עזריאל: הלוואי שאשוב לבית"ר, כפו עליי לעזוב

עזריאל
עזריאל |

החיבור עם חיפה ("הייתי מוכן לוותר על החוזה"), הקשיים, אשדוד והחלום

(גודל טקסט)

הקריירה של חן עזריאל יכולה להיות טלנובלה. החלוץ גדל בבית"ר ירושלים המרשימה בעידן ארקדי גאידמק, סומן כהבטחה ונרכש תמורת 3.4 מיליון שקלים על ידי מכבי חיפה בקיץ 2012. ומאז? מאבקי בוררות, פציעות, ירידת ליגה ובעיקר משבר אחד גדול. שנתיים וחצי לאחר ההופעה האחרונה שלו בליגת העל, חן עזריאל חוזר. לא במכבי חיפה, לא בבית"ר אלא במ.ס אשדוד, המקום שנתן לו את הבמה לחזור וליהנות מכדורגל.

 

בראיון לספורט1 הוא מספר על התקופה במכבי חיפה, על המשבר, על בית"ר ועל המטרות לעונה הקרובה.

 

 

הרבה אנשים שפחות עוקבים אחרי הליגה הלאומית ישאלו, לאן נעלם חן עזריאל?
"לצערי עברתי תקופה לא קלה. עברתי למכבי חיפה והחיבור שם לא היה טוב. קרו כל מיני דברים שקשורים לחוזה, בוררות שעברתי ולצערי גם בהמשך עברתי פציעה קשה. הדבר הכי טוב שקרה לי היה להגיע למ.ס אשדוד ולמרות שאחרי שבועיים שם נפצעתי. נתנו לי את כל הזמן והשקט לחזור לעצמי. עשיתי את הבחירה הכי נכונה שיש. לרדת ליגה לשנה אחת אחרי הרבה זמן שלא שיחקתי בליגת העל. אני שמח על הבחירה שעשיתי ואני מלא הערכה אליהם ורוצה להחזיר להם".

 

הזכרת את התקופה בחיפה, זה לא משהו שתרצה לזכור…
"וודאי שלא. חתמתי שם לארבע שנים ועזבתי את בית"ר לא מתוך רצון כי היו לי שם שתי עונות שבהן סיימתי עם למעלה מ-10 שערים. זה לא בא ממני לעזוב. הקבוצה הייתה צריכה כסף ואמרו לי שאין ברירה וצריכים למכור אותי. הם טוענים ששיחקתי 17 משחקים אבל בכולם שיחקתי מדקה 75 ועם מחברים את כל הדקות מקבלים אולי שלושה משחקים שלמים בעונה שהיה בה גם את הליגה, גם את גביע הטוטו וגם את אירופה".

 

ומה קרה אחרי זה?
"אחרי העונה הזאת הגענו להחלטה משותפת שאשחק בבית"ר. עוד לפני זה (במהלך הקיץ) הייתי מנודה חודשיים בצד. ויתרתי על המון כסף לשחק בבית"ר וסיימתי את אותה עונה עם למעלה מעשרה שערים. חזרתי לחיפה לשנתיים נוספות ואז לפני תחילת העונה הגיע טביב לבית"ר. הוא וחיים רביבו רצו אותי לשלוש שנים והגענו לסיכום. אבל הדרישות של חיפה היו בשמיים".

 


"החיבור עם חיפה לא היה טוב", עזריאל (דני מרון)

 

אמרו שהיה אכפת לך רק מהכסף ולא בדיוק לחזור לשחק.
"הייתי מוכן לוותר על החוזה שלי רק שייתנו לי ללכת אבל לא רק שהם לא נתנו לי ללכת, הם רצו 1.5 מיליון ש"ח מבית"ר והעסקה התפוצצה. מצאתי את עצמי כמעט שנה בחוץ. אחרי שנה כמעט ללא כדורגל, הם פתאום החליטו לתת לי ללכת ואז הגעתי איתם לבוררות והוחלט מה שהוחלט".

 

ואז הגעת לבני יהודה?
"הגעתי לחודשיים של סוף העונה  אחרי שמונה חודשים ללא משחק. לא שיחקתי שם יותר משני משחקים".

 

בתקופה כזו קשה, תשעה חודשים אתה לא משחק, עוברות מחשבות ללפרוש?
"זה לא עבר לי בראש. לא אגיד שלא היו ימים קשים מאוד, אבל לא חשבתי על פרישה. קשה להסביר במילים. אתה בא מתאמן עם עוד שחקן או שניים., משקיע בהתחלה ואז החשק יורד. זו תקופה ממש קשה".

 


"הייתי נשאר בבית"ר ומשם יוצא לאירופה" (עדי אבישי)

 

ובכל הסיפור הזה, אתה אומר לעצמך, אולי עשיתי טעויות?
"ברור. הכל זו חבילה אחת. זה חלק מהמקצוע ודברים שלא בשליטתנו כמו פציעות, חוסר מזל וחיבור לא טוב עם קבוצה. אם הייתי יכול? הייתי נשאר בבית"ר מלכתחילה ומשם יוצא לאירופה. אבל עכשיו זה קל להגיד. הכריחו אותי. אבל מכבי חיפה הייתה אז מועדון גדול שמשחק באירופה וציפיתי לצאת משם לאירופה אבל אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. עברתי תקופה קשה שחישלה אותי".

 

דווקא שהיה נראה שזה הולך להיות עוד סיפור על כשרון ענק שפספס קריירה, קרה המפנה. הבורר אישר לעזריאל את השחרור מחיפה והחלוץ עבר לאשדוד. גם כאן לא האיר לו המזל. פציעה שהשביתה אותו עד סוף העונה, מנעה ממנו לעזור לקבוצה הדרומית והחלוץ רשם ירידת ליגה שנייה תוך שנתיים, שבשתיהן אפילו לו הייתה לו את האפשרות לעזור. באשדוד לא ויתרו, האמינו בחלוץ ונתנו לו את האופציה להתחיל את העונה.

 

כמה חזרה לך בעצם שמחתי החיים חזרה באשדוד?
"זו אחת התקופות הכי כיפיות שלי בקריירה. החשק, ההנאה, התשוקה, כנראה אחרי כל מה שעברתי זה מתפוצץ".

 


עזריאל חוגג בגביע הטוטו. "התשוקה חזרה" (אודי ציטיאט)

 

ובחזרה לקבוצה עצמה, ראינו אתכם צוברים 7 נקודות מתוך 9 אפשריות בטוטו. למה לצפות מאשדוד השנה?
"אחרי שירדנו ליגה לפני כשנתיים, הכי חשוב קודם כל זה להישאר בליגה ולא לפתח ציפיות. לתת לעונה להתחיל ואז להציב מטרות. יש סגל מוכשר ושחקני בית מוכשרים בשילוב עם שחקנים ותיקים. אני מקווה שהכל יתחבר לנו טוב. זו לא בושה ולא בשמיים לדבר קדימה. צריך לקחת דברים בפרופורציות ומשחקי ההכנה לא יהיו דומים למשחקים שיהיו לנו בליגה".

 

כחלק ממשחקי גביע הטוטו ראינו אותך כובש צמד מול בית"ר. מה זה עשה לך להבקיע מולם?
"זה לא עוד מועדון עבורי. זה מועדון שגדלתי בו והתחלתי את הקריירה. מועדון מאוד יקר לליבי. זה מועדון שלא אשכח. זה לא פעם ראשונה שאני משחק נגדם. אנחנו מקצוענים וצריכים לתת את הכל למועדון בו אנחנו משחקים".

 

אתה רואה את קובי מויאל ועידן ורד, שחקנים ששיחקו איתך בבית"ר פתאום חוזרים, לא צובט לך קצת שאתה לא שם?
"בית"ר זה משהו מיוחד ומי שלא שיחק שם לא חווה ולא יחווה עוצמות כאלה. זה משהו מטורף. אני מאחל להם בהצלחה. אני נמצא באשדוד וטוב לי פה. אי אפשר לדעת אולי אגיע לשם בעתיד".

 


עזריאל מול איינבינדר. "הלוואי ואסגור מעגל" (אודי ציטיאט)

 

יש איזשהו חלום לסגור מעגל ולחזור לשם?
"הלוואי וזה יקרה". 

 

כמה זה משפיע על השחקנים שיודעים שג'קי בן זקן, האיש החזק במועדון, אמור להיכנס למאסר?
"לא מתפקידי לענות על זה. אני לא מאורע במה שקורה, אנחנו מחזיקים לו אצבעות ומאחלים לו בהצלחה ואת כל הטוב שבעולם".

 

מה תיחשב עבורך עונה טובה?
"אם אגיע למספר דו ספרתי זו תהיה עונה טובה מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי