מכבי פנתה לביה"ד: בטלו ההחלטה על ראיקוביץ'

ראיקוביץ.' נענש שלא בפניו
ראיקוביץ.' נענש שלא בפניו |

השוער הורחק מ-3 משחקים, המועדון עשוי לפנות בהמשך לבית משפט אזרחי

(גודל טקסט)

שוער מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ', הורחק משלושה משחקים בפועל, כאשר למועדון לא תינתן זכות ערעור בנושא בשל העובדה שמדובר על הרחקה של פחות מחמישה משחקים. מאמן הכושר חואן טוריחו זוכה מכל אשמה, על פי הודעתו של יוסי אבוקסיס. מאוחר יותר דחתה נשיאות בית הדין העליון את הבקשה שהגישה מכבי טרם הדיון בבית הדין המשמעתי, למתן ייצוג לשוער הקבוצה ולמאמן הכושר וכן את הבקשה לעיכוב ביצוע.

 

במכבי ת"א לא נבהלו מהדחייה, ושלחו בקשה נוספת ובהולה kלנשיאות בית הדין העליון לביטול ההחלטה. מבחינת הצהובים, מדובר בצעד אחרון לפני פניה לבית משפט אזרחי. "ההחלטות מהוות פגיעה קשה ביותר בזכויות היסוד של המבקש (ראיקוביץ') לרבות בזכותו למשפט הוגן", נכתב במסמך שהוגש להתאחדות מטעם עורכי הדין של המועדון, מורן מאירי ויעל מרגלית.

 

בהמשך המכתב טענו עורכי הדין כי ליוסי אבוקסיס יש חלק בעונש שהוטל על השוער: "יצוין כי היעדר היכולת של המבקש לייצג את עצמו גרמה בפועל לפגיעה קשה בזכויותיו, באשר באותו דיון ממש נשמעו טענותיו של מאמן קבוצת בני סכנין, יוסי אבוקסיס, שטען ברהיטות ושכנע את בית הדין לפסוק לחובתו עונש קל שבקלים, למרות שהוא היה הגורם המחולל של כל האירוע וכאשר טענותיו בעניין זה היו "הופכיות"".

 

 

כאמור, ראיקוביץ' וטוריחו לא הגיעו לדיון, כאשר עו"ד מורן מאירי נשלח לייצג אותם בבית הדין, לאחר שתובע ההתאחדות, עו"ד ישראל שמעוני, לא אישר לדחות את הדיון בעניינם. עו"ד מאירי ביקש מהדיין לאפשר לו לייצג את ראיקוביץ' ואת וטוריחו וביקש בקשה לעיכוב ביצוע הדיון והסביר כי הוגש הבוקר ערעור לבית הדין העליון ועדיין לא ניתנה תשובה. עו"ד מאירי הסביר שמדובר בשני זרים שאחד מהם נמצא פחות משנה בארץ והאנגלית שלו אינה טובה. 

 

מכבי ת"א החליטה להגיש ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות ובו דרישה לבטל את פסק הדין שניתן ולקבוע דיון מחודש. הסיבה: הדיין מנע מהשוער להשמיע את דברו ולהתגונן מול דוח השופט והמשקיף בלבד, שעל פיו נפסק העונש.

 

אוהדי מכבי ת"א. "נרדוף את רשף ונגיע עד לבית שלו" (עדי אבישי)

הצהובים טוענים כי הדיין לא התייחס לצילומים וכל מה שעניין אותו זה דוח השופט והמשקיף. "אם בית הדין העליון לא יסכים לקיים דיון שיבטל את ההחלטה, במועדון יפנה מיד לבית משפט אזרחי כדי לבטל את ההחלטה ולקיים דיון חדש", אמרו במכבי ת"א.

 

"מדובר באירועים חריגים והם אינם מכירים את כללי המשפט בישראל, מה פירוש חקירה נגדית ואיך מביאים עובדות אמת בפני הדיין. זה עניין שישפיע על מאבק האליפות, באירוע שיצר הד ציבורי ענק, ויש לאפשר לייצג אותם".

הדיין שמעוני דחה את בקשת הקבוצה לייצוג והגיב בזעם על דבריו של עו"ד מאירי: "האישומים אינם חריגים ומאות כדוגמתם מונחים בפני בית הדין. אל תהפכו את זה כאילו אני עומד מולכם". לאור ההחלטה נציגי מכבי ת"א עזבו את משרדי ההתאחדות.

 

מאירי. "במדינת ישראל כל אחד זכאי לייצוג" (עדי אבישי)

 

לאחר החלטת הדיין, קיים עו"ד מאירי מסיבת עיתונאים מאולתרת: "אני לא אדבר את הסיטואציה כדי לא לפגוע בייצוגם של ראיקוביץ וטוריחו. במדינת ישראל כל אחד זכאי לייצוג, גם על עבירות חמורות מאוד. ההחלטה על העמדה לדין הן בנסיבות מחמירות ולא ייתכן שתינתן לו הזכות לפני הדין, כדי שהאמת תצא לאור. קיבלנו את כל צילומי הטלוויזיה וכל מוכן כדי להופיע בפני הדיין".

"השחקנים לא יופיעו אם לא יהיה להם ייצוג. התקנון מאפשר להם לא להגיע לדיון ונהגנו בהתאם. אם הדיין יחליט לפסוק את עונשם היום, אנחנו נפעל ונגיש את הערעור לגורמים שנחליט עליהם. אני מבקש מקהל לא לנהוג באלימות ולכבד את מוסד ההתאחדות והמוסדות הכפופים לו. תפקידו של הקהל הוא לעודד את הקבוצה בלבד".

 

עשרות אוהדי מכבי ת"א שהגיעו למשרדי ההתאחדות השמיעו קריאות נגד תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, שלטענתם מחפש את הקבוצה: "אנחנו נרדוף אותו נגיע עד לבית שלו". האוהדים אף הבריחו את יוסי אבוקסיס שנאלץ להיכנס דרך דלת צדדית.

 

אוהדי מכבי ת"א. לא נלמד הלקח מאירועי הדרבי? (אורי משיח)

"סימנו את ראיקוביץ', שום בית דין לא יעזור", תקפו גורמים במכבי ת"א את ההחלטה להעמיד לדין את השוער הצעיר בלי ייצוג. "התכנית היא להעניש אותו בחומרה ואחר כך הערעור כביכול כדי להוריד לו מהעונש. זה לא יעבור לסדר היום".

 

אוהדים של מכבי תל אביב טוענים כי במועדון לא למדו דבר מההתנהלות של תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף באירועי הדרבי לפני שנתיים נגד הפועל תל אביב, ולכן ישלמו על כך ביוקר בהעמדה לדין הנוכחית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי