כסף ולחץ: מה לומדים מצירוף סקאריונה

סקאריונה. יכולת מגוונת וחידה מנטלית
סקאריונה. יכולת מגוונת וחידה מנטלית |

גולדהאר וקרויף הבינו שעדיף להחתים זרים יקרים, אבל לא בטוח שבחרו נכון

(גודל טקסט)

זהו, נפל האסימון, הוחלף הדיסקט. מכבי תל אביב יוצאת לדרך חדשה, והיא סוטה משביל הזהבי לשביל אחר, אולי גם הוא יהיה מוזהב.

ההחתמה של אסקיאל אוסקר סקאריונה, וכשלון השיחות מול מכבי חיפה בעניין אלירן עטר, הפועל ת"א בעניין ארון שוינפלד וברייטון בעניין תומר חמד, מבהירות לג'ורדי קרויף, אולי בהנחיית מיץ' גולדהאר, דבר אחד: במקום ללכת על ישראלים יקרים, לך על זרים יקרים.

קרויף אמר במספר ההזדמנויות המצומצם שבהם העניק ראיונות לכלי התקשורת הישראליים כי אין טעם להשקיע בזרים בישראל. נדמה כי המדיניות של גולדהאר, שלא מחבב לשלם פיצוי לקבוצות אחרות על מעבר של שחקן אליו באמצע חוזה, נתקלה לאחרונה במשוכה גבוהה שהוא עצמו יצר. ההתעקשות שלו מול גוואנגז'ו להעלות את דמי ההעברה על ערן זהבי הייתה כמו חרב פיפיות. הסינים שילמו שמונה מיליון דולר כי רצו את זהבי, עכשיו אתה תשלם לא מעט כדי לקבל שחקן אחר. רוצה? תתאמץ. לא רוצה? בעיה שלך. 

יתרה מכך, קבוצות ישראליות מבינות שאפשר למכור את הטאלנטים שלהן בהרבה כסף – לאו דווקא למכבי, אלא בכלל. ומי שמשלם על זה ביוקר הוא אותו גביר שעכשיו מבין שהכסף שלו קונה פחות.

אז מכבי החליטה לשנות קונספט וללכת על זרים. יותר מזה, נדמה שגולדהאר החליט להיכנס לראש של הסינים. אם הם מצאו שחקן לא מוכר באירופה, אבל עם מספרים וכזה שמשפר את מעמד הקבוצה שבה הוא משחק, אז גם מכבי תחפש אחד כזה.


חלק ממדיניות חדשה? סקאריונה עם קרויף וארבלדזה (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

אוסקר סקאריונה, ודי להסתכל בווידאו שלו, הוא הדבר הכי קרוב שאפשר למצוא לזהבי. שחקן עם מספרים נהדרים ועם יכולת מגוונת. הוא שולט בשתי הרגליים שלו באופן שווה, מרבה להשתמש ברגל שמאל ומסובב בעיטות חופשיות בצורה מושלמת בימין, והוא גם נוגח באופן שלא משאיר מקום לדמיון. תוסיפו את העובדה שהוא יכול לשחק במגוון תפקידים בקישור ובהתקפה, ותקבלו את החלום הרטוב של קברניטי מכבי. 800 אלף יורו זה כסף קטן לשחקן כזה, גם בהשוואה לסכומים ששולמו על זהבי וגם בגלל העובדה כי קאסימפשה, קבוצתו האחרונה של סקאריונה, לא הייתה בתמונה.

אי אפשר להתעלם מכך שסקאריונה הצליח לתת את המספרים האלה בקבוצות קטנות בליגות שלהן כמו ת'ון וסט. גאלן בשווייץ וקאסימפשה בטורקיה, אבל באותה מידה אי אפשר להתעלם מכך שהוא שיחק בקבוצות לא חשובות בתנאי מעבדה של ממש. קאסימפשה, למשל, היא קבוצה של פרבר של איסטנבול. משהו כמו חטאפה במדריד. האיצטדיון שלה מכיל 14 אלף מקומות ובעונה שעברה הגיעו 4,000 צופים לכל היותר לכל אחד משני המשחקים מול פנרבחצ'ה וגלאטסראיי. ברוב המקרים לא הביאה הקבוצה יותר מ-2,000 צופים, וברוב המקרים שבהם שיחקה מול קהל חוץ עוין הארגנטיני לא כבש. 


אוסקר סקאריונה, לא תיפקד תחת לחץ (gettyimages)

מכבי ת"א תמלא העונה את רוב 14 אלף מקומות הישיבה בנתניה. והיא תשחק במקומות המוניים ודחוסים יותר, משחקים שעל פניהם יהיו מאבקים על תואר. זה משהו שסקאריונה לא חווה. אם מכבי הביאה את תואם ערן זהבי או תואם עומר גולן, את זה נדע רק בזמן אמת. מה שבטוח זה שקרויף מחפש זרים טובים ולא רק ישראלים טובים, ואולי גם אחד הראשונים שמבין כמה עוצמה יש להחלטה לאשר שישה זרים בכל קבוצה עבור מועדון גדול בישראל. 

אין ספק שיהיה מעניין מאוד לראות את סקאריונה כבר בשבועיים הקרובים מול פאנדורי, או סתם מול מכבי פתח תקוה בגביע הטוטו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי