עמדת המתנה: עמאשה מחכה לדקות כדי לחזור להפגין חדות

עמאשה
עמאשה |

עונה פושרת בסכנין הסתיימה במרמור, אבל בינתיים גם בהפועל ת"א השידוך לא עובד. "נכס, "מקצוען" ובכל זאת יעזוב בינואר?

(גודל טקסט)

וויאם עמאשה הגיע להפועל תל אביב כחיזוק אחרון להתקפה לפני תום חלון ההעברות. החלוץ שסומן עד לפני מספר עונות כאחד הבולטים בליגת העל נמצא בנסיגה.

 

הוא הגיע למכבי חיפה אחרי פריחה בקריית שמונה. ההתחלה היתה די חיובית עם הברקות ושערים בירוק אך הסתיימה בהשאלה נוספת למועדון האם שלו עמו הגיע לשיא הקריירה.

 

 

אשתקד מצא בית חדש בגיל 30 אך גם עונה של תשעה שערים בבני סכנין לא הספיקה לו כדי להמשיך עוד שנה. מאחורי הקלעים מסתבר שלמרות שהיה נדמה כי מצא בית לקראת סיום הקריירה אצל נציגת המגזר, נותרו הרבה כעסים מסביב.

 


בסכנין שמחו להיפרד, האם עמאשה יחזור לחגוג? (עדי אבישי)

 

"אנחנו לא מתווכחים עם זה שהוא שחקן טוב, אבל יש לנו בעיה עם האופי שלו", מספר יו"ר הקבוצה אבו יונס. "היה לו חוזה לעונה נוספת, אבל חודש לפני סיום, באמצע המאבקים שהיו לנו בליגה ובגביע, אנחנו מגלים שהוא מנהל מגעים עם רעננה, בזמן שיש לו חוזה אצלנו שנה קדימה. אז אם אתה לא רוצה לשחק בסכנין, בכוח לא מחזיקים אף אחד".

 

ולמרות האנרגיות השליליות, יש הטוענים שהקהל בסכנין מראש לא התחבר לעמאשה, שהוא דרוזי מרמת הגולן, שיש להם מתיחות אתנית עם ערביי ישראל. "לך לשחק אצל היהודים", צעקו לו מהיציעים בדוחה דווקא אחרי שכבש.

 

שלומי אזולאי ששיתף עימו פעולה בעונה שעברה מתייחס לטענות לפיהן הרבה להיפצע ולא התחבר למקום: "הוא יכול לתת עוד חמש עונות טובות. זה בחור מיוחד עם אופי מדהים. הוא מפרגן לכולם גם כשלא שיחק. שמר על עצמו מבחינה ספורטיבית כל הזמן".

 


נכס לכל חדר הלבשה, עמאשה באימון (דני מרון)

 

"לוזון מעדיף חלוץ בודד"
עמאשה אמנם ניהל מגעים עם רעננה אך נותר ללא קבוצה גם אחרי שהחלה העונה. המצוקה הכלכלית בהפועל תל אביב הובילה להחלטה לחזק עימו את הסגל אך בינתיים זה לא מתבטא בדקות רבות לא מאלי גוטמן וגם לא מגיא לוזון.

 

"עמאשה הוא שחקן נטול אגו, נכס לחדר הלבשה. מאוד חברותי, אוהב לעבוד קשה, מסוג השחקנים שיעריך כל דקה שישחק. אני גם מאוד מחזיק ממנו מקצועית. הוא מריח שערים מדהים בתוך הרחבה. הוא יעזור המון להפועל ת"א", סיפר חברו בעבר דקל קינן.

 

גם שלומי אזולאי בטוח: "הוא מהיר מאוד עם הכדור, שחקן בעל יכולת אירופית. בכל מקום ששיחק נתן את התפוקה מבחינת גולים והוא יעשה את זה גם בהפועל. הוא שווה להפועל שבעה גולים השנה וזה קריטי בקבוצה כזו".

 


לוזון יהנה ממנו? (דני מרון)

 

אבל יחד עם זאת, בינתיים הוא נותר הרחק מאחור. מדוע? בהפועל תל אביב ידעו לספר כי למרות שהוא מתנהל כמקצוען באימונים מצבו הגופני לא כמו בעבר. "עמאשה רחוק מהשיא, בגיל שלו הוא לא יכול לשחק כשחקן אגף וכשיש חלוץ כמו שוינפלד הוא נשאר מאחור", אמרו במועדון.

 

לוזון עצמו מעדיף לשחק עם חלוץ חוד בודד כשכעת זהו ארון שוינפלד שזוכה לקרדיט ולא נדמה שיזוז משם. האופציה היחידה היא כמובן היעדרות של האמריקני שתזניק את עמאשה להרכב אבל בהפועל ציינו אופציה נוספת. "במידה והמצב הכספי יימשך ייתכן ושוינפלד יימכר בינואר ואז אולי זו תהיה הההזדמנות של וויאם לתפוס את חולצת ההרכב", הבטיחו.

 

ומה יקרה אם לא? בסביבת החלוץ הביעו אכזבה ממיעוט הדקות אבל מתנהלים בשקט. אם המצב יימשך ייתכן ובינואר נמצא אותו שוב נודד.

 


אז אולי אלי כהן יחכה לו בינואר? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי