מפקד ימ"ר חוף: "יבוצעו עוד מעצרים בלה פמיליה"

צפו בתיעוד
צפו בתיעוד | צילום: דוברות המשטרה

שחקן של מכבי הרצליה מהלאומית בין העצורים. צפו בתיעוד מהפשיטה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

"בעקבות גל המעצרים שביצענו הבוקר (ראשון) אני יכול לומר שצפויים מעצרים נוספים בקרוב", כך גילה נצ"מ בני אבליה, מפקד ימ"ר חוף ומי שפיקח על החקירה המורכבת והמסועפת שהובילה למעצרם של 57 מחברי לה פמיליה, "החשד המשמעותי הוא ניסיון לרצח. יש עוד חשדות על תקיפות, ונדליזם, אחזקת אמל"ח וזריקת אמצעים פירוטכנים. אגב, אבליה ציין שכל העצורים אינם משתייכים לארגוני פשיעה.

 

כ-20 מהעצורים חשודים במעורבות כזו או אחרת בניסיון רצח אוהד הפועל תל אביב בעזרת גרזן. כמו כן, הותר לפרסום שמו של עצור בשם נוי חמני, שחקן מכבי הרצליה שלקח חלק בעונה האחרונה בשני משחקי בוגרים במסגרת הליגה הלאומית. עד הלילה (שלישי) הוארך מעצרם של 17 חשודים בעוד שלושה שוחררו.

 

 

נצ"מ אבליה הגן בתוקף על עד המדינה שגייסה המשטרה: "אנחנו מלווים אותו כבר שבעה חודשים, ראינו מה הוא הצליח לאסוף ואיך זה משתלב עם מה שיש לנו. אני מאמין שזה (העבודה שלו ושל המשטרה) ייגמר בכתבי אישום".

 

מפקד ימ"ר חוף הגיב לטענות שפורסמו ברשתות החברתיות לפיו עד המדינה אינו קשור לארגון וכי הוא עבריין כבד: "האיש היה מעורה בלה פמיליה ולכן גייסנו אותו. הפרסומים לגביו רחוקים מהמציאות. נפעל נגד כל האנשים שעומדים מאחורי הפרסומים".

"ארגון לה פמיליה מדמם למוות"

 

"אם תהיה ענישה מרתיעה, זה יאותת שלא כדאי להיות קומץ אלים" (עדי אבישי)

אבליה הוסיף: "אנחנו מגדירים את ארגון לה פמיליה כסוג של ארגון פשע בגלל דפוסי ההתנהלות שלו. אותם אנשים שיוגש נגדם כתב אישום חמור על עברו עבירות מאוד קשות. אני מקווה שאחרי שיוגש נגדם כתב אישום ותהיה גם ענישה מרתיעה, זה יאותת לכל מי שרוצה שלא כדאי להיות קומץ כזה שקשור לאלימות בספורט".עשרות חברי ארגון "לה פמיליה" התומכים בבית"ר ירושלים נעצרו במהלך היממה האחרונה בחשד להתארגנות לביצוע מעשים אלימים קשים במגרשי הכדורגל. במהלך המבצע נתפסו גם אמצעי לחימה שונים ומשונים, כמו גם אמל"ח שנגנב מצה"ל. 

בכיר במשטרה אמר ל"מעריב": "ארגון לה פמיליה מדמם למוות. אי אפשר לחסל ארגון כזה לגמרי בהינף יד, אבל המשטרה תעשה הכל כדי לחסלו בהדרגה ובאופן מוחלט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי