מתי שגיב יחזקאל יקבל הזדמנות במכבי ת"א?

| צילום: באדיבות מכבי תל אביב

שחקן הרכש טרם שיחק. גיא לוי: "גוטמן התגייס לטובת כבירי, הפועל פספסה"

(גודל טקסט)

שגיב יחזקאל גנב את מרבית הכותרות ביום האחרון של רישום השחקנים לליגה האירופית. מכבי תל אביב פתחה את הכיס ושילמה 725 אלף דולר עבור החלוץ הצעיר שהגיע מהיריבה העירונית שמשוועת לכסף.

 

בינתיים הא לא ממש קיבל קרדיט בצהוב, למרות שער בודד במשחק אימון מול בית"ר ת"א/רמלה מהלאומית, ונדמה שהילד צריך עוד זמן להתאקלם.

 

 

יחזקאל קיבל לא מעט הזדמנויות בצד האדום בשנים האחרונות. אצל הקהל הוא נחשב לשחקן עם הפוטנציאל הגדול בסגל וגם את העונה הנוכחית החל עם תכנון לתפוס מקום של קבע בהרכב של אלי גוטמן.

 

בין היתר הוא היה מצוין בדרבי בגביע הטוטו, מה שגרם לצהובים לסמן אותו. מנגד, משהו נפגע ביחסים בינו לבין אלי גוטמן. המאמן שהחזיק ממנו ככישרון גדול לא השתכנע שהוא מוכן לטרוף את הדשא בשביל להיות שחקן הרכב, והדבר ניכר אחרי שלא יצא לספרינט עם כדור שנשלח לעבור בגביע הטוטו מול מכבי פתח תקווה. בהפועל התקבלה ההחלטה למקסם רווחים, אבל מנגד נשמעה לא מעט ביקורת על אותה עסקה.

 

נחשב לפוטנציאל הגדול בסגל האדום (עדי אבישי)

 

גיא לוי שנתן ליחזקאל קרדיט מכבוד אשתקד בהפועל, והפך לאופוזיציונר הגדול של גוטמן, חושב אחרת: "מה שגוטמן אומר זה קשקוש מוחלט. הוא לא מאמין בצעירים ואין אפילו שחקן אחד שהוא שדרג. ברגע שנוצרה הזדמנות לעשות כסף על שחקן, גוטמן הלך לטובת הבעלים אמיר כבירי ולקח על עצמו את האחריות לשחרורו אבל יחזקאל שחקן גדול. קשר ימני קלאסי שעושה הגנה, שורף שטחים, עובד קשה. הפועל פספסה פה בגדול".

 

יהלום לא מלוטש
כאמור צעדיו הראשונים בצד הצהוב לוקחים זמן, אבל זהו דבר שלקחו במכבי תל אביב בחשבון. "לוקח זמן לשחקנים שעוברים מהפועל למכבי להסתגל לקצב. זה קרה לוורמוט שלא הצליח להתאקלם וגם טל בן חיים בהתחלה לא שיחק. גם לשגיב לוקח זמן להסתגל. הקצב באימונים שלנו הרבה יותר גבוה מהקצב שם. צפינו שייקח לשגיב זמן להתאקלם", אמרו בסביבת המועדון.

 

"הוא יהלום לא מלוטש", קובע סוכנו אבי נמני. "שחקן שיש לו מקום בהרכב בכל קבוצה בארץ, הוא רק צריך לקבל הזדמנות ולהראות את מה שיש לו, כי יש לו. סבלנות זה יגיע, בינתיים שיעבוד קשה באימונים ויוכיח לארבלדזה ששווה לזרוק אותו למים".

 

גוטמן וארבלדזה. זה ששחרר וזה שקלט את יחזקאל (עדי אבישי)

 

גם אסי דומב, עוזרו של רן בן שמעון בתקופה בהפועל מחזיק מיחזקאל: "זה שחקן שלא צריך ללמד אותו כדורגל, הוא נולד עם זה. רק לתת לו את הצ'אנס ולחכות לתוצאות. אהבנו אותו מאוד, היה ברור שהוא בדרך קדימה. הוא מהיר, טכני, מחלץ כדורים. אם הוא יישב על הספסל במכבי זה לא טוב, צריך לתת לו הזדמנות".

 

במכבי כבר שכחו ליחזקאל את התקופה שהעביר במחלקת הנוער הצהובה, כשאביו כיכב על הגדרות וצעק על מאמן הנוער עמיר תורג'מן. סביר שלא נראה את האבא מסנן מלים לעיתונאים אם הבן שלו לא יוריד את הטרינינג, השאלה היא כמה זמן הוא יחכה בחוץ להזדמנות שלו.

 

מוטי איוניר, ידיד המשפחה, מסכם: "אין הרבה שחקנים כמו שגיב. הקהל אוהב שחקנים כאלה, וכשהוא יקבל את הצ'אנס הוא יוכיח שמקומו במגרש".

 

ב-21:00 הוא עשוי לקבל קרדיט ראשון מול קריית שמונה בגביע הטוטו ובמכבי תל אביב בטוחים: "גם ג'ורדי וגם שוטה מחזיקים ממנו מאוד אחרת לא היו מביאים אותו בסכום הזה. הוא לא הגיע בשביל להחליש את הפועל אלא כדי לחזק את מכבי. אם הוא יהיה בהרכב או רק כמחליף? תלוי בו, ברצון שלו לעבוד קשה מאוד כדי להילחם על חולצת ההרכב בקבוצה שכולם רוצים לשחק בה. הוא יקבל את הצ'אנסים שלו במשחקים הרבים שעוד מצפים לנו ונקווה שייקח אותם", סיכמו.

 

גוטמן. "חטף עליו שגעת" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי