מצעד הרכישות היקרות בתולדות ליגת העל

מצעד היקרים
מצעד היקרים |

מכבי ת"א השאירה אבק עם החתמת קיארטנסון, אבל מי עוד כאן? היכנסו

(גודל טקסט)

שוק ההעברות העולמי נמצא במירוץ השנים במגמת עליה מתמדת מבחינת הסכומים שמשולמים עבור העברת שחקנים. רק הקיץ זכינו לראות את העסקה היקרה בכל הזמנים עם מעברו של פול פוגבה למנצ'סטר יונייטד מיובנטוס עבור 109 מיליון יורו.

 

כן, את האינפלציה הזו ניתן לראות היטב כשדייגו מראדונה, אולי גדול הכדורגלנים בכל הזמנים נמכר בזמנו בסכום של 3.5 מיליון יורו לברצלונה מבוקה ג'וניורס (הסכום האמיתי בהשוואה להיום הוא 12 מיליון יורו, גם כן מגוחך, לא?).

 

 

גם בישראל, אנחנו זוכים לאותה אינפלציה בשוק עם עידן הכסף הגדול של מית גולדהאר. הבעלים של מכבי תל אביב אוהב לפזר במטרה להפוך את קבוצתו לאימפריה. הבעלים הקנדי ניפץ את שיא ההעברות של שחקן לקבוצה בישראל עם החתמתו של וידאר קיארטנסון האיסלנדי שנרכש ממאלמו ב-3.5 מיליון יורו. הוא מצטרף ללא מעט רכישות שעברו את מיליון היורו ומוכיחות שגולדהאר לא לבד. אז מי ברשימה ומי נוהג בהשקעה חכמה? הכל כאן.

 

בן רייכרט
המסלול: ממכבי ת"א להפועל ת"א
המחיר: מיליון יורו
פלוס או מינוס: את טבלת המיליונים פותחים שני ישראלים. את סאגת בן רייכרט, החרמת האימונים ותג המחיר לאחר הבוררות כולם זוכרים מהקיץ שעבר. בינתיים, אי אפשר לציין בחיוב את הקדנציה שלו באדום.

 


רחוק מהלצדיק את תג המחיר (עדי אבישי)

 

רועי קהת
המסלול:
מאוסטריה וינה למכבי חיפה
המחיר: מיליון יורו
פלוס או מינוס: ומה עם הרכש הכי טרי של מכבי חיפה? רועי קהת נרכש ממש לאחרונה במיליון יורו מאוסטריה וינה על תקן הליגיונר הכי יקר שחוזר ארצה (כן, ערן זהבי נרכש רק ב-250 אלף יורו) ובכרמל מקווים שאכן יפרע שטרות.

 


הליגיונר הכי יקר שחזר לפה (ערן לוף)

 

טל בן חיים
המסלול:
מהפועל ת"א למכבי ת"א (עם אחוזים של מכבי פ"ת)
המחיר: 1.1 מיליון יורו
פלוס או מינוס: ההעברה המפתיעה של קיץ 2013. קרויף ועמוס לוזון רקמו עסקה, ניצלו סעיף בחוזה עם הפועל תל אביב ושברו לאדומים את הלב ולא בפעם האחרונה. מאז? בן חיים שווה כל השקעה בו והפך במהרה לקיצוני השמאלי הטוב בארץ וגם כזה שמחוזר מעבר לים לא מעט.

 


אין אחד שמתחרט על העסקה הזו (ערן לוף)

 

אלירן עטר
המסלול: מבני יהודה למכבי ת"א
המחיר: 1.2 מיליון יורו
פלוס או מינוס: כל אוהד צהוב יודה שהיתה זו החתמה מבריקה ושווה. 22 שערים שהחזירו את הכס הביתה ב-2013 ומיד לאחר מכן המראה לצרפת בדרך לכרמל. עטר נשאר קרוב לליבם של אוהדי מכבי תל אביב שגם היום רובם היו מוכנים לשלם עבורו לא מעט.

 


גם היום יש מי שהיה מוכן לשלם עליו, לפחות בקהל (עדי אבישי)

 

ברק יצחקי
המסלול: מבית"ר ירושלים למכבי ת"א
המחיר: 1.45 מיליון יורו
פלוס או מינוס: החלוץ המדובר של הימים האחרונים חוזר בקיץ שלאחר הדאבל של הפועל ת"א על ידי האדומים. גוטמן התעקש, שלח את שכטר לשכנע את החבר, אך במתחם שממול שלפו פנקס ורשמו צ'ק שמן לזכות בית"ר. יצחקי נחת בצהוב עם מטען ציפיות ועבר לא מעט פציעות קשות בחמש השנים האחרונות.

 


יצחקי, לא השתקם מהפציעות (אודי ציטיאט)

 

עומר דמארי
המסלול: ממכבי פ"ת להפועל ת"א
המחיר: 1.5 מיליון יורו (50 אחוז מכרטיסו)
פלוס או מינוס: כשטביב עדיין שימש כבעלים של האדומים הוא רקם עסקה מבטיחה עם חלוץ שסומן מגילאי נוער. דמארי הפך לאהוב הקהל, קרע רשתות בדרך להפוך לבן האובד. האדומים עוד עשו עליו אקזיט של 1.2 מיליון יורו כשנמכר לאוסטריה וינה. מאז הם רק מנסים להחזירו.

 


החזיר את ההשקעה (ראובן קסטרו)

 

טל בן חיים
המסלול: ממכבי פ"ת להפועל ת"א
המחיר: 1.5 מיליון יורו (75 אחוז מכרטיסו)
פלוס או מינוס: אז כן שוב בן חיים כאן. הפעם בקדנציה הראשונה מחוץ לבית. האדומים שילמו עבורו לעמוס לוזון 1.5 מיליון יורו על 75 אחוז מהכרטיס בדרך לעונה לא מבריקה שהסתיימה בקול ענות חלושה. את הקיץ שלאחריה לא שכחו האדומים.

 


בן חיים, כבר אז עלה מעל מיליון (עדי אבישי)

 

דרק בואטנג
המסלול: מאי"ק סולנה לבית"ר ירושלים
המחיר: 1.9 מיליון יורו
פלוס או מינוס: אחד הזרים הטובים שדרכו על מגרשינו הגיע בחסות הכסף הגדול של ארקדי גאידמק כשהיה השחקן היקר שנרכש בתקופת הבעלים השנוי במחלוקת. התמורה: שתי אליפויות רצופות וגביע.

 


בואטנג, בבירה מתגעגעים (עדי אבישי)



האריס מדוניאנין
המסלול: מוויאדוליד למכבי ת"א
המחיר: 2 מיליון יורו
פלוס או מינוס: לא חברים, לא מדובר על הקדנציה הנוכחית שהיא למעשה התיקון. מדוניאנין נחת בקול תרועה בקריית שלום כהחתמה הגדולה והמשמעותית של מיץ' גולדהאר ב-2010. אבי נמני בנה עליו, איווניר ניסה לקטוף פירות אבל משהו שם לא עבד. הבוסני והטאץ' חזר על מנת להחזיר על תג המחיר.

 


זוכרים שהוא הגיע ב-2 מיליון יורו? (דני מרון)

 

פרדראג ראיקוביץ'
המסלול: מהכוכב האדום למכבי ת"א
המחיר: 3 מיליון יורו
פלוס או מינוס: ההעברה הגדולה עד היום הפתיעה את כולנו אשתקד. הסרבי המבטיח בן ה-20 נחת ביום ההעברות האחרון כדי להשאיר מאחור את חואן פאבלו קולינאס. אז בינתיים הוא רק במסלול עליה, אנחנו בטוחים שזה יסתיים באקזיט מרשים.

 


ראיקוביץ', הרכישה הכי יקרה כמעט (אודי ציטיאט)

 

וידאר קיארטנסון
המסלול: ממאלמו למכבי ת"א
המחיר: 3.5 מיליון יורו
פלוס או מינוס: גם את הפסגה כאמור תופסת מכבי תל אביב. האיסלנדי שהצטרף במחיר עתק רק ירצה לשחזר את ההצלחה של ראדה פריצה – זה שהגיע בחינם. אם יצליח, תהיו בטוחים שהצהובים יגיעו רחוק ואנחנו לא מציבים גבולות.

 


קיארטנסון, ניפץ את השיא (מכבי ת"א, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי