"מול שחקנים כאלה, כל איבוד ריכוז עולה ביוקר"

שחקני הפועל בש
שחקני הפועל בש | צילום: דני מרון

בשיקטאש הייתה גדולה על ב"ש. ברדה הוכיח לכולם והגעגועים לוויטור

(גודל טקסט)

אכזבה גדולה בהפועל באר שבע בבוקר שאחרי ההפסד הכואב אמש (חמישי) 3:1 לבשיקטאש בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.
 

הקבוצה של ברק בכר הציגה 60 דקות של כדורגל חכם ואחראי עם לא מעט ניצוצות, אולם גילתה שבשיקטאש זו ממש לא מאותן יריבות שהיא פגשה עד כה במפעל. בשלב המוקדמות ואף בשלב הבתים "נהנו" האדומים מהשאננות של יריבותיהם והצליחו לנצל את זה עד תום. אמש הגיעה לטרנר קבוצה שרוצה ללכת במפעל הזה עד הסוף ועשתה לא מעט שיעורי בית על האלופה הישראלית ותעיד על כך האמירה של ראיין באבל בסיום: "לא היינו מופתעים משום דבר. ידענו שבאר שבע קבוצה שלוחצת וידענו שהקישור שלהם אגרסיבי ושהקהל דוחף", סיפר ההולנדי והבהיר לכל מי שהתלבט – בשיקטאש הגיע מוכנה להתמודדות ועם האיכויות שיש לה בסגל זה שילוב שגדול מדי על האלופה הישראלית.

 

 

השער של ברדה – לא מעט דיבורים היו סביב ההיעדרות של בן שהר מהמשחק והחשיבות שלו מבחינה טקטית. אליניב ברדה החמיץ אמנם מספר הזדמנויות אך את שער השוויון הוא הביא בכוחות עצמו והוכיח בפעם השלישית השבוע שמוקדם להספיד אותו. "אליניב לא צריך להוכיח שום דבר", אמר גורם בבאר שבע. המילה האחרונה שתצליחו להוציא מברדה היא "פרישה".

 

ההזזה של הובאן– ברק בכר עלה במערך אותו תירגל בשני האימונים שקדמו למשחק עם שלושה בלמים – צדק, סוארס והובאן – שבמחצית הראשונה תסכלו מאוד את הטורקים והכריחו אותם להסתפק בהנעת כדור סתמית במרכז השדה. בתחילת המחצית השנייה בכר העביר את הובאן למרכז השדה. באר שבע הרוויחה מעט שליטה בכדור ויצרה מספר מצבים כולל החמצה גדולה של ברדה. "פברי סגר לו את כל הפינה הקרובה. הוא ניסה למצוא את הרחוק אבל זה היה קשה", הסבירו בקבוצה. אולם בדקה ה-60 שילם בכר ביוקר על הדלילות במרכז ההגנה, כשטוסון מצא עצמו חופשי לשנייה אחת שהספיקה לו לייצר שער שני שהוציא את הרוח מהמפרשים של באר שבע.

 


אליניב ברדה. לא מתכוון לפרוש (דני מרון)

 

תורג'מן וביטון – במשך השבוע האחרון היו לא מעט חששות בבאר שבע לגבי איוש עמדות המגנים כאשר בתחילת השבוע היה נדמה שבכר ייאלץ להסתדר ללא שני המגנים הטבעיים שלו. בפועל סיפקו שני המגנים משחק מצוין ושיתקו כמעט לחלוטין את שחקני הכנף של בשיקטאש. "שניהם נתנו משחק מצוין", ציינו בבאר שבע, אך לא שכחו שבאבל וקווארסמה היו האחראים הישירים לשער הראשון (הגבהה של הפורטוגלי) והשער השלישי (רוחב של ההולנדי) והסבירו: "מול שחקנים ברמות האלה חוסר ריכוז של שניה עולה ביוקר".

 

סוארס VS ויטור – עד לפני חודשיים ההגנה של באר שבע הייתה בלתי חדירה. צדק וויטור יחד עם קורהוט וביטון סיפקו חולית הגנה קשה מאוד לפיצוח, אולם ויטור נפצע ו-ויליאם סוארס הונחת כדי למלא את מקומו ואם למישהו היה ספק באשר להפרשי הרמות ביניהם אז אתמול קיבלנו עוד תשובה שהגיעה בהמשך ישיר למשחק באשקלון. "לא שייך להשוות ביניהם. מיגל זה אחד הבלמים הטובים ביותר ששיחקו בארץ", אמר אחד משחקני ב"ש. כעת בכר יצטרך להוכיח כי גם מסיטואציה כזו הוא יכול להעמיד חולית הגנה יציבה.
 

ג'ון אוגו – הקשר הניגרי סוחב כבר תקופה ארוכה את אותה שחיקת סחוס מציקה שלא מאפשרת לו להיות במצב פיזי של 100 אחוז. במשחק ניתן היה לחוש שאוגו עדיין לא מצליח להציג את יכולת השיא שלו ובקבוצה תוהים כיצד לטפל בעניין רגיש זה: "ג'ון מאוד חשוב ואנחנו מנסים להימנע מטיפול שיגרור היעדרות".

 


ג'ון אוגו ו-וויליאם סוארס. הראשון פצוע, השני לא מספיק טוב (דני מרון)

 

שיר צדק אמר בסיום: "ההגדרה של ווינר זה לבוא ולתת 100% כל משחק מחדש – זה לא תלוי בהפסד או בניצחון. כולנו נתנו הכל. אני גאה בחבר'ה וגאה באיך שהפועל באר שבע נראתה".

 

על התצוגה של הקהל הוסיף: "אין ספק שהאווירה והקהל בטרנר, זה משהו מדהים. הקהל הזה נותן לנו כוח, ואנחנו מחכים בקוצר רוח להחזיר להם במשחק הבא". בכר נפעם גם הוא מהאוהדים: "הם שברו את כל השיאים, היה מדהים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי