לראשונה מחוץ לבית: הכירו את מריו מוסה

ינהיג את הירוקים?
ינהיג את הירוקים? |

בדומה לקגלמאכר, הרכש החדש של מכבי חיפה יכול לתפקד במגוון עמדות

(גודל טקסט)

הרכש הטרי של מכבי חיפה, מריו מוסה הקרואטי, מגיע על מנת לאייש את עמדת המגן השמאלי שנותרה רק עם סאן מנחם ויונתן לוי אחרי עזיבת טאלב טוואטחה. מדובר במנהיג על המגרש, אבל השאלה – כמו תמיד – היא כיצד יתפקד בפועל במדינה חדשה וליגה שהוא אינו מכיר.

 

כך או כך, למכבי חיפה מגיע שחקן מנוסה מאוד. מוסה רשם 123 משחקים בליגה הקרואטית, 106 מהם עבור לוקומוטיבה זאגרב וזאת למרות שגדל בדינמו הגדולה שם לא ממש השתלב.

 

מוסה בן ה-26 גדל בדינמו, אך בילה בשש העונות האחרונות בלוקומוטיבה מהן ארבע עונות כקפטן והוכיח שהוא מנהיג בחדר ההלבשה.

 

"הוא היה יד ימין שלי בקבוצה. המאמן על המגרש. יש לו אופי חזק מאוד. אימנתי אותו ארבע שנים וכל עונה רמת המשחק שלו עלתה. אני צופה לו עתיד גדול". החמיא מאמן לוקומוטיבה בעבר, טומיסלב איבקוביץ'.

 

בלוקומוטיבה נוסה מספר פעמים כבלם, תפקיד בו שיחק בקבוצת הנוער ולמעשה תימרן בין התפקידים על תקן מנהיג ההגנה. במועדון מכרו אימוניות של שחקנים תחת סיסמאות שונות שמאפיינות את השחקן. זו של מוסה הייתה: "מוסה משאיר אותך רגוע", והכוונה שהוא תמיד היה שחקן אחראי ולא עושה הרבה טעויות.

 


מוסה, מנהיג ההגנה (דינמו זאגרב, רשמי)

 

הוא עלה לכותרות בקרואטיה ב-2014 אחרי שספג צהוב מול אוסייק ובקרואטיה הפנו לו אצבע באשמה שעשה זאת בכוונה על מנת להחמיץ את המפגש עם מועדון נעוריו, דינמו זאגרב. התקשורת תקפה אותו בחריפות וההתאחדות הגישה נגדו תלונה והוא אף נענש. איבקוביץ' אמר אז: "אני לא רואה בזה שום דבר חריג. אני המאמן ואני פרקטי. במשחק נגד דינמו לא היה לנו סיכוי והעדפתי שהוא ירצה עונש".

 

תחרות עם מגן נבחרת קרואטיה שגרמה לעזוב
חלק מהעובדה שלא הצליח לתפוס מקום של קבע בהרכב דינמו נבעה בגלל פציעות. הוא עבר שני ניתוחים בברכיים בתחילת הדרך אך בשנים האחרונות הצליח להתאושש ושמר על עקביות.

 

אולם מעבר לכך התחרה במגן נבחרת קרואטיה, יוסיפ פיבריץ' על תפקיד המגן השמאלי אצל האלופה והאחרון הועדף על פניו. בעונה האחרונה חזר לדינמו ותפס את המקום של פיבריץ' מאחר והגלגל התהפך והמגן הראשון נפצע בברכו. "הוא נפצע ברצועות הברך ומי כמוני יודע מה זה להיות פצוע שם. עברתי ניתוחים וסבלתי הרבה ימים בבית, אפילו הייתי בוכה. אני מאושר שזוראן מאמיץ' נתן לי את ההזדמנות לשחק. אני מגשים חלום", ציין המגן החדש של הירוקים.

 


יתן מענה לאגף השמאלי? (מכבי חיפה, רשמי)

 

על ההבדל בין המועדונים ציין הרכש הקרואטי: "יש הבדל גדול לשחק עבור שתי הקבוצות. פיבריץ' תמיד שיחק פנטסטי ולקח לי את המשבצת. זה היה קשה להתמודד מולו ומול עוד כמה שחקנים כמו בורנה סוסה ששיחקו כמגן שמאלי, אני שמח שהגיע לי הצ'אנס".

 

הקיץ הבין מוסה כי זה הזמן לצאת אל מעבר לים לראשונה בקריירה שלו. הוא בחר במכבי חיפה ויגיע לאייש את עמדת המגן השמאלי עם לא מעט ניסיון.

 

דבר אחד ברור. בשנה שעברה מכבי חיפה בנתה את עצמה על המנהיגות של דקל קינן ויוסי בניון שהסתבך עם האוהדים. השנה יש לה כבר ארבעה "מנהיגים" על כר הדשא. קינן, גארי קגלמאכר, קמיל ואצק שהיה מנהיג של גלביצה בפולין ועכשיו מריו מוסה. שניים מהם אולי לא ברורים בנוגע לעמדת המשחק שלהם, אבל מנהיגות חברים, תהיה לירוקים השנה.

 


קגלמאכר, גם הוא לא בדיוק קשר (מכבי חיפה, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי