קרלסן: "לוקח זמן לבנות סגל, צריכים עוד שחקנים"

לוי וקרלסן. סייר בארץ והחליט לחתום
לוי וקרלסן. סייר בארץ והחליט לחתום |

המנג'ר הנורבגי של מכבי חיפה התראיין לאתר הרשמי. טראורה הנבחן מרשים

(גודל טקסט)

תור-כריסטיאן קרלסן העניק היום ראיון לאתר הרשמי של מכבי חיפה לאחר שמיעט להתראיין מאז נחת אצל הירוקים.

 

כחודש שהוא כבר עובד מאחורי הקלעים בכרמל, ולאחר שצפה בשני משחקי ההכנה הראשונים של קבוצתו בעיצומו של מחנה האימונים, סיפר הספורט-דירקטור של הירוקים: "הכרתי את מכבי חיפה כשעבדתי כסקאוט בלברקוזן. שיחקנו נגד מכבי חיפה בליגת האלופות והופתעתי מהם. הם הציגו יכולת טובה בשלב הבתים".

 

כשנשאל כיצד נוצרה האפשרות שהוא יחתום במועדון, אמר: "מאז שנפגשנו בשלב הבתים עקבתי אחר הכדורגל הישראלי שהתקדם מאוד. פנו אליי וביקשתי לבוא לישראל למספר ימים להכיר את האנשים, לבקר במועדון ואז לקבל החלטה בנושא. הכרתי את יענקל'ה, עוזי, אסף ורוני, מדובר באנשים מדהימים.

 

הם נתנו לי הרבה אינפורמציה על המועדון והמטרות. התשוקה של כולם והאהבה שלהם למועדון הלהיבו אותי. הבנתי שמדובר במועדון מנוהל ומסודר ברמה אירופאית גבוהה והחלטתי אחרי שלושה ימים של פגישות וסיורים שאני לוקח את התפקיד". 

 

קרלסן עם בן דב והבעלים יעקב שחר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

 

הנורבגי גם התייחס לשיתוף הפעולה עם המאמן רוני לוי: "הוא קיבל אותי בצורה נהדרת, אני נהנה לעבוד איתו. שנינו חושבים אותו דבר ואני מתחבר מאוד לחשיבה שלו. הוא מאמן ברמות הגבוהות ביותר, אבל לפני שהוא מאמן מצויין הוא אדם. ריגש אותי שהוא הזמין אותי לבלות יחד עם משפחתו ונותן לי הרגשה נהדרת. המטרה של כולנו לעבוד יחד להשגת המטרות שלנו, זה המפתח. במועדון הזה יש אנשים נפלאים שמנהלים אותו ברמה האירופאית הגבוהה ביותר ואני מכיר לא מעט מועדונים ביבשת".

 

על התכניות לעתיד הוסיף: "חשוב לנו כבסיס לבנות קבוצה. מכבי חיפה, כך כולנו חושבים, צריכה להיות קודם קבוצה ולא אוסף של כוכבים, החל תהליך של בנייה מחדש. לא מעט שחקנים עזבו בהם שחקני נבחרת ושחקנים חדשים יגיעו, כי צריך להביא עוד מספר שחקנים, אבל הם לא יבואו בשביל להגיד שהבאנו חיזוק אלא שחקנים שהם 100 אחוז למען הקבוצה המתאימים לאופי של המועדון ולא משחקים שהם קודם למען עצמם. החל תהליך של בנייה וזה תהליך שלוקח זמן".

האוהדים בגמר הגביע. "כמו בארגנטינה" (ערן לוף)

לסיום החמיא קרלסן לקהל הירוק: "פגשתי אותם לראשונה בגמר גביע המדינה בירושלים. הגעתי כצופה ונדהמתי. הקהל של מכבי חיפה הזכיר לי קהל לטיני כמו באיטליה ודרום אמריקה. קהל עם תשוקה, שאוהב ואכפת לו מאוד מהמועדון. זו תהייה חוויה לראות את הקהל הזה בסמי עופר. זה קהל כמו בארגנטינה".

 

במכבי חיפה מחמיאים לטראורה: "פוטנציאל ענק"

ההפסד במחנה האימונים 2:0 ללודוגורץ הבולגרית הדליק נורה אדומה במכבי חיפה. הירוקים הפסידו גם במשחק ההכנה הקודם 1:0 לדינמו טביליסי ועדיין לא כבשו שער באוסטריה. בסיום המשחק אמר המאמן רוני לוי כי הירוקים רוצים להתחזק בעוד מספר עמדות.

 

אלן טראורה, שחקן הכנף מבורקינה פאסו, שותף במהלך המחצית השנייה מול לודוגורץ. "רואים שיש לו פוטנציאל ענק", התלהב גורם במועדון מהנבחן, אקס מונאקו ששיחק בעונה שעברה בלוריין. המנהל המקצועי, תור-כריסטיאן קרלסן, הוא שהנחית את השחקן במכבי חיפה. הבעיה עם טראורה היא גיליון הפציעות העשיר שלו. הירוקים לא ייקחו סיכונים מיותרים ויעבירו את טראורה בדיקות רפואיות מקיפות לפני שיחתימו אותו.

 

גם השחקן השני שהביא קרלסן, גארי קגלמאכר, שותף במשחק מול והוכיח כי מדובר בשחקן איכותי שיהפוך לאחד הבולטים בקבוצה. מנגד, מתקשה אוהד לויטה, המיועד להיות שוער ראשון,  להצדיק את האשראי שקיבל מרוני לוי.

 

קגלמאכר. גם האורוגוואי הרשים במשחק (אתר רשמי מכבי חיפה) 

 

שלומי אזולאי יהיה ב-48 השעות הקרובות שחקנה של מכבי חיפה ויחבור לירוקים אחרי כשיחזרו ממחנה האימון באוסטריה. מכבי תל אביב תקבל על הקשר כחצי מיליון יורו בעוד אזולאי ישתכר בכרמל כ-280 אלף דולר שדרוג קל לעומת השכר שהיה לו אצל הצהובים (250 אלף).

 

במכבי חיפה מאשרים שהמו"מ עם איינטרכט פרנקפורט על טאלב טוואטחה נמשך. כזכור הקבוצה הגרמנית כבר הגישה הצעה על המגן אותה דחו הירוקים על הסף, משום שהיתה נמוכה בעיניהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי