורגל יותר טוב (ניר קידר)

 

גם דהאן ומזרחי רואים בקשר בין האדומים ללוזון חיבור חזק שיתפוס. "אם גיא יתחיל בצורה חיובית בדרבי נוכל להסתכל קדימה באופטימיות והמנייה שלו רק תעלה", בטוח הסוכן. והמאמן הוותיק מסכם: "עונה טובה בהפועל תל אביב והוא יקבל את הכבוד הראוי לו כאחד המאמנים הטובים בארץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי