שובר מגמות: לביא יסבול עקב השאיפות של חיפה?

ישאיר את כולם מאחור?
ישאיר את כולם מאחור? |

הציפיות צמחו, אבל בכרמל מחפשים תארים. הקשר יצליח למצוא את מקומו?

(גודל טקסט)

השילוב בין השם מכבי חיפה למונח שחקני בית היה תמיד לאבן יסוד בערכי המועדון מהכרמל. עשרות שנים, קבוצות שונות, שמות גדולים, תמיד היו לירוקים תקופות זוהר של שחקני בית שהיוו את העוגן הלב והנשמה של המועדון.

 

מנצ'ל, הרדי, אמר ואלמני בשנות ה-60, ממן, רוזנטל, סלקטר, ואהרוני בשנות ה-80, עטר, ברקוביץ', מרדכי בשנות ה-90 ובנאדו, דוידוביץ', קטן וקינן בשנות ה-2,000, תמיד היו שם שחקני בית שנתנו את הבסיס והצביון החיפאי שמסביבם הגיעו שחקני רכש וזרים מעולים שהובילו את מכבי חיפה לתארים ולביסוס מעמדה בכדורגל הישראלי והאירופי.

 

 

אחרי מספר שנים קשות בהן לא הצליחו שחקני בית צעירים לתפוס מקום של קבע בהרכב החיפאי הלא יציב, דומה כי נטע לביא, הקיבוצניק מרמת השופט הוא השחקן שישבור את הבצורת ויהיה העוגן החדש של המועדון בשנים הבאות. הקשר האחורי המוכשר סגר שנה ראשונה שבו תפס מקום בהרכב ברוב משחקי הקבוצה, היה שותף לזכייה בגביע המדינה והשבוע קיבל לראשונה את תפקיד הקפטן במשחק גביע הטוטו בכפר סבא. כעת נשאלת השאלה האם המערכת הלחוצה של מכבי חיפה תשכיל להרוויח שחקן בית שילך בנעליהם של דקל קינן יניב קטן ואחרים או שמא יתפספס?

 

אורי אוזן שהיה עוזרו של בנאדו במכבי חיפה מאבחן בעיה ללביא להשתלב בהרכב: "אני אוהב אותו מאוד, יופי של שחקן, אבל העונה תהייה לו בעיה השנה עם הרכש, כי על התפקידים שלו משחקים גם קאגלמכר, ואצק וקהת לפעמים. מבחינתי נטע וחבשי הם פוטנציאל גדול להצלחה ואפילו להגיע לאירופה, אני מקווה בשבילו שהוא ישחק וכמה שמכבי חיפה תהיה טובה יותר כך יהיה לו יותר קל".

 


"במכבי חיפה צריכים להחליט על דרך המועדון" (ערן לוף)

 

''נכון לעכשיו יש מדיניות למועדון שבגללה שחקנים מוכשרים ממחלקת הנוער לא מצליחים והשתלב בבוגרים בשנים האחרונות, זה דבר מוכח. צריכה להיות דרך למועדון. ברגע שמביאים שחקנים מקבוצות אחרות, שישה זרים, שוער שמקומו מובטח ושוער שני, נוצר פקק שמונע משחקנים כישרונים להצליח", מציין מגן העבר, איתן אהרוני. ''אני מקווה עבור כל מי שיקבל הזדמנות במכבי חיפה, כמו נטע לביא או אחרים, לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים'', הוסיף.

 

הרצון לתארים וחוסר הסבלנות עשוי לקלקל את המשך שילובו של לביא שהגיע עד לסגל הנבחרת הבוגרת לאור ההצלחה שלו. "במכבי חיפה אין סבלנות, רוצים תארים בכל מחיר, לוקחים שחקנים מוגמרים וזה לא עובד, נטע שחקן נהדר הוא הוכיח את עצמו בשנה שעברה וחבל שהוא לא מקבל את ההזדמנויות שלו כשחקן הרכב קבוע, זה דבר שיגרום לו להיות הרבה יותר טוב, ככל שיתנו לו לשחק יותר, כך יהנו ממנו יותר'', בטוח ציון מרילי המגן החיפאי בעבר.

 

התקפה ופסיכולוגיה: הנמכת ציפיות
הקיבוצניק השקט הוכיח כאמור ניצוצות והפך לאהוב הקהל בסמי עופר. דווקא בעונה אפורה, רוני לוי זיהה נקודת אור ורץ עימה כמעט מתחילת הדרך. "הוא שחקן חכם, לא התרגש מההתחלה והביא את עצמו לידי ביטוי על המגרש", מוסיף מרילי.

 


לא התרגש בעונת הבכורה, איך זה יראה העונה? (ערן לוף)

 

יחד עם זאת, העובדה כי לביא אינו מצליח לתרום בחלק הקדמי אולי היא זו שגורמת להתלבטות לגבי שילובו באופן קבוע בהרכב. ''אין ספק שהעובדה שנטע הוא שחקן בית פותחת לו חלון, מכבי חיפה כמהה לשחקן בית מסוגו אבל הוא יצטרך לדעת שבשביל לפרוץ לרמות הגבוהות צריך להשתפר בשני מישורים: גם בחילוצי כדור ולגלות יותר אגרסיביות וגם מבחינה התקפית להניף את הרגל יותר מרחוק. עמדת הקשר האחורי היא עמדה עמוסה בשחקנים שהתפספסו בגלל היעדר פרמטר כזה או אחר", מסביר אייל לחמן.

 

''צריך להבין שנטע לביא שחקן צעיר וזה לוקח זמן. מתייחסים אליו ככוכב, הציפיות ממנו מאוד גבוהות, השריון שלו עדיין רך, ולא כמו של מישהו שמשחק בקבוצה 5-7 שנים, אם ידרסו אותו או ילחצו עליו הוא יתפרק", מזהירה מיכל יערון פסיכולוגית ספורט ומנכל''ית לעו''ף בפאן אחר.''גם רועי קהת שנסע לחו''ל אחרי שנה טובה בקרית שמונה, לא הצליח, תראו את בן רייכרט, רואים שיש לו כדורגל, אבל גמרו אותו פסיכולוגית, גרמו לו להיות לחוץ יותר ואלים יותר. הכל זה מלחץ סביבתי, תסמונת השנה השנייה נוצרת בעקבות יחס וחוסר פרופציונאליות. משחק אחד לא טוב כבר יורדים עליך, יש ביקורת, שחקנים מאבדים את מקומם בהרכב", היא מוסיפה.

 

אוזן מצביע גם הוא על אפקט השנה השניה: "בשנה הראשונה נטע נזרק למים מקבוצת הנוער שהקבוצה הייתה במצב בעייתי והצליח להיות חלק מהשינוי. בעונה הזאת יש ממנו כבר ציפיות כשחקן נבחרת, יש שלושה שחקנים על העמדה שלו, המאמן שטיפח אותו רוני לוי כבר לא שם, אם נטע יצלח את השנה הזאת אז אפשר להגיד שהשמיים הם הגבול עבורו. אני לא חושב שהוא נופל מהזרים". אז האם במכבי חיפה יחליטו לתת את המפתחות לתוצר המקומי או שימשיכו להמר על רכש? ב-20:45 מול באר שבע נקבל עוד תשובה.

 


הסיכויים לטובתו? (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי