רוסו: היועץ של כץ בהפועל חיפה צריך לעוף

בקרוב בלאומית?
בקרוב בלאומית? | צילום: ערן לוף

האדומים מהכרמל שוקעים בדרך לליגה השנייה. כוכבי האליפות מונים את הסיבות

(גודל טקסט)

"המצב של הפועל חיפה ממש מרגיז אותי", אמר לספורט1 מגן העבר נג'ואן גרייב, מי שלקח עם הקבוצה האדומה מהכרמל את תואר האליפות היחיד שלה ב-1999, "למרות המצב בתחתית אני לא רואה אש בעיניים. שחקנים כבויים. אם הם ירדו ליגה, הכתם יידבק בהם".

 

ה-0:0 בסמי עופר מול הפועל כפר סבא במחזור האחרון, קירב את שחקניו של אלי כהן עוד צעד לעבר הלאומית והוציא מדעתו גם את ג'ובאני רוסו. "טברטקו קאלה החזיק את הפועל חיפה במשך כמה שנים ומנע אסון, אז בתור תודה חתכו אותו", מפנה הקשר הקרואטי, שלקח את האליפות הראשונה (מארבע) עם האדומים, את האצבע כלפי הנהלת הקבוצה. "מי שמייעץ ליואב כץ צריך לקבל ממנו בעיטה ולעוף. הורג אותי מה שקורה עם הקבוצה".

 

 

עופר טלקר, עוד שחקן מפתח משנות הזהב של המועדון, סבור שהבעיה העיקרית של הפועל חיפה היא אובדן הזהות.  "למה הפועל רעננה מצליחה והם לא? בגלל הניתוק מהקהל", קובע מגן העבר אבל לא מנתק את האשמה גם מהשחקנים: "אין נשמה, ואין לחימה וכל עונה הפועל חיפה מבלה בתחתית ויורקת דם עד שהיא מצליחה לשרוד".

 

אורן נסים, שפרש ממשחק פעיל בעונה שעברה, זורק לרשימה מרכיב נוסף. "הלחץ גומר את השחקנים שעולים לכר הדשא עם ארבע טון על הרגליים", קובע חלוץ העבר ומתייחס גם לשחקן הרכש המשמעותי שכץ הביא בחלון ההעברות של ינואר. "שלומי ארבייטמן הוא השחקן הנכון במקום הלא נכון, יש לו יכולות אבל הוא מתקשה לבוא לידי ביטוי".

 


רוסו בפעולה, היו זמנים (עדי אבישי)

 

היו גם זמנים אחרים בהפועל חיפה. מאבק על אליפויות בשנות ה-50' וה-60', שלושה גביעי מדינה בשנות ה-70' וה-80 וגולת הכותרת האליפות תחת אלי גוטמן בעונת 1998/99.

 

"זאת היתה העונה הטובה ביותר בקריירה שלי, חד וחלק",  קובע רוסו מי שכזכור גם לקח גם שלוש אליפויות במכבי חיפה וגביע אחד עם הפועל באר שבע. ואורן נסים מוסיף:  "הייתי ילד בן 21 אבל אם גוטמן אומר שהיה לי חלק באליפות הזאת, אז כנראה שהיה לי. התקציב הכי גבוה, סגל מלא כוכבים, שיטת לחץ. אני לא יודע אם יש אני יכול להכניס מישהו להרכב שלנו מהשחקנים שמשחקים כיום בקבוצה, אולי כמחליפים".

 

גם גרייב וטלקר מתמוגגים מהזיכרונות. "ב-20 השנים האחרונות לא היו הרבה אליפויות מרשימות כמו זאת שאנחנו לקחנו", קובע גרייב וטלקר מוסיף:  "עשינו אליפות מפוארת, עם סגנון, היינו בלתי ניתנים לעצירה".

 


"לא היו אליפויות כמו שלקחנו", גרייב (עדי אבישי)

 

האופוריה מתפוגגת כשמגיעה השאלה מה יהיה עם הפועל חיפה בתום העונה. טלקר אופטימי: "יהיה בסדר ואם יבנו את הסגל לאט לקראת העונה הבאה, הם יוכלו להשתלב במרכז הטבלה". רוסו פסימי: "צריך לבנות הכל מחדש ורק אז אולי לא יזכו באליפות אבל גם לא ירדו ליגה". ואילו גרייב היה רוצה לעזור: "הלוואי שיכולתי לרדת לדשא ולתת כמה גליצ'ים, הייתי משלם הרבה לחזור לתקופה הזאת".

 


טלקר חוגג אליפות עם רובי שפירא ז"ל, אופטימי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי