סוף לסאגה: זהבי נמכר לגוואנגז'ו ב-8 מיליון דולר

זהבי. עשה את הכל כדי להבטיח את המעבר לסין
זהבי. עשה את הכל כדי להבטיח את המעבר לסין | צילום: ערן לוף

מכבי ת"א אישרה לו להתחיל מגעים עם הקבוצה הסינית. כל הפרטים כאן

(גודל טקסט)

לאחר סאגה ארוכה הגיעו מכבי תל אביב וגוואנגז'ו לסיכום על מכירתו של ערן זהבי לסינים תמורת 8 מיליון דולר (7.1 מיליון יורו). המועדון הוציא הבוקר (שישי) הודעה כי הוא מאשר לזהבי לנהל מגעים עם גוואנגז'ו, כאשר הכוכב של הצהובים צפוי להמריא בימים הקרובים לסין על מנת לעבור בדיקות רפואיות ולחתם בקבוצה באופן רשמי. 

 

כשערן זהבי הגיע אתמול לאימון מכבי ת"א בקריית שלום, עמד הפער בין הצדדים לגבי גובה הפיצוי שיעבירו הסינים על הפרת חוזהו של זהבי על שני מיליון יורו, וזאת לאחר שגוואנגז'ו כמעט הכפילו את הצעת הפתיחה שלהם. מרטין ביין דרש שיעלו את הסכום, אך התפשר בסופו של דבר על הסכם המכירה לאחר שהבין שהעסקה קרובה לפיצוץ.

 

 

במוצאי שבת, כשזהבי עשה את דרכו מהחופשה המפנקת בתאילנד בחזרה לארץ, התברר לו כי מכבי ת"א מסרבת אפילו לקיים הידברות עם הקבוצה הסינית. ההצעה כבר הוגשה לשולחנו והיא הייתה מפתה באופן ששום שחקן ישראלי לא זכה לה בעבר, אפילו לא קרוב: חוזה לשתי עונות וחצי (העונה בסין כבר נמצאת בחצי הדרך), בשווי של 4.5 מיליון דולר לעונה שכר בסיס ועוד ארבעה בונוסים בשווי כולל של 2 מיליון דולר (שלחלקם אין לו סיכוי להגיע, לנוכח יכולותיה הממוצעות של הקבוצה), וכל זה נטו. מתוך זה, חמישה מיליון דולר ביד כמענק חתימה.

 

גולדהאר וביין. התעקשו (עדי אבישי)

 

בגיל 29 הבין זהבי את מה שהבין גם לפני שנתיים, כדי לעזוב את מכבי ת"א צריך שני סוגים של פיתויים: מועדון בעל שם באירופה שיהפוך אותו לציר מרכזי, או הצעה כספית חסרת תקדים שאי אפשר לעמוד בפניה. גוואנגז'ו העניקה לו את הפיתוי מהסוג השני. ולא זו בלבד, היא המשיכה עמוק לתוך אתמול להגיש הצעות חסרות תקדים גם בפניה של מכבי ת"א.

חוזרים למוצאי שבת, ולשיחת הטלפון בין זהבי לבין הבעלים של מכבי ת"א מיץ' גולדהאר, שבה הבהיר הקנדי לזהבי כי הוא לא למכירה בעד שום סכום. זהבי החליט ביום שני לוותר על שארית החופשה בתאילנד ולהמריא לטורונטו כדי להיפגש עם הבוס. היו לו 8 שעות בין הנחיתה לבין ההמראה לנתב"ג, שבהן נפגש פעמיים עם גולדהאר. השיחות היו כל כך טעונות וכל כל כך לא נעימות, שהיה ברור כי אין דרך חזרה.

 

הפגישה השנייה הגיעה לטונים מאוד גבוהים, וכל כך התארכה עד כדי כך שזהבי נזקק למסוק כדי להגיע לשדה התעופה בטורונטו ולהספיק לטיסה לארץ. זהבי נמנע לכל אורך הדרך מלהפר את חוזהו: הגיע לארץ בזמן, התייצב לאימונים כמתחייב ואם יידרש, גם ימריא למחנה האימונים באוסטריה. עד לדרבי של גוואנגז'ו יש עוד כמעט חמישה שבועות, מה זה עוד יום של ויכוחים.

 

זהבי. פועל בנחישות שמאפיינת אותו כשחקן (עדי אבישי)

 

צריך להבין: זהבי פועל בנחישות שמאפיינת אותו כשחקן כדי להגיע לקבוצה הסינית. העובדה כי הסינים מוכנים להשכיב עבורו קרוב ל-150 מיליון שקל, מתוכם כ-40 מיליון שקלים למכבי ת"א, משכנעת, והוא גם היה הראשון לעכל אותה. הוא לעולם לא ירוויח מכדורגל או מעסקת נדל"ן סכום כסף שכזה, ואף אחד שנמצא בסביבת העבודה שלו – אולי חוץ מגולדהאר – לא היה מסרב לשדרוג הזוי שכזה.

 

הסינים הדהימו את כל הצדדים בגלל ההתאבדות שלהם על זהבי, אבל אין על מה להתפלא. אילו היה חלוץ ממקאו או מהפיליפינים מדורג רביעי בעולם מבחינת כיבושים העונה – 51 שערים בכל המסגרות, יותר מלאו מסי – הסינים היו חוטפים אותו, בוודאי כשליד שמו כתוב כי כבש שער בליגת האלופות ועוד שבעה במוקדמות. שני שחקני הנבחרת הזרים של הסינים, האוסטרלי והדרום קוריאני, מחווירים ליד זהבי. פתאום 11 הנקודות שמפרידות כרגע בין גוואנגז'ו לבין מקום בסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות האסייתית, נראות ניתנות למחיקה.

 

הנחישות של גולדהאר מובנת, אבל ילדותית. הוא גם מקבל מענק שחרור מזהבי ששווה ערך למענק מאופ"א על עליה לליגת האלופות, מענק שאיתו אפשר להתחיל חיים חדשים, ואחרי שראה את "זהבי עצבני", גם הוא מבין שהנזק מהכפפתו לחוזה יהיה גדול מהתועלת. מכבי תצטרך לשווק את המותג בעצמה, בדיוק כמו שתצטרך לעשות יום אחד ברצלונה, כשמסי ילך.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי