נחמה: הפועל ת"א זכתה בתביעה נגד דני עמוס

דני עמוס
דני עמוס |

ביה"ד קבע כי פסק הבוררות לא תקף וחייב את השוער בכיסוי הוצאות המשפט

(גודל טקסט)

הבעיות הכספיות בהפועל תל אביב ידועות, אך לאחרונה נודע כי אנשי העסקים המקורבים למועדון והשקיעו כספים במהלך העונה החולפת, לקחו צעד לאחור והותירו את אמיר כבירי לבדו עם החובות הכספיים. בהפועל תל אביב הבהירו  כי "הנושא הכספי בטיפול הבעלים ועד שימצא פתרון לא יחתמו שחקנים חדשים".

 

כבירי העביר לאחרונה כארבעה מיליון ש"ח למועדון, שאמורים לכסות את הפעימה הראשונה של חובות המועדון לשחקנים והעובדים. כזכור, מרבית העובדים לא קיבלו את שכרם כבר שלושה חודשים, והסכום אמור לכסות רק רבע מהחובות. המטרה היא לסיים את הסיפור עד אוגוסט, אז ייגשו שוב לבקרה התקציבית לקראת העונה הבאה. בהפועל ת"א בטוחים כי כבירי יצליח לפתור את הנושא הכספי, ונכון לשלב זה אין לרשות לבקרה התקציבית כוונה להתערב, עד שתוגש תלונה רשמית משחקני הקבוצה. 

 

 

יחד עם זאת, הקבוצה קיבלה מעט בשורות טובות כשזוכתה בתביעה לשוערה בעבר, דני עמוס לאחר שנאלצה לשלם את משכורתו בעונת 2013/14. עמוס הודיע למועדון כי חתם בראפיד בוקרשט ובהפועל תל אביב ביקשו לסיים את ההתקשרות עימו אך לאחר שההסכם לא יצא לפועל ביקש עמוס לשוב למדי האדומים ואלו כבר החתימו שוער במקומו (אפולה אדל). בהליך הבוררות נקבע כי הפועל ת"א תיאלץ לשלם לעמוס את שכרו, אלא שבית הדין קיבל את טענת הפועל תל אביב וביטל את פסק הבוררות. בית הדין חייב את הכדורגלן בהוצאות משפט של 5,000 ש"ח.

 

היעלמותם של אותם אנשי עסקים היא זאת שעצרה את עסקת עומר דמארי, כאשר בתחילת השבוע דרשה ממנו רד בול לייפציג לשוב לאימוני הקבוצה, ובשלב זה לא ברור מתי – אם בכלל – יחודש המו"מ. במקביל, בהפועל ת"א מתקשים להגיע להסדרי עזיבה עם מרבית השחקנים הבכירים, כאשר למעט ארון שוינפלד ואיעד אבו, אין קבוצות המעוניינות לרכוש אותם ולהכניס קצת כסף לקופת המועדון. 

 

דמארי. המו"מ הופסק (gettyimages)

 

גורם המקורב לקבוצה אמר: "אין ביקוש לשחקנים שלנו, אפילו בני יהודה שמתעניינת בגיא אסולין דורשת לקבל אותו בחינם. לרוב השחקנים שלנו יש חוזים גדולים לעונה הבאה, וברור שלא יהיו יותר מידי קופצים שישמחו לקחת אותם. גם במועדונים אחרים המצב לא מזהיר".

 

מלבד נושא השכר, למועדון יש חובות נגררים ל קייזרסלאוטרן על שכטר וגילי ורמוט, למכבי ת"א עבור בן רייכרט וחובות למאמנים ושחקנים אחרים שעברו במועדון תוקעים את ההכנות לעונה הקרובה.

 

השחקנים הזרים קלאודיו בומבה, ליביו אנטל ולוקאס וינטרה הודיעו כי יפנו למוסדות פיפ"א אם שכרם לא ישולם בהקדם. בהפועל ת"א עושים מאמצים גדולים למצוא להם קבוצה שתסכים לשלם את שכרם, אך בשלב זה אין קופצים.

 

ידין. בקשה שנדחתה על הסף (ערן לוף)

 

בשלב זה אלי גוטמן תקוע בין הפטיש לסדן, משום שהוא נושא באחריות לבניית הקבוצה, אך לא מקבל את המשאבים לעשות זאת. המו"מ עם שחקנים זרים שכבר היו בדרך לישראל, כמו הארגנטיני ניקולאס גרובאסוב והלטבי ויטאליס יגודינאסקס, הופסק ובשלב זה הם רשאים לקיים שיחות עם מועדונים אחרים.

 

בתוך כך, אביחי ידין הקפטן המיועד לעונה הקרובה אינו מוכן להגיע לאימונים לאחר שהדרישה שלו לחוזה משופר נדחה על הסף, והוא יפתח את האימונים עם מכבי חיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי