מה אתה מודאג? מאבק האליפות דרך עיניו של אוהד כדורגל מצוי

שחקני בש. גם הם מודאגים
שחקני בש. גם הם מודאגים |

כולם בטוחים שהם יודעים מי תיקח אליפות, או שלא. עזבו את הפוליטיקה, ליגת העל היא הנושא המרכזי שעל סדר היום. אז מה אתם אומרים, מי תניף צלחת?

(גודל טקסט)

קשה למצוא מישהו שאינו מודאג בימים אלה. לאן שאני הולך, אני פוגש אנשים מודאגים.

 

יש כמה סוגים של מודאגים: הסוג הראשון, שעליו נמנים אוהדי מכבי תל אביב, משוכנע שיוסי אבוקסיס יורה לשחקניו לפתוח רגליים. הסוג השני, שעליו נמנים אוהדי הפועל באר שבע, משוכנע שדווקא רוני לוי יעדיף להפסיד. הסוג השלישי, שעליו נמנים אוהדי הפועל תל אביב, משוכנע גם הוא שרוני לוי הוא זה שיורה לשחקניו לפתוח רגליים, אבל יוסי אבוקסיס יילחם.

 

 

פחות או יותר, כשמסכמים את המספרים, מדובר בחלק הארי של האוכלוסייה במדינת ישראל. לחשבון לא נכנסים כמובן כמה אוהדי בית"ר ירושלים, אוהדי הפועל עכו, אנשים שלא מתעניינים בכדורגל, כמה חובבי חיות, מספר זעום של אנשים משכילים, אבל באופן כללי מדובר בעיקר האוכלוסייה בארץ. לא מעניין אותם ביבי, לא בוז'י, לא ליברמן, לא עתיד סכר אסואן וקץ הציונות – רק כדורגל בראש שלהם.

 

ביבי. גם הוא מתעניין רק בכדורגל? (gettyimages)

 

תגיד, מה יהיה, הם שואלים אותי במצח קמוט מדאגה כשאני נכנס למקום כלשהו. כאילו שאני, בגלל שיש לי גישה למקלדת, יש לי קשר עם השכינה שמדווחת לי און ליין על העתיד. תגיד, מה יהיה.

לא יודע, אני אומר.

נו בחייך, מה יהיה?

מאיפה לי לדעת מה יהיה? או שמכבי ת"א תהיה אלופה, או שהפועל ב"ש תהיה אלופה.

 

נו, בחייך, הם אומרים. איך מכבי תהיה אלופה. ב"ש מסוגלת להפסיד לסכנין? הרי עם כל הכבוד, הם לא כאלה לוזרים. עם מליקסון וברדה ובוזגלו.

טוב, אני מסכים, אז ב"ש תהיה אלופה.

 

מה אתה מדבר שטויות, הם אומרים. ב"ש מסוגלת לנצח? כבר חודש הם משחקים עם בטון על הרגליים. תראה איך מליקסון וברדה רועדים. שלא לדבר על זה שבוזגלו לא רואה מגרש. אי אפשר להבין את הבכר הזה.

טוב, אני אומר, אז מכבי ת"א. אלופה.

אז הם אומרים לי, תירגע, תירגע, בסדר –

 

זהבי. בסדר, אז מכבי אלופה. או שלא? (דני מרון)

 

וכך הלאה והלאה. ויש גם את ההיסטוריונים, כל האבי מלרים האלה  והרון עמיקמים האלה שזוכרים כל פרט מאתיים שנה אחורה. אתה יודע מה מזכיר לי המצב הזה? זה בדיוק מה שהיה עם הפועל ת"א לפני 43 שנים ושבוע וחצי שעה כשבורבה בעט כדור על המגן של הפועל יהוד ופגע בשופט, איך קוראים לו, הקירח הזה, נו, זה שהוא גיסו של אברם לב, ונכנס לשער. לא אברם לב, הכדור, והפועל לקחה אליפות.

 

ולרגע הם מחייכים בנוסטלגיה, ואז חוזרת המציאות הקשה ומכה בפניהם ושוב מצחם מתקמט בדאגה. האמת גם אני מודאג. יש למישהו מושג מה יהיה?

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי