נתנה פור: באר שבע חזרה ל-2:4 וזכיה באלוף האלופים

מגיע לו. בוזגלו עם הגביע
מגיע לו. בוזגלו עם הגביע | צילום: ערן לוף

פיגור מוקדם לא עצרו את האלופה. בוזגלו (צמד), וואקמה ושהר סידרו קאמבק

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע זכתה בתואר אלוף האלופים לאחר שניצחה 2:4 את מכבי חיפה בסיום משחק נהדר.

תואר ראשון העונה. באר שבע חוגגת (ערן לוף)

רק לפני שנה החליטו במנהלת להחזיר את המשחק המסורתי לאחר הפסקה של 25 שנה, ונראה כי הם ביצעו מהלך מבריק. הסיפתח ל-2016/17 היה פשוט נהדר, והותיר טעם של עוד. ועכשיו גם נצפה לעוד, כאשר הליגה תצא לדרך בסוף השבוע הבא (20.8).

 

ההתחלה באיצטדיון בנתניה הייתה אמנם ברגל שמאל. הפסקת חשמל רגע לפני שעת המשחק גרמה לעיכוב של 10 דקות, והחשמל שוב נפל במהלך המחצית. אך על הדשא, הכדורגל היה מצוין כאשר כל קבוצה מסתפקת במחצית אחת.

 

אחרי תקופה לא קלה שכללה החלפת מאמן ומהפיכה בסגל, חיפה התייצבה מחוץ ומגרש וכך זה גם נראה על הדשא. ניקיטיה רוקאביציה (7) ושובל גוזלן (22) העלו אותה ליתרון כפול מפתיע, תוך הצגת מהלכים יפים, לעיניו של רנה מולנסטיין ביציע שעדיין לא עמד על הקווים.

 

פתיחה טובה של הירוקים (ערן לוף)

 

מעניין איזו מחצית הוא יזכור. מולנסטיין ביציע (ערן לוף)

 

אבל הסיפור של המשחק היה המחצית השניה. בעיצומה של תקופה עמוסה וקריטית, ושישה ימים לפני המפגש מול סלטיק בפלייאוף ליגת האלופות, הפועל באר שבע הראתה שהיא אלופה גאה. מאור בוזגלו, שעובר תקופה לא קלה, פתח בהרכב והחזיר את האדומים למשחק לבדו.

 

זה התחיל עם שער מצמק (54) אחרי בישול נהדר של מליקסון, והמשיך עם שוויון אחרי פעולה יפה של וואקמה (69). אותו וואקמה גם היה חתום על המהפך בדקה ה-84, ועמוק בתוספת הזמן בוזגלו בישל לבן שהר שנעץ את המסמר האחרון.

 

צמד ובישול. בוזגלו מעל כולם (ערן לוף)

 

וואקמה ומליקסון. התעוררו בחצי השני (ערן לוף)

 

אז התואר הראשון של העונה הולך, בזכות ובצדק, לאלופת המדינה מבאר שבע. האדומים הראו המון אופי ונחישות, למרות העומס, ויצאו מפיגור כפול תוך שהם מציגים כדורגל נהדר. והתוצאה הייתה יכולה להיות הרבה יותר גבוהה לולא יכולת נהדרת של אוהד לויטה בין הקורות.

 

הנפהה ראשונה. בוזגלו והגביע (ערן לוף)

 

איך לא תחייך. אלונה ברקת (ערן לוף)

 

בצד הירוק, בעיקר יכולים לחוש פספוס. התחלה חיובית ומפתיעה נעלמה לחלוטין, ובמחצית השניה הירוקים בקושי נראו על המגרש. קמיל ואצק ערך הופעת בכורה בירוק כאשר נכנס במחצית השניה, אך גם מולנסטיין ביציע יודע שיש לו עוד הרבה עבודה.

 

מעניין מה עובר לו בראש. יעקב שחר (ערן לוף)

 

הרכבים:

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, לואי טאהא (מתן אוחיון 46), שיר צדק, בן תורג'מן; ג'ון אוגו, אוביידיו הובאן (מהראן ראדי 46), מאור בוזגלו, מאור מליקסון (יובל שבתאי 85), אנתוני וואקמה (וובה בראון 85); לוסיו (בן שהר 67).

מכבי חיפה: אוהדי לויטה, אייל משומר, מארק ואליינטה, דקל קינן (איאד אבו עביד 58), סן מנחם; נטע לביא, גארי קאגלמאכר, יניב בריק (קמיל ואצק 66), פיראס מוגראבי (גילי ורמוט 73), ניקיטה רוקאביציה (עמית זנטי 59); שובל גוזלן (גליינור פלט 68).

מהלך המשחק:

דקה 7

0:1 מכבי חיפה: מוגראבי ומנחם מחליפים מסירות באגף שמאל, המגן מנסה להעביר רוחב אבל הכדור נהדף. רוקאביציה מגיע ראשון לריבאונד ומ-18 מטרים הניף רגל שמאל וסובב בעוצמה לפינה.


ביצוע יפה. רוקאביציה (ערן לוף)

דקה 22

0:2 מכבי חיפה: מוגראבי ממשיך לבלוט. הפעם הוא חותך מהאגף למרכז, מזהה את התנועה של גוזלן ומכניס לו כדור יפה בין ההגנה. החלוץ מזווית לא קלה הופך ברגל שמאל, חיימוב מפספס והכדור מתגלגל לאט ובזהירות לרשת.


מעט עוצמה, הרבה רגש. גוזלן (ערן לוף)

דקה 30

הזדמנות לבאר שבע: משחק ראשון ב-2016/17 וכמעט שער העונה. הובאן מנסה מספרת מרהיבה מ-13 מטרים, לויטה רק יכול להביט אבל הכדור מגלח את הרשת העליונה. כמעט.

דקה 34

הזדמנות לבאר שבע: קאגלמאכר מאבד כדור באזור הרחבה, וואקמה מעביר ללוסיו. החלוץ מטעה את ואליינטה ונותר לבד מול לויטה, אבל הבעיטה שטוחה וחלשה והשוער הודף.

דקה 44

הזדמנות לבאר שבע: לוסיו פורץ יפה מאגף שמאל וחודר לרחבה, מעשרה מטרים הוא לא מחליט אם להעביר לבוזגלו באמצע או לבעוט ויוצא לו משהו באמצע. וזה הכי גרוע.

דקה 45

הזדמנות לבאר שבע: וואקמה בקצה הרחבה מסובב לפינה הימנית הרחוקה, אבל לויטה הודף. הריבאונד מגיע להובאן שממשיך עם בעיטה שטוחה, אבל שוב לויטה במקום.

דקה 46

הזדמנות לבאר שבע: כדור ארוך לרחבת הירוקים, סן מנחם מתקשה ומרחיק לעבר השער שלו. למזלו לויטה ערני, הודף לקרן ומונע מהמגן שער עצמי מביך.

דקה 50

באר שבע מחמיצה פנדל: מליקסון חדר יפה לרחבה, קינן שלח רגל ויצר מגע, אם כי הקשר הוסיף זינוק אקרובטי. ראדי שרק נכנס לקח אחריות, אבל הבעיטה שטוחה ולמרכז השער. לויטה לקח בקלות.

דקה 54

באר שבע מצמקת ל-2:1: מליקסון התקדם לעבר הרחבה, זיהה תנועה של בוזגלו והכניס לו כדור נפלא. בוזגלו המשיך בנגיעה לפינה, וצימק את התוצאה.


החזיר את באר שבע לתמונה. בוזגלו (ערן לוף)

דקה 69

באר שבע משווה ל-2:2: וואקמה באגף מתקדם עד קו הרוחב. הקשר עבד קשה, הטעה את המגן ועם הרבה נחישות העביר רוחב. בוזגלו בעט מהאוויר כדור שטוח וחזק, ולרשת.


שער שונה, חגיגה דומה. בוזגלו (ערן לוף)

דקה 84

באר שבע משלימה את המהפך, עולה ליתרון 2:3: ביטון מעביר רוחב מאגף ימין, הכדור מגיע לוואקמה שמקפיץ לעצמו וממשיך מהאוויר לפינה השמאלית. יופי של שער, ומהפך מוצדק לאלופה.


חתום על המהפך. וואקמה (ערן לוף)

דקה 90+3

2:4 לבאר שבע: בוזגלו משתלט על כדור ודוהר קדימה יחד עם ראדי ושהר מול שני מגינים. בוזגלו מחליף דאבל פס עם ראדי, ואז מעביר לשהר לבד ברחבה שמפציץ מהאוויר לרשת. יופי של ביצוע.


החגיגה הושלמה. בוזגלו ושהר אחרי הרביעי (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי