כשהיידוק ספליט הביסה 2:7 את מכבי תל אביב

1945
1945 |

לפני עוד מפגש בליגה האירופית, אשר גולדברג נזכר במשחק ההוא ב-1945

(גודל טקסט)

בתחילת חודש מאי 1945 ביקרה בתל אביב הקבוצה היוגוסלבית היידוק ספליט אחת משלוש הגדולות של יוגוסלביה יחד עם פרטיזן בלגראד והכוכב האדום. האורחים הגיעו ברכבת ממצרים שם קיימו סדרת משחקים מלהיבה.

 

הימים היו ימיה האחרונים של מלחמת העולם השנייה ולשחקני הידוק ספליט נקבעו באצטדיון המכבייה על גדות הירקון שני משחקים. אחד נגד מכבי ת"א וביום שאחריו נגד בית"ר ת"א. עיתונות הספורט קידמה את בואה של היידוק בשורותיה שיחקו שישה שחקני נבחרת יוגוסלביה.

 

נחמיה בן אברהם שדר הספורט המיתולוגי כתב בעיתון הבוקר: "לא לעיתים תכופות ניתנת לנו הזדמנות לראות משחק בעל דרגה כל כך גבוהה, מרהיבה ותכליתית כאחד".

 

הכתבה על המשחק בעיתון הבוקר

 

במכבי תל אביב הייתה באותה תקופה החלפת משמרות כשדור השחקנים הוותיקים כמו פרי נויפלד, ג'רי בית הלוי, ישראל אלסנר מילה גינזבורג ואחרים פרשו ופינו מקום לשחקני קבוצת הנוער מכבי מיכאל.

 

בתאריך 05/05/1945 הגיעו יותר מ-10,000 צופים לאצטדיון המכביה מגרשה של מכבי תל אביב שקושט והונפו בו דגלים רבים. במשחק נכחו קציני הצבא הבריטי והצבא היוגוסלבי והקונסולים מירושלים ומתל אביב. נשמעו ברכות של נציגי הקבוצות שנשאו אמירות על סיום המלחמה ועל אירופה המשוחררת מהנאצים.

 

כבר משריקת הפתיחה היה ברור שאין כאן שאלה מי ינצח. תשומת הלב של הצופים והגנת מכבי ת"א הייתה בעיקר לעברם של האחים מטוסיק המפורסמים ועל השוער ציליק ששמו נישא בפי כל ערב המלחמה.

 

הגנת מכבי ת"א הצעירה נכנעה כבר בדקה ה-3 מירייה אדירה של י. מטוסיק מ-30 מטר בלי שהשוער איזיה גרינגרוס יניד עפעף. בדקה ה-6 פרץ רדובניקוביץ' במהירות וכבש את השער השני להיידוק ספליט. בדקה ה-10 הלם בקהל לאחר שער נוסף של רדובניקוביץ' שחלף בקלילות על המגן ישראל איזמן והשוער גרינגרוס וקבע 0:3.

 

היידוק ובית"ר ת"א בצילום משותף 

 

ביציע הכבוד ישבו שחקני בית"ר ת"א שהיו מתוכננים לשחק ביום שלאחר מכן נגד היידוק ולא האמינו למראה עיניהם. מאמנם לאיוס הם אמר: "היידוק משחקת כמו הכוח וינה שלי".

 

בדקה ה-28 כבש פ.מטוסיק את השער הרביעי ובדקה ה–35 נגח בעוצמה את הגול החמישי לקבוצתו. בדקה ה-40 צהלה ביציעים לאחר מבצע מצוין של יוסף מירמוביץ' שכבש מתוך הרחבה "רק" 1:5. בדקה ה-45 כבש י.מטוסיק שער נוסף, 1:6 בהפסקה.

 

המחצית השנייה יצאה לדרך ובהתקפה הראשונה של היידוק כבש אנדריסביץ' את השער מספר שבע לקבוצתו.

 

בדקה ה-83 הצליח הרצל פריצנר לצמק פעם נוספת בפריצת יחיד, 2:7 בסיום. בן אברהם סיים: "ראוי לציין את המשחק הנקי של האורחים ללא כל פגיעה".

 

למען ההיסטוריה, הנה הרכבי הקבוצות:

 

היידוק ספליט: ציליץ', קוקצ'ה,קלמן, בטיניץ', קטניץ', לושטידדה, טיראדובניקוביץ', אנדריסביץ', י. מטוסיק, פ. מטוסיק, רדובאניקוביץ'.

 

מכבי תל אביב: איזה גרינגרוס, ישראל איזמן, בנימין חסון, בריטפלד, נדב, גאול מכליס, נחמיה, אהרון סידי, הרצל פריצנר, מוסי ליטבק, יוסף מירמוביץ'

 

למחרת שיקה הידוק ספליט נגד בית"ר תל אביב ולעיני 15000 צופים ניצחו התל אביבים את היוגוסלבים 2:4.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי