אלטמן, שוינפלד ועוד יום אדום בביהמ"ש

אלטמן
אלטמן | צילום: דני מרון

הפועל ת"א יצאה בהפסד ברור בכל הנוגע לקשר, החלוץ ספג מכה. וגם: הבעיה של קורצקי

(גודל טקסט)

אחרי התיקו המעודד/מאכזב (תלוי בזווית של הצופה) מול הפועל חיפה, התייצבה הבוקר (שני) הפועל תל אביב בזירה שבה היא בדרך כלל מנצחת – אולמו של נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין. אלא שהפעם הסיפור היה קצת יותר מורכב. תיקו לא היה שם. הפועל אולי ניצחה במאבק אחד בנוקאאוט, אך סיימה את הבוקר גם עם הפסד די ברור.

 

על תיאור הקרב מול ארון שוינפלד אפשר לוותר. טיעוניו של בא כוחו, עו"ד רועי רוזן, לא עשו רושם על השופט, שהציע לעו"ד רוזן למשוך את התביעה לפני שייאלץ לתת החלטה, שלא תמצא חן בעיניו ובעיני לקוחו.

 

 

הסוגיה הזו ברורה: מכיוון שהפועל עמדה בכל ההתחייבויות שלה לשחקן (גם אם באיחור מה), או שתבוא קבוצה ותנהל מו"מ עם הפועל על רכישתו או שיתכבד החלוץ המוכשר, יחלים מהפציעה המסתורית בגב שנמשכת מאז הדרבי לפני שבועיים ויחזור לשחק ולנסות לעזור לאדומים להינצל מירידה.

 

מכיוון שברור ששוינפלד לא רוצה ללבוש אדום, וגם בהפועל לא ממש ששים להחזיר את היו-יו הזה לסגל עם רמת מוטיבציה הנוכחית, ג'ורדי, שחר או קבוצה מחו"ל (אם יש כזו), צריכים להתעורר מהאשליות שיקבלו אותו בחינם, לשלוף את פנקס הצ'קים (או שחקנים שיועברו בתמורה) כדי לזכות בחלוץ התמיר.

 


שמישהו יפתח את הפנקס, שוינפלד (דני מרון)

 

הסיפור של עומרי אלטמן מעט יותר מורכב, אבל במקביל גם די ברור. מצד אחד השופט תמה מדוע השחקן לא התנגד בזמן אמת להעברת הזכויות עליו לרוכשים בשעה שיש לו בעיות עם חוזה הרכישה, אך במקביל פסק באופן חד משמעי כי החוזה של אלטמן בהפועל, כולל סעיף 5.1, תקף, מה שאומר שהחלוץ יוכל לצאת לכל קבוצה לחו"ל מבלי שלהפועל תהיה אמירה לגבי גובה דמי העברה.

 

אמנם אם הסכום לא יהיה סביר בעיני הפועל יש לה את האפשרות לקבל פיצוי של 100 אלף יורו מההעברה הבאה של השחקן (לא זו הנוכחית), אבל כפי מובהר בחוזה אין לה שום זכות למנוע ממנו לחתום בקבוצה אחרת.

 

אני לא בטוח שפנאתינייקוס עמוסת הזרים והלחוצה היא האופציה הטובה ביותר עבור אלטמן, שממדיו נופחו בעונה הנוכחית הרבה מעבר לגודלם האמיתי בזכות 2-3 שערים ועוד שלושה פנדלים, אבל אם הוא חפץ בספסל היווני ולא בדשא הישראלי – שיבושם לו.

 

דיון נוסף היה על מיליון השקלים שהתחייב אמיר כבירי לשלם לשחקן על 20% מכרטיס השחקן שלו. בניסיון שנראה בהתחלה מבריק אך התברר כדי עקר בסיום, הסכים איציק ניסנוב (בניגוד לתגובה שהעבירו עורכי דינו לבית המשפט) ללכת עם אלטמן לבוררות על הסכם הרכישה, בעיקר כדי להלחיץ ולעכב את השחקן ביודעו כי חלון ההעברות עומד להיסגר.

 


לאן מועדות פניו? אלטמן (דני מרון)

 

בהצהרה הזו למעשה חסם ניסנוב את הדרך של השחקן לשחרור בחינם ומעבר לקבוצה אחרת בישראל, אך בהינתן האופציה של מעבר לחו"ל מסתבר שהפועל של הניסנובים יכולה לאכול אותה פעמיים: גם לאבד את השחקן לקבוצה מחו"ל ובמקביל להיות מחויבת לשלם את מה שסוכם עם "הראל אחזקות" ז"ל.

 

עכשיו השאלה היא כמה רלוונטית ההצעה מפנאתינייקוס. אם אלטמן באמת יטוס לשם ויחתום – הסיפור נגמר, וכל המאבק בבית המשפט היה לא יותר מהצגה. אבל אם מדובר רק בספין שנועד להלחיץ את האדומים, אלטמן יחזור עם הזנב בין הרגליים, כשהוא מחויב לחזור לאימונים ורק הצעה ראויה מצידו של יענקל'ה, שנראה כיחידי פה בארץ שמתעניין בטאלנט השנוי במחלוקת, תציל את אלטמן מהתייבשות ביציע עד תום העונה.

 

על הדשא במושבה אתמול, שיחקה אתמול לראשונה הפועל ת"א החדשה. היום דברים טובים, כמו ג'ון צ'יבויקה, שנראה כשחקן שיודע כדורגל, עושה כניסות חכמות מהאגף ויודע להשתתף במשחק המסירות, והנעת כדור קבוצתית יפה שכמוה לא ראינו גם במשחקים היותר טובים של עידן גיא לוזון.

 

גם עמית ביטון הצעיר הצליח להרשים עם הרבה שקט נפשי, שליטה טובה בכדור ותיאום לא רע עם אוראל דגני – השחקן המשתפר של חודש ינואר. אלא שהבעיה המרכזית של הפועל היא לא בהגנה אלא בהתקפה. כדי לשרוד בליגה היא צריכה לנצח וכדי לנצח היא צריכה לכבוש, וכרגע, למרות שתי הזדמנויות די מקריות שנעצרו על ידי פלטהאוזן והמשקוף, הקבוצה לא מסוגלת לפרוץ אפילו הגנה בינונית כמו זו של האחות מחיפה.

 

*

 

שחר הירש נותן הכל. הוא רודף אחרי מגנים, דוחף, נלחם, אבל אחרי כחודש כבר אפשר לומר שזה לא האיש לבנות עליו לבד במאבקי ההישרדות. טוטו תמוז, שנכנס ברבע השעה האחרונה היה לא חד, ובלי המהירות שאפיינה אותו בעבר, קשה כרגע לראות אותו עושה את ההבדל. סער בנבנישתי אמנם היה פעלתן ונייד, אבל מאוד לא מדויק. מייקל סיטון הוא סילון שלא מפסיק לנוע, אבל אף אחד עוד לא מבין אותו ולכן כמעט לא קיבל כדורים, וגם את ההזדמנות המצוינת שכן קיבל, הצליח לבזבז ברשלנות.

 

חלוצים לא חסרים להפועל, עם או בלי שוינפלד, מה שכן חסר לה זה מי שישים אותם במצבי הבקעה. לכן, לא ברורה ההחלטה של המאמן מנחם קורצקי לוותר אתמול על מוטי ברשצקי, אולי השחקן הכי טכני בסגל שלו. וזה כשהקשר היצירתי השני שלו, אור אוסטוינד, בחוץ בגלל פציעה.

 

כדי שהפועל תשרוד היא זקוקה ל-20-24 נק' עד סיום העונה. מה שאומר 6-7 ניצחונות לפחות. עם כל הכבוד לאביחי ידין שהיה טוב אתמול ולד"ר בן (מחצית ראשונה אומללה ופראית) ומיסטר רייכרט (חצי שני סביר לחלוטין), מהם הנקודות והשערים לא יגיעו. על חסן אבו זייד, שנפצע ונטש כבר בפתיחה אני מעדיף לא להתייחס מפחד ללשון הרע. מחליפו שי אליאס ינוקא היה חלש מאוד וחייב ללמוד להיפטר מהכדור אם הוא רוצה להיות שחקן לגיטימי בליגת העל.

 


חלוצים לא חסר, אבל מה עם טכניקה? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי