קרויף: צעירים לא עושים קפיצת מדרגה בישראל

מותח ביקורת על הכדורגל הישראלי. קרויף
מותח ביקורת על הכדורגל הישראלי. קרויף |

מנג'ר מכבי ת"א בטור ל"טלחראף" לקראת המשחק מול אלקמאר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לקראת המשחק של מכבי תל אביב בליגה האירופית מול אלקמאר ובצל עתידו הלא ברור, התראיין ג'ורדי קרויף בטור השבוע ב"טלחראף" ההולנדי ומתח ביקורת על מבנה הכדורגל הישראלי בכל הקשור לצעירים, החמיא לאוהדי מכבי תל אביב והדגיש כמה חשוב לו לנצח. לדבריו, יהיו למכבי איצטדיון חדש ומתקנים מצוינים תוך שנתיים. 


"אפשר להשוות את התקציב של מכבי, לאלקמאר למרות שאני לא יודע מה התקציב המדויק שלהם". אמר ההולנדי. "התקציב של מכבי תל אביב העונה עומד על 20 מיליון יורו". 

 "הבעיה היא ששחקני הנוער לא מצליחים לעשות את המעבר לקבוצת הבוגרים בצורה חלקה וחייבים להשתמש בכשרונות צעירים". התייחס המנג'ר המקצועי של מכבי למיעוט שחקני הבית הצעירים בסגל. 

"עד גיל 18 הנוער עובד כמו שעון, אבל הבעיה היא שבכדורגל הישראלי אין קבוצות מילואים שמאפשרות להתקדם מהקבוצה הצעירה לבוגרת בצורה חלקה יותר. בברצלונה יש ברצלונה ב' ולאייאקס יש את אייאקס הצעירה. ההתאחדות ההולנדית החליטה שהצעירות משחקות בליגה השנייה. הם מקבלים דקות כל שבוע וזה דבר הכי יפה שיכול להיות. למכבי ת"א אין אפשרות כזאת". 

אסור שהנקודות שנצברו בהולנד יהיו לחינם. במכבי מתכוננים לאלקמאר (אודי ציטיאט)

ג'ורדי שלראשונה לא התייחס כלל לאביו בטור הוסיף: "אני מסתכל על היתרונות והחסרונות. במכבי אנחנו צריכים לרכוש מהליגה המקומית וזה לא תמיד אפשרי. יחד עם זאת אני מנסה תמיד לעשות את המקסימום. למכבי תל אביב חייבים להיות מיתקנים מודרנים לאימון ולהזרמה חופשית של שחקנים מהצעירה לראשונה. אני יכול לומר שלמכבי יהיו מתקנים הכי מודרניים בעולם עוד שנתיים ואיצטדיון משלה". חשף ההולנדי.

 "אנחנו משחקים ביום חמישי באיצטדיון קטן יחסית של 14 אלף מקומות וחייבים לקחת נקודות כדי שהנקודות שלקחנו בהולנד לא יהיו לחינם".אמר על המשחק הקרוב נגד אלקמאר "אני יכול לומר שיש לנו אוהדים נהדרים ושתרבות הכדורגל של הקהל הישראלי ממש טובה. הם השחקן ה-12 שיכול להוסיף למכבי הרבה. ניצחון על אלקמאר חשוב מאוד. אנחנו חייבים אותו כדי להמשיך הלאה".

השחקן ה-12 של מכבי ת"א. האוהדים הצהובים (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי