סרב לחזור למגרשים ונפל בלבנון: על דני זילבר ז"ל

זילבר
זילבר |

הכישרון הגדול של הפועל ר"ג קיפץ בין כדורגל עם החבר'ה לגולני, ונהרג בחזית

קבוצות: הפועל רמת גן
(גודל טקסט)

לא פחות מ-12 כדורגלנים איבד מועדון הפועל רמת גן במערכות ישראל השונות. אחד הנופלים היה דני זילבר ז"ל, שנהרג בביירות במלחמת לבנון הראשונה מפגיעה ישירה של פגז בג'יפ שלו.

זילבר נולד ב-1961 והיה מהשחקנים הבולטים של הפועל רמת גן במחלקות הנוער השונות. מגיל צעיר כבר סומן כפוטנציאל לבוגרים, אבל לו היו תכניות אחרות. כמי שהיה תלמיד מצטיין במגמה הריאלית ופעיל מרכזי בתנועת הנוער, הוא ויתר על פטור של כדורגלן מצטיין ובחר בקרבי.

ברמת גן עוד ניסו לשכנע את הקשר התוקף, שיישאר, אבל הנער היה נחוש לשרת את המולדת קודם ובחר בגולני. חבריו מספרים שכאשר נשאל מדוע דווקא גולני, חטיבה שסבלה אז מתדמית נמוכה, הסביר זילבר כי הוא רוצה לשלב את השירות הצבאי בעזרה לחבריו למדים שהגיעו לחיל הרגלים ממשפחות קשות יום.

זילבר התקדם מהר במעלה הסולם הצבאי, קודם לקצונה, ורק לעתים רחוקות היה מגיע למגרש של בית הספר "קלעי" בגבעתיים כדי לשחק כדורגל עם החבר'ה בשכונה – חלק צמחו עמו בנוער של האורדונים, חלקם אף עלו לבוגרים.

חבריו מספרים שבכל פעם שהיה מגיע היו מנסים לשכנע אותו לוותר על הקריירה הצבאית ולעזור להפועל רמת גן לטפס בחזרה לליגה הלאומית (ליגת העל של היום), אבל הוא רק סרב בנימוס ובחיוך שובה לב לבקשותיהם.


בית יד לבנים בגבעתיים. גם דני זילבר מונצח שם (יד לבנים)

ב-1982 פרצה מלחמת לבנון וזילבר היה בחזית והגיע עם לוחמיו עד ביירות. שבועיים לפני שנפל, ב-12 באוגוסט 1982, הגיע הקשר המחונן בפעם האחרונה לשחק קצת כדורגל עם חבריו. הוא סיפר להם בגאווה שהחל בדיוק לשרת בקבע והם מצדם לא נואשו מלנסות ולשכנע לפשוט את המדים ולהצטרף להכנות לעונת 1982/3.

עברו שבועיים. הפועל רמת גן ערכה אימון במכתש כשהגיעה אל השחקנים השמועה שזילבר נפל. הוא ערך סיור עם מפקדים אחרים כשהפגזת אויב קשה ניתכה על הכוח שהיה בו. דני נהרג במקום.

החברים של דני בהפועל רמת גן הפסיקו את האימון ויצאו לבית הוריו שהיה במרחק הליכה מהמכתש. מודעות האבל הכו אותם בתדהמה ובעצב, אבל גם מילאו את לבם בגאווה גדולה. זילבר היה מסוג האנשים עליהם כתב נתן יונתן את שירו "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא". יהי זכרו ברוך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי