אורמוש: "התקופה בהפועל ת"א הייתה היפה בקריירה"

אורמוש
אורמוש | צילום: ערן לוף

"נעים הרוח החיה שלנו", "קל לשרוק נגדנו". קשר הפועל אשקלון בראיון

(גודל טקסט)

קשר הפועל אשקלון מירקו אורמוש מתכונן לקרב הלוהט מול האקסית המיתולוגית שלו הפועל תל אביב (שבת, 18:15, ספורט1). זמן טוב לדבר איתו על הרגשות שנותרו לו כלפי האדומים, הזכרונות ומה הוא מתכנן למשחק מולה.

 

יש התרגשות לפני משחק נגד הפועל?
"היתה לי תקופה יפה מאוד בהפועל, התקופה הכי יפה שלי כשחקן, הם היו המשפחה שלי, אבל אני לא שוכח שזה משחק מאוד חשוב לקבוצה שלי, על החיים ועל המוות, וככה אני מתייחס לזה".

 

 

מה אתה זוכר מהתקופה בהפועל?
"כמובן את הזכיה בגביע, החגיגות של לילה שלם, הדרייב המטורף של הקהל שכמוהו לא פגשתי בשום מקום. אבל האמת שזה לא רק הגביע אלא כל השנה שהיתה מדהימה וצרובה לעד בזכרוני, אבל במעבר חד מה שחשוב זה המשחק בשבת שבו אנחנו חייבים לנצח, מול קבוצת תחתית בבית שלנו, ובטח שאסור לנו להפסיד".

 

לא שיחקת בחצי הראשון של העונה בגלל בעיות כספיות, אתה בכושר טוב?
"כן, אני נמצא בכושר, עבדתי קשה מאוד, ידעתי שיגיע הרגע שבו הבעיות יגמרו ואוכל לשחק. יש באשקלון אנשים מדהימים שעבדו קשה מאוד בשביל שאתחיל לשחק, הם הבטיחו לי שהכו יסתדר על הצד הטוב ביותר וזה מה שקרה, ועכשיו אני מרגיש שצריך להחזיר להם על היחס שלהם. מצאתי כאן מועדון משפחתי עם אנשים מדהימים שהתחברתי אליהם ממש, וזה הסוד של הקבוצה שלנו".

 


"הפועל היתה המשפחה שלי", אורמוש (ערן לוף)

 

חצי שנה לא קיבלת כסף מאשקלון כי אסור היה לשלם לך, ועוד חצי שנה לפני זה כששיחקת ב-RNK הקרואטית, גם כן לא שילמו לך בגלל בעיות כספיות.
"עברתי תקופה קשה ביותר שאני לא מאחל לאף אחד. שנה בלי משכורת זה קשה מאוד וזה משפיע עליך בכל תחומי החיים. זה משפיע עליך ועל המשפחה שלך. לשמחתי היו מסביבי מספיק אנשים טובים שתמכו בי והיה לי על מי להישען. יש בישראל ובכדורגל הישראלי אנשים שהם חברים טובים ועזרו לי להעביר את התקופה הזו. לגבי ספליט, שיחקתי שם רצוף ולא קיבלתי כסף בגלל בעיות כספיות, וזה נמצא בתביעה שהגשתי לאופ"א".

 

ראית את הפועל בדרבי?
"כן, עשה לי רושם שהפועל יודעת מה מצפה לה. היא שיחקה בתשוקה גדולה, גם בגלל שזה דרבי, גם בגלל המאמן החדש וגם כי היא חייבת נקודות כמו חמצן, אבל המשחק נגדנו אולי יותר חשוב מהדרבי, וזה נכון לגבי שני הצדדים".

 

אחת הקבוצות, אשקלון או הפועל, חייבת לרדת.
"לא מסכים. שני משחקים יכולים לשנות את הכל, התחתית מאוד מסובכת, יש גם את כפר סבא ורעננה ועוד קבוצות שקרובות מאוד לאיזור המסוכן. לא הייתי רוצה שהפועל תרד וכמובן שלא אשקלון, ואני אופטימי לגבי שתי הקבוצות".

 


אופטימי, אורמוש (ערן לוף)

 

נשארו לך חברים בהפועל.
"ברור, אביחי ידין זה אח שלי, הוא שיחק איתי בהפועל, והוא פשוט מצוין ומחזיק את הפועל היום. הוא המנהיג והלב של הקבוצה. גם טוטו תמוז שיחק איתי בהפועל ולדעתי הוא חיזוק מצוין ותוספת כוח משמעותית לקבוצה. גם חסן אבו זייד, שחר הירש ועמדי אלטמן שיחקו איתי בהפועל פתח תקוה והם חברים שלי".

 

אחרי שניצחתם את רעננה אתם יכולים לנצח בכל משחק.
"אנחנו מאמינים בעצמנו, אבל כל משחק לגופו. שיחקנו מצוין גם נגד בית"ר ונגד הפועל חיפה בחוץ, אנחנו לא פראיירים והפועל צריכה להתכונן למשחק קשה ביותר, אנחנו נעשה חיים קשים לכל קבוצה בכל מגרש".

 

יש הרגשה שלא רוצים אתכם בליגה ומעדיפים את הפועל תל אביב.
"שמעתי את הטענה הזו. לאנשים קשה לעכל שמועדון גדול כמו הפועל הגיע למצב כזה. להפועל קהל אדיר, היא מעוררת עניין והליגה צריכה קבוצה כזו, אבל זו לא בעיה שלנו. לא ניתן שיורידו אותו. השופטים עושים טעויות במשחקים שלנו, כולם רואים את זה, אבל אנחנו מאוחדים מאחורי המטרה שלנו".

 


הלב של הפועל, ידין (ערן לוף)

 

במשחק נגד בית"ר היית אחד משלושת המורחקים.
"זה היה מקרה מאוד גבולי. יצאתי בגלל שני כרטיסים צהובים. יש שופטים ששורקים על זה ויש שופטים שלא, זה נתון לשיקול דעת, אבל המשחק הזה חידד אצלנו את ההרגשה שקל לשרוק נגדנו מה שלא קורה מול קבוצות חזקות יותר".

 

יש לך חיבור טוב ליובל נעים.
"חיבור מצוין. המאמן הזה יודע להכניס אותך לאטרף והוא הרוח החיה בקבוצה שלנו. הוא תמך בי בתקופה הכי קשה שלי והוא הסיבה שהגעתי לאשקלון. יובל יודע איך להתחבר לנפש של השחקן וגורם לך לתת מעצמך הרבה יותר בשבילו. אם הוא ישאיר את הקבוצה שלנו בליגה למרות כל הקשיים, אז הוא יראה לכולם את מה שאנחנו חושבים עליו שהוא מאמן קוסם".

 

מה אתה זוכר מניצן שירזי ז"ל שזכה אתכם בגביע בהפועל?
"היה לו חלק מכריע באותה עונה בכך שהוא נאלץ להתמודד עם קשיים גדולים בהנהלה, הקהל מחה נגד הבעלים, ולא היה פשוט לשחק באוירה כזו, אבל ניצן עם האישיות המיוחדת שלו הצליח להוביל אותנו לזכיה בגביע. היה לו אופי ווינרי ואישיות מקסימה והוא היה מאמן מודרני ומתקדם, לעולם לא אשכח אותו".

 


הרוח החיה, נעים (דני מרון)

 

היה לך חיבור חזק לאוהדים האדומים.
"זה קהל אינטלגנטי שמבין בכדורגל, ודוחף היטב את הקבוצה שלו. אני בטוח שהם יבואו לכל משחק עד סוף העונה ולא ינטשו את השחקנים שלהם. שיחקתי בחיים שלי מול קהל מטורף, למשל בקרואטיה, אבל הקהל של הפועל זה דבר מיוחד שלא רואים בשום מקום, ויש להם מקום אצלי בלב".

 

ההנהלה עשתה את כל הטעויות בדרך למטה.
"חובות של 100 מיליון שקל לא מצביעות על ניהול נכון. זה דבר שהולך הרבה שנים אחורה. כדורגל זה לא עסק רווחי וכל הקבוצות מפסידות אבל כאן מדובר בחובות מטורפים. גם כשאני שיחקתי היו בעיות ניהוליות וחלק מהחובות נוצרו בתקופה ההיא, אבל המועדון חזק והוא ישרוד".

 

הפועל אשקלון תישאר בליגה?
"אני בטוח שנישאר. לא נוותר עד השניה האחרונה ונישאר בליגה. כולנו משוכנעים בזה ומי שלא חושב כמוני עדיף שלא יעלה לשחק. אם נמשיך לשחק ככה אין סיבה שלא נישאר".

 


"קהל שלא רואים בשום מקום", אוהדי הפועל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי