אלושי יחתום בשבוע הבא: "מקווים שלא יהיה פלופ"

אלושי
אלושי | צילום: ערן לוף

הקוסוברי של חיפה נבדק בשל החשש מפציעות. דמארי יפתח מול ק"ש

(גודל טקסט)

דריכות גדולה במכבי חיפה לקראת המשחק (שבת, 16:00, ספורט1) מול עירוני קריית שמונה. בקבוצה מבינים כי הפסד של הקבוצה ככל הנראה יסיים את העונה כאשר לא מן הנמנע כי הקבוצה תיגרר לפלייאוף התחתון מה שיהפוך את העונה מגרועה לכושלת.

 

שבוע לא פשוט עבר על הקבוצה ובמיוחד על הצוות המקצועי שמתקשה למצוא פתרונות לבעיות בקישור בשל חסרונם של קמיל ואצק הפצוע, נטע לביא המורחק וסאן מנחם המוצהב. גם החלוץ אלירן עטר שניסה לחזור לאימונים, לא ייכלל בסגל הקבוצה. מכה נוספת הייתה מחלתו של המגן גארי קגלמאכר שסבל מקלקול קיבה ביום רביעי ואף הגיע לבית החולים. המגן נמצא בספק גדול.

 

 

מאידך מי שצפוי לערוך את הבכורה בהרכב הראשון הוא החלוץ עומר דמארי שהגיע כשחקן הרכש המשמעותי בחודש ינואר. איאד חבשי ורועי קהת יפתחו במרכז הקישור כאשר חבשי זכה השבוע למחמאות גדולות מהצוות המקצועי על הופעתו מול פתח תקווה.

 

"מדובר בצומת דרכים עבורנו. ניצחון ואנחנו חוזרים למאבק על המקום השלישי והפסד יכול לגרור זעזועים מפתיעים", אמרו במועדון. למרות הודעה חד משמעית של בעלי חיפה יעקב שחר כי אין כוונה לבצע שום זעזוע בצוות המקצועי גם שם מבינים כי הפסדים נוספים יכולים לגרום לשינוי בעמדה זו.

 


דמארי, יוצב ב-11 (ערן לוף)

 

מיד לאחר האימון המסכם הקבוצה תצא לבית המלון בכפר בלום שם תשהה עד למשחק. הזר החדש של הקבוצה, אניס אלושי, עבר את כל הבדיקות הרפואיות שנמצאו תקינות והחתימה הרשמית צפויה להיות בתחילת השבוע הבא. בחיפה לא מסתירים את החשש כי השחקן שעבר פציעות קשות ואף נעדר זמן רב אך עדיין מאמינים כי בזכות הכישרון והניסיון שלו יעזור לקבוצה בחלק השני של העונה. "הצוות המקצועי שכולל את המנהל המקצועי לקח כאן סיכון שבקלילות יכול להפוך לפלופ", אמרו במועדון.

 

הרכב משוער: עומרי גלזר, איאד אבו עביד, הולמאר אוילפסון, דקל קינן, שי בן דוד, רועי קהת, איאד חבשי, גילי ורמוט, ניקיטה רוקאביצה, עמית זנטי ועומר דמארי.

 

איתמר ניצן. מצפה לשיפור (אסף קליגר)

 

איתמר ניצן: "קיבלנו סטירה שאולי היינו צריכים לקבל"

עירוני קריית שמונה תעמוד בפני מבחן גדול במשחק הבית מחר (שבת) מול מכבי חיפה. לאחר רצף משובח של שבעה משחקי ליגה ללא הפסד קיבלה הקבוצה הצפונית מכה כואבת כאשר הובסה במחזור האחרון 2:5 על ידי בני סכנין.

 

במועדון התקשו לקבל את התבוסה ובמשך מספר ימים זאת הייתה שיחת היום. "אני בטוח שהשחקנים לא ישנו יומיים אחרי המשחק", אמר השוער איתמר ניצן והוסיף: "הגענו לא מוכנים למשחק הזה ושילמנו מחיר כבד. זה לא אותה קבוצה ששיחקה בחודשיים האחרונים. קיבלנו סטירה שאולי היינו צריכים לקבל ואני מאמין שנצא כעת לדרך חדשה. אני חושב שלא צריך להיכנס לפאניקה וכמו שידענו להתעלות אחרי ההפסד מול מכבי תל אביב כך יהיה גם הפעם".

 

ניצחון על מכבי חיפה יכול להעלות את הצפוניים לפער של שש נקודות בין הקבוצות, פער משמעותי בשבעת המחזורים עד לסיומה של העונה הסדירה. "זה מבחן אופי לשחקנים. אם הם אכן מתאימים למלחמה על אירופה, הם צריכים להוכיח את זה מול חיפה", אמר גורם בקבוצה.

 

ניצן הוסיף עוד: "אנחנו באים לנצח בבית שלנו. יש לנו מטרה להשיג אבל כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה". מבחינת ההרכב צפוי המאמן תומר קשטן להחזיר את הבלם קאסיו פרננדס על חשבונו של דין מימוני ודידייה ברוסו יעלה על במקומו של עומר צלישר.

 

הרכב משוער: איתמר ניצן, עודד אלקיים, קאסיו פרננדס, יוגב הוזהורוי, אורן ביטון, עדן שמיר, דידייה ברוסו, שלומי אזולאי (קשר), אופיר קריאף, אחמד אעבד ושלומי אזולאי (חלוץ).

 

תומר קשטן. הקבוצה שלו בכושר טוב

 

ראש בראש

*שבעת משחקי הליגה האחרונים בין שתי הקבוצות שנערכו בקריית שמונה הוכרעו, 3:4 למארחים. התיקו האחרון היה בדצמבר 2012.

 

*27 פעמים נפגשו שתי הקבוצות בליגת העל. מכבי חיפה מובילה 11:12 בניצחונות. הפרש שערים: 31:32 לזכות קריית שמונה.

 

*פעם אחת העונה הפסידה העונה קריית שמונה שני משחקים ברציפות – במחזורים 6-7.

 

*בשמונה משחקי הליגה האחרונים של קריית שמונה שבהם נכבשו שערים, אחת הקבוצות הבקיעה לפחות שני שערים.

 

*החמישייה שספגה קריית שמונה נגד בני סכנין במחזור הקודם, הייתה השלישית שלה בליגת העל. פעמיים זה קרה נגד בני סכנין באצטדיון דוחא (הראשון בעונת האליפות – 11/12), בעונה שעברה זה היה נגד מכבי ת"א באצטדיון בלומפילד.

 

*מכבי חיפה ניצחה פעם אחת ב-8 משחקי הליגה האחרונים – את הפועל ת"א בחוץ בפתיחת הסיבוב השני.

 

*מכבי חיפה ללא ניצחון בארבעת משחקי הליגה האחרונים. הפעם האחרונה שזה קרה לה, הייתה במחזורים 27-31 בעונה שעברה, אז היה לה רצף שלילי של חמישה משחקים ללא ניצחון.

 

רועי קהת. אכזבה עצומה (ערן לוף)

 

שחקני המפתח  
אופיר קריאף: במשחק נגד הפועל תל אביב הוא כבש את השער הראשון והראה שהוא יכול לתרום לקבוצה גם בחלק ההתקפי. עכשיו שכל נקודה חשובה כדי לשמור על המקום בחלק העליון תומר קשטן צריך שהוא ישמור על יכולת יציבה ועל הדרך יראה לאקסית שהיא עשתה טעות שוויתרה על יותר מדי בקלות.

 

רועי קהת: עוד אחד שפוגש את האקסית. יותר מדי צפיות היו כשהגיע למכבי חיפה, עד עכשיו הוא אכזבה עצומה. אפילו המקום בפלייאוף העליון בספק וקהת חייב להיות זה שייקח אחריות כדי להחזיר את הקבוצה למסלול הניצחונות. אם לא אולי בסוף העונה הוא ימצא את עצמו ברשימת ההעברות, אבל לא בטוח שאיזי שרצקי יהיה זה ששוב יציל אותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי