תואם דוידזאדה: תוקף טוב, מגן פחות ונאמן

קורהוט. דווקא את ההופעה ביורו לא ירצה לזכור
קורהוט. דווקא את ההופעה ביורו לא ירצה לזכור |

מיחאי קורהוט, הרכש החדש של ב"ש, העריץ את ריבאלדו ופרח במדי דברצן

(גודל טקסט)

הסיפור של מיחאי קורהוט המגן השמאלי של הפועל באר שבע הוא סיפור על עקשנות. ההונגרי בן ה-27 שהגיע לבירת הנגב מדברצן תמורת 600 אלף יורו היה צריך להוכיח מגיל צעיר למאמנים שלו כי מגיעה לו הזדמנות, וכשכבר קיבל אותה נאלץ להילחם על מעמדו, לוותר על העמדה בה רצה לשחק, לתרגל עמדה חדשה ולהמריא ממנה להופעה ביורו 2016.

 

"קורהוט החל לשחק כדורגל בגיל שמונה בדיוק כשריבאלדו הגיע לברצלונה", מספר ברנבאס קנטור מאתר "נמזטי ספורט" ההונגרי, "הוא העריץ את הברזילאי ורצה להיות כמוהו מספר 10. אלא שפרט לבעיטות חופשיות טובות לא היה לו מה להציע כקשר מאחורי החלוץ".

 

בדיוק כמו אופיר דוידזאדה, האיש אותו הגיע להחליף בבאר שבע, קורהוט היה שחקן של קבוצה אחת, דברצן. בשורותיה עבר את כל מחלקות הנוער ועשה את כל ההופעות של בבוגרים, למעט חצי שנת השאלה לקבוצה בליגה נמוכה.

 

"קורהוט הבין מהר מאוד שהוא חייב להסתפק במה שייעדו לו", ממשיך קנטור, "שנה וחצי לקח לו להתקבל לקבוצת הילדים כחלוץ. במהלך השנים שונתה לו העמדה לקשר מצד שמאל ולבסוף בהמלצת אחד המאמנים המוערכים במחלקה הוסב למגן שיכול לכבוש ויודע גם לבעוט בננות לחיבורים".

 

קורהוט. שבעה שערים ב-151 הופעות (Getty)

 

בעונת 2009/10 ערך המגן ההונגרי את הופעת הבכורה שלו במדי דברצן ב-0:2 על לומברד אבל העמדה היתה תפוסה על ידי צ'לשי הוותיק וקורהוט שיחק רק בשני משחקי ליגה. "המאמן זדנק שצ'סני לא רצה אותי ואף העביר אותי לקבוצה השנייה של דברצן", נזכר קורהוט, "העדפתי ללכת לקבוצה קטנה יותר כמו קפוסווארי והיה לי מזל לקבל מאמן שהאמין בי ונתן לי הזדמנות".

 

המהלך השתלם לקורהוט ובעונת 2011/12 חזר לדברצן, לבש את חולצת ההרכב וזכה עם מועדון האם שלו בדאבל. "הלמר קונדש היה המאמן של קורהוט בקבוצה השנייה של דברצן והחזיק מאוד ממיחאי", מספר קנטור, "ואכן תחת קונדש קורהוט פרח ונעשה לאחד השחקנים הבולטים של דברצן שסייע לה גם לזכות בגביע בעונת 2012/13 ואליפות נוספת בעונת 2014/15".

 

ריבאלדו. המודל של קורהוט (Getty)

 

היכולת הטובה לא נעלמה מעיניו של מאמן הנבחרת פאל דרדאי וקורהוט מצא את עצמו גם במוקדמות יורו 2016. אלא שדרדאי פוטר וברנד שטורק בא במקומו. "קורהוט שוב מצא את עצמו בחוץ אבל המשיך לגלות יכולת טובה ובסוף גם הגרמני לא יכול היה להתעלם ממנו", מוסיף קנטור, "הוא הרשים במשחק הכנה מול קרואטיה ומצא את עצמו בסגל ליורו בצרפת". ההופעה עצמה אגב לא היתה משהו. הונגריה עלתה בהרכב משני מול פורטוגל וסיימה ב-3:3 כשההגנה שלה נראתה כמו מסננת.

 

קורהוט מגיע לישראל עם 151 הופעות במדי דברצן בקריירה ורק שבעה שערים. "אם מסתכלים רק על המספרים זה לא הרבה", מודה קנטור, "אבל באר שבע הולכת לקבל מגן שלא מהסס לעלות קדימה ומשתלב מצוין במשחק ההתקפי. מבחינה הגנתית הוא קצת פחות טוב". תואם דוידזאדה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי