מבחן חייו: איך ישפיע כל הבלאגן על ראיקוביץ'?

ראיקוביץ'. סוף סוף מחייך
ראיקוביץ'. סוף סוף מחייך |

פסיכולוגית ספורט ממליצה על ניתוק וכוכב עבר בונה על ההכנה במועדון

(גודל טקסט)

פרדראג ראיקוביץ' יעמוד בשער מכבי תל אביב במשחק העונה, למרות ששבוע שלם עמד במרכזה של סערה ציבורית אחרי שדחף את מאמן סכנין יוסי אבוקסיס. הוויכוח היה האם זה מה שהוביל למהומה, אבל כעת נשאלת שאלת אחרת: איך תשפיע עליו הסערה? שאלנו כמה מומחים.

"אם הוא הגיע למצב שהוא דוחף מאמן של קבוצה יריבה ומפיל אותו לארץ, כנראה שהוא לא סופר אף אחד ולא אכפת לו בכלל מה אומרים עליו", טוען שביט אלימלך, מגדולי השוערים בארץ. "זה ממש לא משנה לו מה כותבים עליו, הוא זר והוא לא שולט בשפה, וזה לא מגיע אליו". 

"לא תהיה לו שום בעיה לשחק במשחק העונה וגם להיות טוב", מתעקש אלימלך, שכבר עמד בין הקורות בכמה משחקים מלחיצים בקריירה שלו. "הוא שוער מצוין וגם תהיה לו מוטיבציה לשים מאחור את הסיפור עם אבוקסיס ושידברו עליו בפן החיובי".


ראיקוביץ', צריך להישאר מרוכז (אודי ציטיאט)

מיכל יערון, פסיכולוגית ספורט שעבדה עם אלישע לוי בהפועל באר שבע, מסבירה: "הסערה התקשורתית לא תשפיע כהוא זה על ראיקוביץ'. אני תמיד אומרת לשחקנים שאני עובדת איתם לראות את המשחק במיוט בלי לשמוע מה אומר עליהם הפרשן. במקרה של ראיקוביץ', ברור שהוא לא יודע מה אומרים עליו ומבחינתו זה טוב". 

"במכבי אמרו לו לקראת המשחק להתכונן כאילו הוא משחק, ככה שההכנה שלו למשחק לא נפגעה", מבהירה הפסיכולוגית. "אני לא רואה סיבה שבגללה הוא לא יגלה את היכולת הרגילה שלו במשחק היום".

אלון נתן, שחקן העבר של מכבי תל אביב, מסכים: "ראיקוביץ' הגיע למכבי בשביל המשחקים האלה, ככה שבטח לא תהיה לו בעיה להצטיין בהם. ותפסיקו להגיד עליו שהוא צעיר. אני בגיל 16 שיחקתי מול בלומפילד מלא ב-22 אלף איש וגם הבקעתי גול מדהים. בגיל שלו, 20, כבר הייתי שחקן ותיק". 

"הוא כבר עבר כל כך הרבה בכדורגל, ככה שהוא בטח לא מתרגש. ואם הוא לא יהיה טוב במשחק הזה, ואני לא חושב שזה יקרה, זה בטח לא בגלל הדיבורים שהיו עליו לפני המשחק", מסכם נתן. "לפני משחק כזה חושבים רק על כדורגל ולא על שום דבר אחר. אני סומך על החבר'ה במכבי שהעבירו אותו הכנה כמו שצריך".


ראיקוביץ', לא תלוי רק בו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי