פיצוץ: זהבי לא הגיע להבנות עם מכבי ת"א ויצא לסין

זהבי בשדה התעופה
זהבי בשדה התעופה |

הכוכב קיבל הצעה לשדרוג אך המו"מ פוצץ. זה הסוף אצל הצהובים?

(גודל טקסט)

הסאגה שמסעירה את ליגת העל מסרבת להסתיים. שעות קלות אחרי שקיבל הצעה לחתום על חוזה משודרג במכבי תל אביב, ערן זהבי הגיע לשדה התעופה על מנת לעלות על טיסה לסין. הכוכב נפגש עם נציגי הצהובים, אבל הצדדים לא הגיעו להבנות והשחקן מיהר לתפוס טיסה. הנסיעה הוגדרה כיציאה להתרשמות לפני חתימה בגוואנגז'ו R&F לאחר שהמשא ומתן מול מיץ' גולדהאר לא צלח, אבל אי אפשר להגיד בוודאות שהסתיים.

מעברו של מלך שערי ליגת העל לגוואנגז'ו R&F הסינית כבר סוכם, כאשר סגנית האלופה הישראלית אמורה לקבל עבורו כשמונה מיליון דולרים. זהבי עצמו צפוי להשתכר כ-60 מיליון שקלים בשנתיים וחצי בסין, אבל לספורט1 נודע שהשחקן לא רוצה לעבור לסין ולכן הוא שוקל להישאר במכבי תל אביב. "אני טס לסין ואין לי עכשיו מה להגיד", טען הכוכב בשדה התעופה. "כשיהיה מה לפרסם, כולם יידעו". 


זהבי והבן. היכן הוא ישחק בעונה הבאה? (דני מרון)

השיקול לוותר הגיע לאחר שמיץ' גולדהאר החליט להגיש הצעה אחת אחרונה במטרה להשאיר את זהבי בישראל. ההצעה של מכבי תל אביב הייתה 2.2 מיליון יורו בחוזה ל–4 שנים עם אופציה של המועדון להאריך את ההסכם בעונה נוספת. לזהבי הובטח כי זכיה בדאבל פלוס העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית יעלו את שכרו בזכות מענקים עד ל–2.8 מיליון יורו. 

הסעיף המרכזי בגללו נפל המהלך הפעם היה סעיף של פציעה, במסגרתו ביקש השחקן ששכרו לא ייפגע (כולל המענקים הכספיים עד סיום העונה) ולא ישולם לו השכר דרך חברת הביטוח, צעד שהיה הופך את הסיכום הכספי ללא רלוונטית. גם בנושא המענק הכספי שלפני החתימה לא הושגה הסכמה. זהבי טען שוב בפני מקורביו שהוא אוהב את מכבי תל אביב ואפשר שהמו"מ יימשך גם בזמן שהותו בסין.

לנסיעה של זהבי לסין יתלווה סוכנו רונן קצב, כאשר את המסע מלווים גם אדם קידן ורואה החשבון שלו גדי סולומוביץ', שעבד מול הסינים בקשר ישיר, במטרה לסגור את הפרטים האחרונים בחוזה. השחקן אמור לעבור בדיקות רפואיות עם נחיתתו ואם יעבור אותן, הוא אמור לחתום על חוזה לתקופה של שנתיים וחצי. 

עסקת ההישארות עדיין לא נמחקה. זהבי נפרד מהקהל (דני מרון)

בסוף השבוע קיבל השחקן הודעות רבות מאוהדי הקבוצה שמעריכים אותו וביקשו להודות לו על התקופה היפה והבלתי נשכחת, חלקם ביקש ממנו לעשות הכל כדי להישאר בקבוצה והאמינו שתמיכה בשחקן במדיה החברתית ובמגרש האימונים אמש תגרום למכבי ת''א להציע לשחקן לשבת מחדש ואולי להגיע להסכמה להישארותו על חוזה משודרג, אך בסופו של דבר נראה שהצהובים לא מוכנים לפרוץ גבולות כלכליים מסוימים. 

האוהדים הגיעו להיפרד מהקפטן בקריית שלום

כפי שפרסמנו לראשונה בספורט1 ביום שישי, הבלם הבלארוסי איגור פיליפנקו הוכר על ידי נשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות כישראלי, על אף שטרם קיבל אזרחות, וצפוי לשוב לישראל ביממה הקרובה ולחתום רשמית במועדון. פיליפנקו יירשם לצמד המשחקים מול גוריצה ואף עשוי לשחק כבר ביום חמישי הקרוב במשחק הראשון שייערך בנתניה (20:00, ישיר בספורט1 ובספורטHD1).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי