נפלה מהפסגה: רק 0:0 למכבי ת"א אצל מכבי חיפה

מכבי תא לא שמרה על המקום הראשון
מכבי תא לא שמרה על המקום הראשון | צילום: ערן לוף

האלופה נבלמה בסמי עופר ובאר שבע חזרה לפסגה. בחמישי: סכנין בגביע

(גודל טקסט)

המתח והעצבים מדברים. מכבי תל אביב, שבמשך ארבעה חודשים דלקה אחרי הפועל באר שבע, הצליחה להחליף אותה במשך שבוע אחד בלבד, אולם שבה למקום השני לאחר שלא הצליחה לנצח בחוץ את מכבי חיפה, וסיימה עמה ב-0:0 מאכזב.

 

סבל ממשחק חלש. בן חיים (ערן לוף)

 

24,453 הצופים שהגיעו לאצטדיון סמי עופר ראו הרכב חלקי של הירוקים נלחם ומשחק טוב בהרבה מהצהובים, שמלבד עשר הדקות האחרונות לא הצליחו לסכן יותר מדי את השער של אוהד לויטה, שפתח במקומו של ולדימיר סטויקוביץ'. הקהל הירוק אמנם לא ראה שערים, אך הוא בהחלט נהנה ממשחק ההקרבה של קבוצתו ובסיום המשחק הקניט את הקהל הצהוב בשירת "באר שבע".

 

 

זה היה אולי המשחק החלש ביותר של ערן זהבי העונה. מלך השערים, שרק לפני שבוע שבר את שיאו ההיסטורי של ניסים אלמליח, התקשה לסכן את השער של לויטה ומלבד בעיטה בתוספת הזמן כמעט ולא הורגש. גם שאר השחקנים בצהוב סבלו ממשחק חלש ועצבני, ופטר בוס, שהעלה מהספסל בדקות האחרונות את אבי ריקן, ברק יצחקי ושלומי אזולאי, נאלץ להיפרד מהמקום הראשון אחרי שבוע בלבד.

חוסר דיוק ועצבים בסמי עופר (ערן לוף)

 

מהעבר השני, רוני לוי העלה הרכב חלקי בכוונה להשאיר את שחקניו הבכירים כשירים לחצי גמר הגביע. יוסי בניון לא נכלל בסגל ואלירן עטר התחיל על הספסל, אך הירוקים נלחמו על כל כדור, הניעו התקפות יפות והגיעו למספר הזדמנויות. הבשורה הרעה היחידה מבחינתם מגיעה מכיוונו של מארק וליינטה, שנפצע במהלך המחצית הראשונה, נאנק מכאבים, ירד על אלונקה ופונה לבית החולים עם חשש לקרע במיניסקוס.

 

שתי הקבוצות ישובו לאצטדיון סמי עופר בהמשך השבוע למשחקי חצי גמר גביע המדינה. מכבי חיפה תמתין ביום רביעי לקבוצה שהאוהדים שלה קראו בשמה, הפועל באר שבע, שתרצה להשאיר את חלומות הדאבל בחיים. יום לאחר מכן ישחקו שם מכבי ת"א ובני סכנין.

 

לא היו בסגל. בניון וסטויקוביץ' באצטדיון (ערן לוף)

 

כתבנו שאדי חורי מדווח שלפני המשחק המשטרה עצרה 11 אוהדים בעקבות קטטה, שישה אוהדי מכבי חיפה מהיציע הצפוני ושבעה אוהדי מכבי תל אביב. אוהדי מכבי חיפה גם הפכו את שלטי העידוד שלהם כחלק מהמחאה המתמשכת שלהם נגד מצב הקבוצה. במהלך המשחק המשטרה איתרה באמצעות מצלמות האבטחה מספר אוהדים שככל הנראה לקחו חלק בקטטה לפני המשחק. מספר שוטרים נכנסו ליציע ושלפו ממנו את האוהדים החשודים.

 

השלטים ההפוכים (ערן לוף)

 

הרכבים

 

מכבי חיפה: אוהד לויטה; אייל משומר, דקל קינן, מארק וליינטה (עאיד חבשי/44), טאלב טוואטחה; נטע לביא (קובי מויאל/78), לודוביק אוברניאק, רומאריו פיראס, איסמאעיל ריאן, גילי ורמוט (אלירן עטר/70); גליינור פלט.

 

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ'; אלי דסה, איתן טיבי, קרלוס גרסיה, יובל שפונגין (אבי ריקן/55); גל אלברמן (שלומי אזולאי/82), האריס מדוניאנין, דור מיכה; ערן זהבי, אורלנדו סה (ברק יצחקי/61), טל בן חיים.

 

מהלך המשחק

 

דקה 6

הזדמנות טובה לחיפה! אוברניאק הרים מצד שמאל, ריאן, שמצא את עצמו לבד מול ראיקוביץ' המשיך מהאוויר, אך הבעיטה שלו הייתה חלשה והשוער לא התקשה לקלוט.

דקה 8

כניסה חריפה של רומאריו פירס בגל אלברמן. הקשר הצהוב נאנק מכאבים במשך יותר מדקה, הברזילאי זכה לראות את הכרטיס הצהוב הראשון במשחק וה-12 שלו העונה, והוא יחמיץ את המשחק נגד בית"ר ירושלים.


הצהוב ה-12 העונה. פירס (ערן לוף)

דקה 11

המשחק מתחיל להתחמם, וגם נטע לביא ראה כרטיס צהוב לאחר שרדף אחרי טל בן חיים והפיל אותו לדשא.

דקה 13

כדור קרן לזכות ת"א נהדף לגל אלברמן, שניסה לבעוט בצורה לא מוצלחת. הכדור הגיע לדור מיכה שניסה את כוחו מחוץ לרחבה, אך הטיס את הכדור ליציע.


לא מדויק. מיכה (ערן לוף)

דקה 20

כתבנו שאדי חורי מדווח שאוהדי מכבי חיפה פצחו בשירה למען מי ששימש שנים כקפטן ולבש את החולצה מספר 20, יניב קטן.

דקה 25

ורמוט הרים כדור מסוכן מצד ימין, אוברניאק פספס ברגע האחרון. הכדור הגיע לריאן שמצד שמאל הרים שוב בצורה מסוכנת אך אף שחקן לא ניצל את זה.

דקה 28

כדור קרן הגיע לפירס, שניסה מתוך הרחבה לבעוט בסיבוב אך היה רחוק מלסכן את השער. מכבי ת"א פשוט לא קיימת, וגם חיפה לא כל כך מדויקת.

דקה 34

משומר חתך פנימה מצד ימין וניסה את כוחו בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, אך הוא לא היה מדויק.

דקה 39

הזדמנות טובה למכבי ת"א! לויטה הדף לא טוב כדור קרן, אלברמן בעט מהאוויר כדור מתוחכם שקיפץ מעל השוער, אך טוואטחה התמקם טוב על קו השער והציל את הירוקים.


היה קרוב. אלברמן (ערן לוף)

דקה 41

הזדמנות טובה למכבי חיפה! גילי ורמוט קיבל את הכדור בפינת הרחבה הימנית, התמהמה מעט אך שחרר משום מקום בעיטה חזק, שטוחה ומסוכנת שהכניעה את ראיקוביץ' על חלפה סנטימטרים מהקורה. זה היה קרוב!

דקה 44

וליינטה נפצע והוחלף בעאיד חבשי. הספרדי נראה נאנק מכאבים – זה לא נראה טוב.


וליינטה פונה לבי"ח עם חשש לקרע במפשעה (ערן לוף)

דקה 55

הזדמנות טובה לוורמוט! פלט התרומם גבוה ונגח לא טוב כדור שפגע בראש של שפונגין. הקשר הגיח מאחורה ושחרר בעיטה חזקה, אך הכדור חלף לא רחוק מהשער.


היה קרוב. ורמוט (ערן לוף)

דקה 58

אוברניאק הריץ מתפרצת אך אף אחד לא הצטרף אליו. הוא המתין ומשום מקום הגיע ריאן. הפולני מצא אותו בכדור נהדר, אך הקשר במקום לחדור לרחבה ניסה להרים בצורה לא מדויקת.

דקה 63

פירס הגיע ראשון להרמה מצד שמאל ונגח לעבר השער, ראיקוביץ' הדף לא טוב אך הכדור הורחק.

דקה 68

יצחקי המחליף קיבל כדור מחוץ לרחבה וניסה לבעוט לשער – הבעיטה לא הייתה חזקה אך הייתה מסוכנת וחלפה לא רחוק מהקורה.

דקה 72

לויטה התגרה קצת במשחק כשיצא מחוץ לרחבה ועצר על החזה כדור ארוך של מדוניאנין. למזלו הצהובים לא ניצלו את זה ולא כבשו.

דקה 79

פלט קיבל את הכדור מחוץ לרחבה והתעקש לחפש את השער בבעיטה שטוחה – הכדור עף ליציע.

דקה 83

מדוניאנין ניסה בשמאל מחוץ לרחבה – לויטה הגיב טוב והדף את הבעיטה המסוכנת.

דקה 85

החמצה אדירה ליצחקי! ההגנה הירוקה התקשתה להרחיק את הכדור, שאיכשהו הגיע לחלוץ המחליף. מעמדה לא רעה הוא ניסה בעיטה שטוחה – הכדור חלף קרוב מאוד לקורה.

דקה 90+1

זהבי, באחת הפעולות היחידות שלו במשחק, ניסה לבעוט בשמאל מחוץ לרחבה אך לויטה קלט.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי