לפני פריחה: חיים סילבס הכריזמטי בדרך למעלה

סילבס. נכנס לנקודות שאף אחד לא שם לב אליהם
סילבס. נכנס לנקודות שאף אחד לא שם לב אליהם |

שחקני רעננה והבה, שבתאי ובנימין בטוחים שהמאמן יגיע לקבוצה גדולה

(גודל טקסט)

הפועל רעננה לא תשיג כנראה את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית אחרי שצברה בפלייאוף ארבע נקודות בלבד מ-21 אפשרויות, אבל איש לא ייקח מהקבוצה מהשרון והמאמן שלה חיים סילבס את התואר הפתעת העונה.

 

סילבס משלים שתי עונות מוצלחות מאוד בליגת העל, שתיהן מאחורי הקווים של רעננה, וכבר מחוזר על ידי קבוצות אחרות לקראת העונה הבאה. שלושה שחקנים של סילבס, הבלם בן והבה והקשרים בן בנימין ויובל שבתאי עשו לבקשת ספורט 1 סקאוטינג על המאמן שלהם.

 

 

"סילבס הוא גם מאמן וגם חבר וזה מייחד אותו", אומר בנימין, "הוא המאמן הכי טוב שיצא לי להתאמן אצלו. תמיד מוכן ורוצה ללמוד, ואף פעם לא מסתפק במה שהוא יודע".

 

 והבה, ששדרג עצמו תחת  סילבס, מוסיף: "מאוד יסודי, חרוץ, להוט להצליח. חיים מבין את הראש של השחקן, שזה לא כל מאמן מצליח לעשות.  הוא יודע להיכנס לך לתוך המחשבות  ועושה את זה טוב". ושבתאי, שיעבור בעונה הבאה להפועל באר שבע, חותם: "סילבס פרפקציוניסט ברמות הכי גבוהות. הוא יודע לנתח דברים. הוא מוצא לך נקודות בתוך משחק שאף מאמן אחר לא מסתכל עליהם. הוא יורד ממש לשורש של היריבה ומנתח נקודות חלשות בקבוצות היריבות. אלא לא נקודות שנראות לכל אחד, רק למי שמסתכל על המשחקים לעומק".

 

והבה. "סילבס יודע להיכנס לך לתוך המחשבות" (דני מרון)

 

לשאלה האם סילבס הוא מאמן מוטיבטור מסוגו של גיא לוזון או טקטיקן מייסודו של אלי גוטמן ענה והבה בנחרצות. "סילבס הוא שילוב מנצח של שניהם", טוען בלם רעננה, "הוא יודע להכין אותנו מבחינה טקטית למשחקים וגם יודע להטריף שחקנים ולהעלות להם את המוטיבציה". ושבתאי מוסיף: "חיים הוא מאמן כריזמטי שיודע לשמור על קבוצה מאוחדת. גם מי שמשחק וגם מי שפחות, כולם מאוחדים כמו משפחה, כולם מרגישים שווים".

 

לשלושת השחקנים ברור כי רעננה היא תחנה ראשונה בדרך למעלה עבור סילבס וכי מדובר במאמן שיעשה קריירה מאוד מוצלחת.  "ברור שהשאיפה של סילבס תהיה להתקדם למועדון גדול", אומר בנימין, "זה הרי חלומו של כל מאמן". ושבתאי מוסיף: "סילבס יאמן ברמות הכי גבוהות. וגם אם לא יגיע לשם בקרוב, אז בעתיד הוא יהיה שם לבטח".

 

סילבס כמאמן אורח בסמי עופר. בסוף יהיה ירוק? (ערן לוף)

 

גם והבה בטוח שסילבס יפרח אבל סבור שאולי כדאי למאמן שלו לחכות קצת. "אם סילבס יעבור כבר עכשיו לקבוצה גדולה אולי הוא יתקשה לשחזר את מה שהיה", תוהה והבה, "אם נצליח להשאיר את הסגל הקיים ברעננה ובתוספת חיזוק יהיה אפשר גם פה לעשות דברים יפים. מה שבטוח שמגיעה לו קבוצה גדולה".

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי