פספוס בהמשכים: הקרב בין הפועל ת"א לזהבי

זהבי
זהבי |

האוהדים, רמון, אבוקסיס וגם תנועת הירי לעבר האדומים. כל הסיפור מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

הוא גדל בהפועל תל אביב אבל בשנים האחרונות הפך לסיוט של האדומים לפני כל דרבי. לצד הצמיחה של מכבי תל אביב, הוא נעשה לכוכב הגדול שלה רגע אחרי שהחליט לשוב ארצה ודווקא למדים הצהובים.

 

אז לפני דרבי ראשון בלי ערן זהבי בליגה, זה הזמן להיזכר בהשתלשלות האירועים ובפרקים הקודמים. מחביב הקהל האדום לאחד שלא ממש ירצו לזכור שם.

גוטמן ייעץ, אבוקסיס ויתר
זמן קצר לפני שחתם במכבי בינואר 2013, סיכם זהבי על חזרה להפועל תל אביב. מי שדחף את לביצוע העסקה היו האוהדים האדומים שנשארו בקשר עם הכוכב, וכשקיבל את ההחלטה לעזוב את פאלרמו, הדבר המתבקש מבחינת כל הצדדים היה חזרה למדים האדומים שם חווה דאבל וקמפיין אלופות מוצלח.


זהבי, הפך למוקד הסערה (עדי אבישי)

זהבי שוחח עם האוהדים והבטיח לחזור חד, הם דיברו עם הבעלים דאז חיים רמון והוא אמר להם: "זהבי שחקן טוב אבל אין לנו כסף בשבילו, הבאנו את אלמוג כהן שהמאמן יוסי אבוקסיס נעול עליו, שילמנו לו סכום שיא שלא משלמים לאף שחקן ישראלי, 380 אלף דולר נטו לעונה, אז נכון שהוא מאכזב אבל אי אפשר לפרוץ את התקציב".

 

עם זאת, רמון הודיע לאוהדים שיוכל להקצות לזהבי שכר של 150 אלף דולר. "אם תשכנעו אותו לחתום בהפועל בסכום הזה, נביא אותו", אמר לאוהדים.

 

האוהדים חזרו לזהבי ולהפתעתם הוא הסכים לשחק בקבוצה בסכום קרוב לזה שנקב רמון – 180 אלף דולר. המגעים בין הצדדים תפסו תאוצה אבל רמון אמר לאוהדים שלפני שהוא חותם הוא צריך לבקש את אישורו של המאמן יוסי אבוקסיס.


הכירו עוד לפני שהכל התפרץ (עדי אבישי)

אלא שאבוקסיס ממש לא התלהב מהמהלך באותה עת. הוא שימש כעוזר המאמן של אלי גוטמן במקביל לעבודה אצל האדומים וגוטמן שלף לאבוקסיס סטטיסטיקות שהראו ששיחק רק שמונה משחקים בשנה וחצי באיטליה. בנוסף, זיהה גוטמן שתי פציעות אצל הכוכב הגדול בשהותו באיטליה וייעץ לאבוקסיס שלא להיכנס למהלך.

 

"אני לא יכול לתת את המושכות של הקבוצה לשחקן כזה", אמר לרמון לאחר שהתייעץ עם מאמן הנבחרת והבעלים יישר עמו קו. ליחסים המתוחים בין זהבי לשי אבוטבול כלל לא היה משקל בעמדתו של אבוקסיס.


למרות התחנונים, בחר לעבור לצהוב (עדי אבישי)

הלב האדום בחר בצהוב: הבן הלא מועדף
האוהדים המאוכזבים חזרו לזהבי ובפיהם רק בקשה אחת: "אל תלך למכבי, נעשה הכל בשבילך, רק אל תלבש צהוב", אבל זהבי סרב להתחייב. בתקשורת שמו כבר קושר למכבי, ג'ורדי קרויף הבין שיש לו כאן הזדמנות לעוט על מציעה במחיר מגוחך והשאר היסטוריה. הוא העלה הילוך, שילם סכום מצחיק של 250 אלף יורו לפאלרמו וזהבי לבש צהוב.

 

האוהדים האדומים פנו לזהבי ואמרו לו שמבחינתם הליכה למכבי היא בגידה אבל הוא הסביר שזו ההצעה היחידה שיש לו. את האוהד, אלרועי ידעי "פואד", שפרץ למגרש והכה אותו במהלך הדרבי הוא הכיר היטב עוד בימים ששיחק בהפועל, פואד היה אחד האוהדים הנלהבים של זהבי אבל הוא התאכזב ממנו. לשניים היכרות אישית עוד מהימים של זהבי בגבעת עליה.

 

זהבי גדל בבית שנע על אהדה להפועל תל אביב. חלק מהאוהדים האדומים עוד זוכר אותו מהתקופה במחלקות הנוער ובבית האדום, וחלק מהם אפילו נשאר עמו בידידות גם אחרי שחצה את הכביש לקרית שלום ושמע אותו אומר: "אני תרמתי להפועל אבל אף פעם הם לא העריכו אותי מספיק. עוד בנוער תפסו מבן שהר וביברס נאתכו וממני לא החזיקו. כשהוכחתי את עצמי ורציתי לחזור גם לא קיבלו אותי. הלכתי לקבוצה שבאמת רצתה אותי ואני לא מצטער".

 


אהב לחגוג באדום על ויתר על זה (דני מרון)

 

זהבי תמיד נחשב כישרון. הוא היה ווינר גם בתקופתו בנוער למרות שבילה חלק מהתקופה בעירוני ראשון לציון, עיר מגוריו. כשחזר לנוער של הפועל הרבה לשמש מחליף אבל כשעלה מהספסל תמיד ידע להכריע משחקים, כאלו גדולים בעולם הנוער. הוא כבש מול מכבי חיפה, וגם איזן לרשת של אריאל הרוש בגמר הגביע של הנוער יחד עם נאתכו ושהר.

 

לאחר מכן גם כשעלו לבוגרים הוא נזרק להשאלה בעוד נאתכו מצא מקום קבוע בבוגרים ושהר כבר היה בצ'לסי.

 

השאר כאמור היסטוריה. זהבי חזר מרמת שרון והפך לכוכב גם אצל גוטמן כשהווינריות שדבקה בו מהנוער, נמשכה לעידן הבוגרים ואף התגברה. לצערם של האדומים זה קרה בעיקר בצהוב. ב-21:00: הם יצליחו להתגבר על מכבי בדרבי ראשון בלעדיו

 


הגיע להפועל רק אחרי שפינו לו מקום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי