מכבי ת"א צפויה לארח בעונה הבאה במושבה

איצטדיון המושבה
איצטדיון המושבה | צילום: אריאל שלום

ראשי הצהובים נוטים לעבור לפ"ת כדי לרצות את הקהל, למרות הפסד כספי גדול

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב צריכה להחליט ביממה הקרובה אם ברצונה לארח את משחקיה הביתיים בעונה הבאה במסגרת ליגת העל באיצטדיון המושבה בפתח תקוה, אחרת צפויה לאבד את זכות הראשונים שלה להפועל ת"א.

כידוע, מכבי ת"א בחודשים האחרונים ניהלה מגעים עם ראשי האצטדיונים בנתניה, ברמת גן ובפ"ת בעקבות הליך השיפוץ בבלומפילד שיחל בקיץ הקרוב למשך שלוש שנים, ולפי סיכום הדברים עם ראשי איצטדיון המושבה – יש לה עד מחר להודיע סופית על החלטתה, אחרת תהיה זו הפועל ת"א שצפויה לסכם על חשבון הצהובים על מעברם לפ"ת.

במצב כזה, למכבי תל אביב לא תהיה ברירה אלא לארח את משחקיה באיצטדיון הלאומי לשעבר ברמת גן או בנתניה, שתי אפשרויות שעדיפות למועדון מבחינה כלכלית, אולם ראשי הצהובים קיבלו רגליים קרות מאירוח במגרשים אלה ונוטים למרות הכל לבחור באיצטדיון המושבה המועדף על ידי האוהדים.

אופציית האירוח באיצטדיון רמת גן ירדה בשל מצב המתקן והתנגדות האוהדים לנדוד למגרש בו לא יוכלו לעודד את הקבוצה ו/או ליהנות מחוויית צפיה. לאחר מכן נבחנה האפשרות לארח בנתניה, בשל העובדה כי בניית יציעים זמניים בפ"ת, שיאפשרו את הגדלת תכולת האיצטדיון לאיזור ה-17,000 מושבים, תעלה בין שבעה לעשרה מיליון שקלים, אלא שגם האופציה לארח בשרון ככל הנראה תרד מהפרק בעקבות תלונות הקהל על מרחק גדול ופקקים שיהוו בעיה. 

האוהדים הצהובים במושבה. מעדיפים את פ"ת (דני מרון)

בהתחשב בכל האמור לעיל, אם מכבי ת"א תבחר בסופו של דבר לארח באיצטדיון המושבה היא תוכל למכור כ-11,000 מנויים בלבד, כולל כרטיסים לעובדי המועדון וילדי מחלקות הנוער. הצורך להקצות קרוב ל-1,500 כרטיסים לאוהדי האורחת ככל הנראה יובילו להחלטה לבנות לפחות יציע זמני אחד, במטרה למנוע תביעות עתידיות למקרה שלא כל מנויי הקבוצה יוכלו לחדש את המינוי. עלות יציע זמני אחד נעה בסביבות ארבעה מיליון שקלים. 

אחד ממנהלי האיצטדיונים שאיתם מכבי ניהלה מגעים אמר לספורט1: "במכבי ת"א שומרים על איפול כבד, אך עד מחר הם חייבים לתת תשובה לאיצטדיון המושבה, ומאחר שהם יודעים שהפועל ת"א שהבאים בתור לשחק אחריהם מבחינת הזכות, הם יעדיפו לסגור במושבה ולהפסיד כסף". 

גורם המקורב להנהלת מכבי ת"א הוסיף: "אף אחד במכבי לא יודע דבר. המפתחות בידיו של מרטין ביין שמתנהל מול גולדהאר. במכבי לא ילכו נגד הקהל ובהחלט מוכנים להפסיד אם צריך כסף בשביל שלשחקנים ולקבוצה תהיה אווירה ותמיכה של הקהל, ומאחר שהאיצטדיון בנתניה בשל המיקום והפקקים נחשב לסוג של סיוט עבור חלק מאנשי מכבי – המושבה יהיה הפתרון ומכבי תפסיד כסף ומנויים חדשים שהיו מגיעים אם היו עוברים לטדי, לנתניה או לרמת גן".

גולדהאר. מעדיף להשקיע יותר ולוותר על מנויים חדשים (אודי ציטיאט)

בתוך כך, היום החלה מכירת הכרטיסים למנויי הקבוצה למשחק חצי גמר גביע המדינה מול בני סכנין (21.4). כ-12,000 כרטיסים הוקצו לאוהדים הצהובים ובמועדון אופטימיים כי מתוך 5,000 הכרטיסים ששמרה לעצמה ההתאחדות, יופשרו אלפי כרטיסים נוספים.

ביום ראשון תארח מכבי תל אביב את הפועל רעננה במסגרת הפלייאוף העליון והקבוצה תחסר את אלי דסה המוצהב ואבי ריקן הפצוע, אך מי שעשויים לשוב לסגל של פטר בוס הם עומרי בן הרוש ונוסא איגייבור שנעדרו מהמשחקים האחרונים עקב פציעות.

הקשר גל אלברמן הגיע אתמול לפרויקט "בטוחים בדרכים" בו השתתף המועדון, ואמר לקראת המשחק: "אנחנו חוזרים לאימונים לאחר פגרה שהועילה לנו. המאבק על התואר עובר בכל אחד מהמשחקים וכבר בראשון אנחנו רוצים לנצח לאחר שהפסדנו לרעננה בסיבוב הראשון בבלומפילד. מכבי תל אביב צריכה לשדר שהיא מאמינה בעצמה ויכולה לזכות באליפות".

בינתיים, האלופה הודיעה על השקת "מועדון שחקני העבר". הפרויקט יצא לאור בפעילות מיוחדת לפני המשחק מול הפועל רעננה בהשתתפות שחקני הסגל של עונת הדאבל ב-1995/6.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי