עובדים עלינו: איך ברדה שחקן העונה?

זהבי. הוא לא מאמין וגם אנחנו
זהבי. הוא לא מאמין וגם אנחנו | צילום: דני מרון

דווקא בעונה היסטורית של זהבי ניתנה חותמת רשמית להכתרה פופוליסטית

(גודל טקסט)

 הליגה שלנו היא ערן זהבי ועוד 300. כל ילד יודע את זה, גם כאלה שנולדו בבאר שבע. אז איך יכול להיות שאליניב ברדה נבחר לשחקן העונה של מנהלת הליגה? שאלה טובה.

 

35 שערים ב-36 משחקים ועוד עשרה בישולים. אלה הנתונים היבשים שמספרים על העונה של ערן זהבי, ששמים אותו בשורה אחת עם הגדולים באמת לואיס סוארס, כריסטיאנו רונאלדו, גונסאלו היגוואין וזלאטן איברהימוביץ'.  הקפטן הצהוב היה מעורב ב-45 שערים מתוך ה-76 שהבקיעה מכבי תל אביב – רק הפועל באר שבע (66) בית"ר ירושלים  ובני סכנין (46) תרמו יותר ממנו.

 

 

ויש גם את העניין הזניח (מבחינת הגאונים שבחרו) שבמשחק נגד בית"ר ירושלים במחזור ה-30 זהבי כבש בפעם ה-31 ושבר את שיאו של ניסים אלמליח כמלך השערים בכל הזמנים. אז מי שחקן העונה? כמובן שזהבי.

 

אבל במנהלת לא חושבים לעומק אלא מתעמקים בטפל. שחקן העונה צריך לבוא מהאלופה. המספרים של זהבי? טוב ויפה, אז אולי בשנה הבאה. וזה גם זמין ונוח: יש אליפות, יש במה, יש חגיגות, יש טלוויזיה, יש צלחת אז קדימה בוא נידחף לשמחה וניתן לברדה גם משהו משלנו, גביע שחקן העונה.

 

ברדה. משהו לא מריח טוב בבחירה הזאת (דני מרון) 

 

ברדה היה בחירה ראויה, אלמלא זהבי. לקפטן האדום יש מניות רבות בתואר והתרומה שלו היא מעבר ל-14 שערי ליגה. הוא אישיות ומודל לחיקוי ובזכותו שחקנים כמו מאור בוזגלו ובן שהר בחרו לבוא לנגב ולא הלכו למכבי חיפה ומכבי תל אביב.

 

ועדיין הבחירה בברדה היא במילים עדינות מגוחכת, מה גם שאם באר שבע לא הייתה מנצחת את סכנין  מכבי הייתה מוכתרת לאלופה וראה איזה פלא המספרים היו משתנים וזהבי היה לוקח.

 

נכון שבבחירה של שחקן העונה היו מעורבים עוד גורמים כולל השחקנים עצמם, אבל השימוש בשם של המנהלת נותן לבחירה תג רשמי ונופך של מכובדות. והבחירה בברדה היא לא מכובדת.

 

מסתבר שהמנהלת שהוקמה כדי לקחת את הכדורגל כמה צעדים קדימה מימי השפל של ההתאחדות, אימצה מניירות של הגוף הקודם. כמו זלזול באינטליגנציה של האוהד הממוצע. הרי גם השונאים הכי גדולים של זהבי (אוהדי הפועל תל אביב למשל) יודו בפניך (גם אם לא בקול רם) שהוא שחקן העונה.

 

אפילו אוהדי הפועל ת"א יגידו לך שזהבי שחקן העונה (דני מרון)

 

מעניין מה ברדה חושב על הזכייה שלו…

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי