עטר ישוב לנבחרת? "הוא הפך לאיש המרכזי כאן"

צמד נוסף בדרך לסגל שייצא לאלבניה?
צמד נוסף בדרך לסגל שייצא לאלבניה? | צילום: ערן לוף

במכבי חיפה נזהרים מהצהרות אחרי ה-0:5. שחקן בקבוצה: "אפשר לחלום על תואר"

(גודל טקסט)

לפני שבוע עוד היו רבים שדיברו על מכבי חיפה כקבוצת מרכז טבלה, היו אף שחששו לפני המשחק נגד מכבי תל אביב כי הפער מהמובילות יצמח עד כדי 10 נקודות, אבל אתמול הפכה קבוצתם של יעקב שחר ורנה מולנסטיין למועמדת טבעית למאבק על תואר האליפות.

 

כול שחקני הקבוצה והצוות המקצועי יצפו דרך הטלוויזיה במשחק הערב בבירת הנגב בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב ושחקן בקבוצה אמר על כך הבוקר: "המאמן שלנו אולי לא מדבר על אליפות, אבל כולנו חולמים על כך ומאמינים שזה יכול להתגשם".

 

 

למכבי חיפה יהיו עכשיו שני משחקים ב-"סמי עופר", במחזור הקרוב הפועל חיפה היא זאת שתארח את הדרבי ולאחר מכן תגיע למרגלות הכרמל הפועל כפר סבא – שני משחקים בהם מכבי חיפה מאמינה שאפשר לנצח ולהפוך לחלק בלתי נפרד צמודה לאלופה ולסגנית מהעונה שעברה.

 

שחקניו כבר חולמים על תואר (ערן לוף)

 

בסיום המשחק שלחו שחקנים בקבוצה מסר לכיוון המאמן הלאומי אלישע לוי בו שאיפה מקצועית לזמן את אלירן עטר לסגל נבחרת ישראל בסוף השבוע לקראת המשחק הקרוב נגד נבחרת אלבניה. עטר ששב להרכב הפותח רק לפני שבוע נגד מכבי תל אביב "הופך לאיש המרכזי של הקבוצה", לטענת גורמים בצוות המקצועי.

 

בתוך כך, המגן השמאלי מריו מוסא שנפצע בתחילת המשחק יעבור בדיקה במתיחה בשריר הירך ונראה כי ייעדר לפחות שבועיים. הבלם הספרדי מארק ואליינטה יחזור לאימונים וימתין לראות אם המאמן שלו מתכוון להמשיך בהרכב עם גארי קגלמאכר כבלם ולהחזיר להרכב לעמדת המגן הימני את איל משומר.

 

באיזו עמדה יפתח במשחק הבא? קגלמאכר חוגג (ערן לוף)

 

מי שנותר מאוכזב הוא הבלם אעיד חבשי, התקווה הגדולה של המועדון שלא מרוצה ממעמדו ומהעובדה שלא נותנים בו אמון מקצועי. חבשי שכבר לאחר האימון בשישי הבין כי אינו בהרכב, עשוי לעזוב בהשאלה בחלון ההעברות כשחצי ליגה כבר בעקבותיו. השוער עומרי גלזר שהצטיין גם אתמול אמור להמשיך כשוער ראשון במשחקים הבאים גם כשאוהד לוויטה ישוב בתוך מספר ימים לאימונים ויחלים מהפציעה בשוקית רגלו.

מולנסטיין: הייתה הזדמנות לסגור את הפרש השערים מהמוליכות

"לא תשמעו אותי מדבר על אליפות", כך אמר רנה מולנסטיין, מאמן מכבי חיפה אחרי ה-0:5 על אשקלון, "כרגע אנחנו מסתכלים משחק אחרי משחק. נקודה אחרי נקודה. הדבר הכי חשוב זה שנמשיך לצמוח כקבוצה". ההולנדי הודה שחשב מראש על הפרש השערים במשחק: "התחלנו את המחזור הזה בפיגור של עשרה שערים משתי המוליכות, היתה לנו הזדמנות לסגור את הפער הזה ואני שמח שעשינו את זה".

מנגד יובל נעים, מאמן אשקלון,  לא התבייש לסמן עוד מועמדת לאליפות. "ההבדל בינינו הוא עשר רמות. יש כאן קבוצה פנטסית ואווירה אירופית. אם מכבי חיפה תשחק ככה כל העונה היא תאיים על מכבי תל אביב ובאר שבע".

מולנסטיין הפתיע כשאמר: "במחצית לא הייתה מרוצה כי רציתי שהשחקנים ימשיכו לתקוף, לחשוב ולשחק מהר גם אחרי ה-0:3. במחזור הקודם עשינו ניצחון חשוב בחוץ על מכבי ת"א והאתגר היה לנצח משחק נוסף, לכבוש הרבה ולשמור על רשת נקייה.  עמדנו בכל זה ואנחנו מתקדמים".

המטרות היו "לכבוש הרבה ולשמור על שער נקי" (ערן לוף)

ואיך סיכם נעים את היכולת של קבוצתו? "עשינו שטויות, עזרנו להם לכבוש שערים וזה חבל מאוד. כמו שאמרתי מראש, זה לא היה כוחות. מאה מיליון שקל מול שמונה מיליון שקל. רצינו, אך זה היה בלתי אפשרי".

סאן מנחם, שעלה מהספסל וכבש את השער הראשון של הירוקים, שמר על צניעות: "אני עובד קשה. חיכיתי לצ'אנס הזה ואני שמח שהצלחתי להציג יכולת טובה. מקווה להמשיך בצורה הזו". על התפקיד החדש שלו אמר: "בשבועיים האחרונים אני משחק כמגן/קשר. מה שחשוב זה שכל הקבוצה שיחקה טוב ואנחנו צריכים לשמור על המשכיות".

"רנה וכל הצוות הכינו אותנו למשחק בצורה הטובה ביותר וראו את זה על הדשא", סיפר אסמאעיל ריאן. "המאמן עובד איתי באופן אישי פעמיים או שלוש בשבוע. אנחנו עובדים על הרמות וסיומת מול השער. אני עובד קשה ושמח שרואים את זה במגרש. מתי שהוא יקרא לי אני אהיה מוכן. מכבי חיפה עוברת תהליך. חשוב לנו לעשות צעד אחר צעד. הלילה נהנה מהניצחון ומחר נתחיל להתכונן לדרבי", סיכם.

לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. סאן מנחם (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי