לצאת לאור: ראיון זוגי עם בן צעירי ואלמוג בוזגלו

אלמוג
אלמוג |

שחקני בני יהודה על האחים ("מאור מודל"), הילדות בבית של כדורגל והחלומות לעתיד

(גודל טקסט)

את בן צעירי ואלמוג בוזגלו, שחקני בני יהודה, תמיד ילווה שם המשפחה הכל כך מחייב. בן הוא אחיו הקטן של לירוי ואלמוג הוא אח של אוהד, אסי ו"בעיקר" של מאור. לאלמוג זו עונה ראשונה בליגת העל בעוד בן יחסית ותיק. השניים עדיין מחפשים את דרכם ובעיקר מנסים להוכיח כי הם כאן כדי להישאר.

 

שניהם נשאבו לעולם הכדורגל מיום שנולדו כי מלבד האחים שלהם, האבות, יעקב בוזגלו ועופר צעירי, הם שחקני עבר. בראיון זוגי נרחב הם מספרים על החיים בבית בו כדורגל הוא החיים, הודפים את הטענות לפיהן הכדורגלן הישראלי עצלן וכמובן, מתייחסים ליחסים עם האחים.

 

 

"נולדתי בן רביעי כך כשהגעתי לעולם לא הייתה לי ברירה", אומר אלמוג חצי בצחוק חצי ברצינות, "גם אם אני רוצה להיות הנדסאי אני לא יכול. יש לי שלושה אחים כדורגלנים שחיים את זה ואבא שחקן עבר, לא הייתה לי ברירה".

 

לא הייתה לו ברירה, הוא היה חייב להיות כדורגלן. אלמוג בוזגלו ואבא (אסף קליגר)

 

בוזגלו ג'וניור חי בחולון עם אשתו נטליה וטומי התינוק בן השנתיים וכשהוא מדבר עליו, עיניו בורקות: "הוא מאוד מפותח לגיל שלו, מדבר שוטף ובועט בכדור כמו מטורף, שבר לאמא שלי את הבית. הוא כל היום בועט והוא מהיר מאוד, כנראה ירש את זה ממני, זה אושר שאי אפשר לתאר אותו".

 

בן צעירי מתגורר במושב מגשימים וחוץ מלירוי, גם אחיו שון שיחק בעבר בקבוצת הנוער הכתומה ויש לו עוד אחות. הם כולם גרים במושב, כך שאפשר לדמיין את השיחות סביב שולחן האוכל.

 

"ההורים שלנו אוהבים אותנו קרוב, זה בית של כדורגל, כל ארוחת ערב, כל קידוש, אבל זה כיף. זה החיים שלנו", מספר בן, "כדורגל משפיע על החיים, אם אתה מפסיד אז מצב הרוח ירוד, אם אתה מנצח אז אתה בטירוף, אבל מתמודדים עם זה".

 

מגיע מבית של כדורגל. בן צעירי (עדי אבישי)

 

יש לחץ בבית להצטיין ולנסות להתחרות עם האחים?

בן: "אולי בהתחלה הרגשתי את הצל של לירוי כשרק עליתי לבוגרים אבל עכשיו כבר לא. אין לחץ, יש תמיכה ועידוד. ללירוי יש יותר ניסיון, הוא תמיד מייעץ לי, עוזר לי, אם זה בתזונה, באימונים. הוא מכיר את הדברים וזה כיף".

 

אלמוג: "הפרגון הוא מאוד גדול, אני בטוח שגם בן יסכים איתי. כשאח שלי מבקיע, אני שמח יותר מגול שלי. כשאני רואה את עצמי בטלוויזיה שמח אחרי גול אני אומר 'תשמח יותר, תהיה בטירוף' וכשמאור שם גול, אני שובר את הבית, אני מבסוט, אני בעננים, זו הרגשה יותר טובה לפעמים. מאור הוא מודל לחיקוי, כל החיים רק הערצתי אותו ולמדתי ממנו המון".

 

בן: "כשלירוי מבקיע אני שמח יותר משער או בישול שלי".

 

היו לכם מפגשים מיוחדים על המגרש עם האחים?

אלמוג: "בשמינית גמר גביע המדינה שיחקנו אחד נגד השני – אסי בהפועל אשקלון, אוהד מאמן בנס ציונה, מאור בבאר שבע ואני. זה שיא גינס, רצינו לרשום את זה. לא היה דבר כזה בכל העולם, אין כיף כזה. כולם מפרגנים לכולם, כולם לא רוצים לפגוש אחד את השני בשביל שכולם יעלו שלב. זו הרגשה יוצאת דופן. מאור הגיע לחצי גמר, אנחנו נשרנו, נקווה שהוא ייקח את הגביע בשביל משפחת בוזגלו. רצינו לשנות את הגביע לגביע 'הילד ענק'".

 

בן: "יצא לי פעמיים לשחק נגד לירוי, ניצחנו והפסדנו. זה לא כיף לשחק נגד אח, זה מוזר. לירוי גם באותו צד שלי, משחק בימין ואני בשמאל ויש הרבה מפגשים אבל זה ספורט ואנחנו כספורטאים נותנים הכל".

 

אלמוג: "אין אחים במגרש, אנחנו באים לנצח".

 

על המגרש אין אחים. מאור בוזגלו (דני מרון)

 

ב-1 באפריל מאור העלה פוסט שהלחיץ לא מעט מאוהדי ב"ש, שכל האחים ישחקו יחד בבני יהודה. יש חלום לשחק באותה הקבוצה?

אלמוג: "תמיד רציתי לשתף פעולה עם מאור אבל אני לא מאמין שייצא לנו כי הוא כרגע ברמה אחרת ממני. זה חלום שנמצא בתוך תוכי, מאור תמיד היה הכוכב, אני הייתי בצל שלו, לא הייתי באור הזרקורים ועצם זה שאני משחק נגדו בליגת העל זה משהו שעושה לי טוב בלב ולנצח אותו זה בכלל יהיה משהו".

 

בן: "שיחקתי עם לירוי שישה משחקים כשעליתי לבוגרים עד שהוא עזב לבלגיה. משחק הבכורה שלי היה נגד הפועל ת"א של שכטר וזהבי. ניצחנו 0:1 בדקה ה-95 משער של לירוי. בלומפילד היה מלא, זו אחת החוויות שאני הכי זוכר בכדורגל".

 

בן שיחק איתו שישה משחקים. לירוי צעירי (ערן לוף)

 

שניכם נפצעתם העונה ונעדרתם מהמגרש, איך מתמודדים עם זה?

אלמוג: "פציעה זה הדבר הכי כואב שיכול להיות לשחקן, אתה רואה את המשחקים מהצד, אתה מקנא בחברים שלך, אתה צריך לעבוד פי 4 יותר קשה משחקנים שמתאמנים כדי לחזור ולעשות שיקום נכון ולישון טוב. אנשים חושבים שכשאתה פצוע אז אתה לא משחק ואתה יכול לצאת ולבלות וזה ממש לא ככה. אתה צריך לעבוד הרבה יותר קשה כדי לחזור הרבה יותר טוב, זה נושא כאוב, אבל צריך לעבוד קשה ולהתגבר".

 

בן: "שנינו נפצענו באותו שבוע ואתה מרגיש חסר אונים, אתה לא יכול לעזור לקבוצה אבל חשוב במצב כזה לעשות מה שיותר".

 

אלמוג: "אין ברירה, אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים ונחכה שתיגמר העונה, אנחנו בליגה מקצוענית ואנחנו צריכים לעבוד קשה כל הזמן, אין אפס".

 

לאלמוג, כאמור, זו עונה ראשונה בליגת העל ונדמה שהוא עדיין לא מאמין שאחרי הרבה שנים הוא הצליח לטפס במעלה הליגות ולקבל איזושהי "חותמת" רשמית שהוא שחקן מספיק איכותי לליגה.

 

עשה כברת דרך ארוכה מליגה א'. בוזגלו (אסף קליגר)

 

"עשיתי כברת דרך ארוכה, שלוש שנים בליגה א', שנתיים בלאומית ועכשיו שנה ראשונה בליגת העל ואני מקווה להמשיך להשתפר", מדגיש בוזגלו הצעיר ומוסיף: "זה הרבה בזכות ההכוונה של האחים שלי ואבא שלי. אני רוצה לתקוע יתד בליגת העל, אני לא חושש אבל עדיין לא הוכחתי את עצמי, אני כן שחקן לגיטימי אבל אני רוצה יותר מספרים, יותר השפעה על המשחק בשביל להיות שחקן משמעותי בליגה, כרגע אני שחקן בינוני אבל אני בתחילת דרכי".

 

בן מנגד, נראה הרבה יותר בטוח במעמדו, אך גם הרבה יותר שוקל מילים. שניהם מדגישים כי טוב להם בבני יהודה, אך צעירי לא מתבייש להגיד כי יציאה בעתיד לקבוצה גדולה יותר, היא לא חלום רחוק מבחינתו: "בינואר היו לי כמה הצעות מקבוצות גדולות בארץ אבל צריך לראות בקיץ לאן זה יתפתח. אני מקווה בשנתיים הקרובות להיות בקבוצה גדולה, כיף לי בבני יהודה אבל כל אחד רוצה להתקדם כלכלית ומקצועית".

 

מגיע לכם מזל טוב, אפשר כבר באופן כמעט סופי להגיד שהבטחתם עונה נוספת בליגה.

בן: "לא הבטחנו את ההישארות, נכון שזה נראה טוב אבל יוסי מזהיר אותנו שיכול לקרות מצב מסוכן. אנחנו באים לכל משחק כדי לנצח, צריכים לתת 100 אחוז כדי להבטיח את ההישארות. אנחנו עדיין באותו קצב אימון".

 

יש אירוע חיובי שאתם זוכרים מהעונה?

בן: "את המחזור הראשון נגד מכבי חיפה".

 

אלמוג: "קשה לי שלא להסכים איתו. הייתי בעולם אחר במשחק הזה, הופעת בכורה בליגת העל. כבשתי שער ובישלתי, 30 אלף צופים, איצטדיון מלא, חוויה שלא אשכח כל החיים".

 

לא ישכחו כל החיים. ההצגה נגד מכבי חיפה במחזור הפתיחה (ערן לוף)

 

איזה אירוע שלילי אתם זוכרים מהעונה?

בן: "הפרשה עם לירוי וההנהלה, תקופה לא קלה. הייתי בכושר טוב ופתאום לא נתנו לי לשחק, אבל זה מאחוריי".

 

לירוי הרגיש אשם שאתה לא משחק?

בן: "הוא לא אשם וזה גם לא קשור אליי, זה היה בין משה ללירוי. משה עירב אותי אבל עברנו את זה".

 

אלמוג: "משה גם התחרט, הודה בטעות".

 

בן: "נכון, הוא עירב את הרגש".

 

אלמוג: "זו הגדולה – להודות בטעות".

 

תקופה לא קלה. בן צעירי ביציע (אלוני מור)

 

מה דעתכם על הטענות הרבות לפיהן הכדורגלן הישראלי הוא עצלן?

אלמוג: "אני מכיר הרבה כדורגלנים שהם מקצוענים ואמרו עליהם בתקשורת שהם ההיפך הגמור. למשל אחי, אמרו תספורות וקעקועים וזה השחקן הכי מקצוען שפגשתי. לשייך את זה למקום הלא נכון זו טעות. יש פה הרבה סטיגמות".

 

בן: "אנשים באים ואומרים דברים על השחקנים הישראלים, אבל אני אומר שזה התנאים שגדלים בהם. בארץ זה הרבה עניין של משמעת עצמית".

 

אלמוג: "הכל מתחיל מהילדים, אי אפשר בבוגרים לעשות שינוי דרסטי פתאום ולשנות את השחקן מאפס כשאתה מגיל קטן לומד את כל הערכים ולומד הכל מהכל".

 

בן: "באירופה יש תנאים אחרים ובגיל קטן חיים בתוך המועדון, אוכלים בתוך המועדון, ממש פנימייה. בארץ זה לא ככה".

 

אלמוג נשוי + תינוק, מה קורה איתך בן בתחום הזוגיות?

בן: "אני רווק, עוד צעיר".

 

אלמוג: "לא הרבה משוגעים כמוני, מאור התחתן בגיל 21. זה משפחתי אצלנו".

 

בן: "גם לירוי רווק".

 

אלמוג בחיוך: "זה משפחתי אצלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי