צאו מהסרט: הביקורות על מוטי איוניר פשוט מגוחכות

שירצקי. אם הוא מסכים
שירצקי. אם הוא מסכים | צילום: עדי אבישי

אם לשירצקי לא מפריע שהמאמן טס לפרשן את היורו, מי אנחנו שנבקר?

(גודל טקסט)

עם ארסן ונגר יצא לי לדבר פעמיים. פעם אחת כשרונן חרזי היה במונאקו והעביר לי את הסלולרי שלו כדי שאדבר עם המאמן, ובפעם השניה כשהטלנו את מימינו זה לצד זה במחצית של אחד ממשחקי ההכרעה ביורו 2004. ונגר פירשן שם לטלוויזיה הצרפתית את המשחקים, ותוך כדי שאנחנו מתרוקנים קשקשתי איתו קצת. מה שהכי הטריד אותי, ההדיוט מהמזרח התיכון, הייתה העובדה כי אימוני ארסנל כבר התחילו והקבוצה עמדה לצאת בתוך שבועיים למחנה אימונים – אחד מתוך שלושה – בדרום אוסטריה. ונגר ניסר את האוויר באקצנט הצרפתי שלו, הסתכל עליי ואמר: "אני מנג'ר, יש לי שם חמישה מאמנים". 

ארסנל הצליחה להגיע באותה עונה למקום השני, לפני מנצ'סטר יונייטד, ולשמינית גמר האלופות, שם הודחה על ידי באיירן מינכן. עונה ונגרית סטנדרטית. 

נזכרתי בו השבוע, כששמעתי את הביקורת הנוקבת לה זכה מוטי איוניר על כך שיצא לפרשן את שלבי ההכרעה ביורו 2016, בעוד שהקבוצה אותה הוא מאמן, קריית שמונה, נמצאת במחנה אימונים בקיסריה. עזבו לרגע את העובדה שאיוניר לא כבש את קריית שמונה ומחזיק אותה כרגע בניגוד להחלטות האו"ם 242 ו-338. הוא עובד אצל איזי שירצקי, שפיטר מאמנים על דברים הרבה פחות "זועקים" מאשר מאמן שלא נוכח באימוני טרום עונה. 

אם שירצקי, שחקן העבר הטוב ביותר מבין הבעלים בליגת העל – עד שאייל ברקוביץ' יעלה את ראשון ליגה – חשב שזה בסדר, אז מי אנחנו שנגיד לאיוניר מה לעשות? מקסימום אפשר להגיד לבעלים מה לעשות עם הכסף הציבורי שהוא שוחה בו. אופס… שירצקי לא שוחה בכסף ציבורי. מתנצל.


אז למי זה מפריע?

ועכשיו קצת ברצינות, כי בכל זאת יש טענות רבות מצד עכברי כדורגל שהולכים יותר מדי לברים שמדברים שם על כדורגל ודורשים מעיתונות הספורט שתדבר רק מקצועי ולא על רכילות. אז הנה הסבר קצר: קריית שמונה תערוך, כמו כל קבוצה שמכבדת את עצמה, שני מחנות אימונים. היא יכולה להרשות לעצמה. היא לא משחקת בגביע אירופה, ועד למשחק הראשון שלה בליגה נותרו שבעה שבועות. לפי המסורת, המחנה הראשון הוא מחנה שעוסק בשיפור היכולות הגופניות. 

לא אכנס כרגע לרזולוציות שרק מאמן כושר כמו ערן שאדו יוכל להסביר, אבל המחנה בקיסריה לצורך העניין הוא מחנה שאדו. כשאיוניר יצטרף לקבוצה ביום שלישי, ויטוס איתה ביום חמישי למחנה האימונים-משחקים בסלובקיה, אז יהיה אפשר לומר שאימוני קריית שמונה שבהם יש לאיוניר ולעוזרו תומר קשטן משקל גדול יותר, החלו. 

כשמכבי ת"א החלה את אימוניה, עוד בטרם מונה שוטה ארבלדזה לתפקיד, לא  נשמעו קולות כאלה. בכל זאת, את חואן טוריחו מכירים יותר טוב מאת ערן שאדו, וארבלדזה לא יושב באולפן היורו עם שלום מיכאלשווילי ומעביר דאחקות. למישהו, ולא למעט, יש בעיה עם אנשים שנהנים מכל העולמות וגם משלמים להם. אז הם שולפים לאיוניר את הרקורד הלא מספיק מוצלח שלו, ואולי גם את המשיכה בביצים, בימים שאפילו זקני הנגב לא זוכרים שבית"ר ב"ש הייתה קיימת. 

איוניר הוא אחד מבכירי הפרשנים בישראל, והוא כנראה היה מספיק טוב בשביל אחד מבכירי בעלי הקבוצות בארץ. הוא לא השתלט על התפקיד, לא אנס איש לקבל אותו, לא צריך לעשות לו לובי – אנחנו לא חברים קרובים – וגם אם הקבוצה שלו תיפול מהרגליים אחרי הדקה ה-70, אי אפשר יהיה להאשים אותו. רק בתוצאות הוא יימדד. וזה בטח לא יקרה השבוע.

גילוי נאות: מוטי איוניר שימש במהלך היורו כפרשן כדורגל בשידורי ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי