רוצים עוד: נטע לביא מסוגל להוביל את חיפה?

יכול לבצע עוד קפיצת מדרגה? לביא
יכול לבצע עוד קפיצת מדרגה? לביא |

הקשר שפרץ בשנה שעברה הפך לבורג מרכזי בירוק. שון וייסמן בטוח: "יגיע הכי רחוק"

(גודל טקסט)

נטע לביא הוא הכוכב הצעיר החדש של מכבי חיפה. דווקא בתקופה שבה הקבוצה התקשתה להיאבק על האליפות היא מוציאה מבין שורותיה שחקן בית שעשוי להיות המנהיג שיסחוף אותה לכיוון הזה. אז מה הפלא שבכרמל מתלהבים.

 

"הדברים הכי חשובים עבור שחקן כדורגל הם האישיות והמנטליות, ולנטע יש את זה בגדול", סיפר איתי מרדכי שגידל אותו בנוער, "הוא מאוד אינטליגנט ובוגר, מתקדם כל הזמן בכדורגל ולא נח. יש לו מוסר עבודה מאוד גבוה, רואים את העבודה הקשה בכל אימון. למרות גילו הוא לא נוטה לקלות ראש אלא מרוכז מטרה, והמועדון שלנו התברך בשחקן כזה".

 

 

"הוא ילד בונבוניירה", הוסיף רונן גבאי שהיה עוזרו של רוני לוי בשנה שעברה, "מבחינת התנהגות, התנהלות, רמת אימון והקשבה מדובר בילד שרוצה ללמוד, פתוח, שקט וצנוע. יש לו את כל התכונות שאתה רוצה שיהיו אצל שחקן צעיר, ועכשיו הוא צריך להמשיך להשתפר. צריך שתהיה כלפיו סבלנות כי הוא עוד לא התחיל להתפתח, הוא צריך לשפר את הצד ההתקפי, שיהיה לו יותר ביטחון עצמי, שייקח יוזמה ויגלה הרפתקנות. יש לו כושר גופני מעולה, עבודת ההגנה שלו מעולה ויש לו לב גדול והוא בהחלט פוטנציאל".

 

"כושר גופני מעולה" (דני מרון)

 

שון וייסמן, חברו הטוב מהנוער, אמר: "הוא ילד מדהים שכל הזמן עובד, משקיע ונותן את כולו במגרש ובחוץ", אמר וייסמן, "הוא מנהיג וקפטן על המגרש, ואין לי ספק שהוא יגיע הכי רחוק שיש. הרצינות שלו זה סימן ההיכר שלו, בנאדם שאף פעם לא ייגרר לשטויות שמסביב, לא מעניין אותו בילויים וקשקושים, הוא ממוקד מטרה ותמיד עושה את המעבר למה שצריך. אימונים אישיים, תזונה נכונה, כל מה שצריך".

 

למרות הציפיות הגדולות ושביעות הרצון מנטע לביא, איתי מרדכי שומר על פרופוציות. "אני לא חושב שמצפים ממנו בשלב הזה להוביל את המועדון", הסביר מרדכי, "בתקופה מאוד קצרה הוא הפך לבורג מרכזי בקבוצה, וזה קרה בזמן לא קל של המועדון. אם הוא עשה קפיצת מדרגה כזו בגיל 20 אז אני מאמין שבשנים הבאות הוא ימשיך כל הזמן להתפתח יש לו את היכולת לעשות את זה, ואז יהיה אפשר לדבר עליו כמנהיג של הקבוצה, בינתיים זה עוד מוקדם".

 

"עוד מוקדם", מרדכי מזהיר (ערן לוף)

 

רונן גבאי מסכים עם מרדכי ומסביר מתי יהיה ריאלי לצפות מלביא להנהיג את הירוקים: "לא הוגן לצפות ממנו לסחוב את מכבי חיפה", אמר גבאי, "רק בארץ אפשר לשמוע כזה דבר. נטע לביא לא צריך לסחוב את מכבי חיפה, הוא צריך לגדול עם הקבוצה ולא לשכוח שלפני חמישה חודשים הוא היה שחקן נוער, שידע שאין קיצורי דרך ושיש לו עוד המון עבודה קשה, ואז אולי בעוד שלוש שנים הוא יוכל להוביל אותם. אבל לא היום".

 

"לא הוגן לצפות ממנו לסחוב את הקבוצה" (ערן לוף)

 

שון וייסמן ממשיך להאמין בחברו הטוב: "אני מאמין שהוא יצליח להיכנס לנעליים של הגדולים ביותר, זה האיש שייקח את מכבי חיפה למקום שהיא צריכה להיות בו", הסביר וייסמן, "זה לא יקרה ביום אחד ולא בשנה אחת אבל אפשר לסמוך עליו שהוא יפרע את השטרות. מגיל צעיר ראינו את זה עליו ובמקרה שלו אין מקום לטעויות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי